نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. شهريور 1395 - 13:35   |   کد مطلب: 19924
با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی بخش خصوصی؛
کلنگ تصفیه‌خانه ملایر به زمین زده شد
آیین کلنگ زنی تصفیه‌خانه BOT ملایر صبح امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مرتضی عزالدین در آیین کلنگ زنی تصفیه‌خانه BOT ملایر با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری 400 میلیاردی ریالی شرکت موجان اجراشده که پیش‌بینی‌شده این پروژه درنهایت به مدت 24 ماه به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: این پروژه به‌صورت BOT با پیمانکار اجراشده و آب به‌صورت تضمینی از پیمانکار خریداری می‌شود  پس از ساخت این پروژه به مدت 25 سال بهره‌برداری از آن به عهده سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: این پروژه ظرفیت تصفیه سالانه 12 میلیون مترمکعب آب برای 339 هزار نفر جمعیت را دارد.

وی گفت: پروژه جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای این طرح بیش از یک سال به طول انجامیده و با توجه به فراهم شدن زمینه کار سرمایه‌گذار از دو ماه گذشته کار خود را آغاز که در حدود 20 درصد پیشرفت داشته است.

عزالدین گفت: اجرای ایستگاه پمپاژ با حد 47 متر از دیگر تعهدات پیمانکار در این پروژه بوده و این طرح برای اولین بار در استان در ملایر اجراشده است.

وی گفت: خط انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر در حال اجرا بوده که 99 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و 33 کیلومتر خط انتقال اجراشده است.

فرماندار ملایر نیز در این آیین با شاره به اهمیت آب شرب بیان کرد: مسئله آب و آب شرب یکی از اولویت‌های کشور بوده که با اجرای این طرح مشکلات آب شرب در ملایر حل می‌شود.

عبدالعظیم رضایی گفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی برای کاهش تصدی‌گری دولت از امور با جلب اعتماد سرمایه‌گذاران انجام‌شده است.

وی گفت: کاهش تصدی‌گری دولتی از ضرورت‌های کاری تمامی دولت‌ها بوده اما در دولت‌های گذشته این تصدی‌گری به 80 درصد رسیده بود.

فرماندار ملایر گفت: این پروژه در دو بخش ایستگاه پمپاژ 500 لیتر بر ثانیه و تصفیه‌خانه با ظرفیت تولید 12 میلیون لیتر آب اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار