فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

7. شهريور 1395 - 16:28   |   کد مطلب: 19914
کارخانه آرد ملایر پس از پنج سال تعطیلی و با 40 میلیارد سرمایه‌گذاری جدید، با حضور مسئولان بازگشایی شد.

به گزارش ملایری‌ها، رضا قیاسی در آیین بازگشایی کارخانه آرد ملایر با اشاره به اقدامات دولت برای بازگشایی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه فعال اظهار داشت: در ابتدای آغاز دولت 500 واحد تولیدی با توجه به مشکلات نیمه تعطیل و تعطیل‌شده بودند.

وی گفت: با آغاز کار دولت و با ابلاغ 24 بند اقتصاد مقاومتی توسط رهبری  300 واحد که در حال تعطیلی و ورشکستگی بودند شناسایی  مشکلات آنان در کارگروه اشتغال استان بررسی شد

.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري همدان گفت: پس از ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سال جدید و ایجاد ستاد تسهیل 76 جلسه با 608 مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل شد.

وی گفت: در این جلسات مشکلات واحدهای تولیدی مصوباتی همچون کارشناسی مجدد وثیقه‌ها و پرداخت تسهیلات جدید تصویب‌شده که مشکلات این واحدها حل شود.

قیاسی گفت: تمامی تلاش دولت برای بازگشایی واحدهای تولیدی نیمه فعال بوده و تا پایان شهریور سعی می‌شود که تمامی واحدهای تعطیل در استان همدان بازگشایی شود.

وی با اشاره پیش‌بینی خرید 550 هزار تن محصول گندم از کشاورزان بیان کرد: با توجه به بارش کم‌سابقه  نزولات جوی امسال 680 هزار تن گندم در استان تولید می‌شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري بیان کرد: با توجه به تولید این مقدار گندم و پیش‌بینی خرید 550 هزار تن گندم مقدار زیادی از آن محقق شده است.

وی گفت: امسال تولید گندم در کشور بسیار خوب بوده و بیش از شش میلیون تن مازاد تولید در کشور وجود داشته که کشور آماده صادرات گندم است.

قیاسی گفت: با توجه به مازاد بودن گندم با فعال کردن کارخانه‌های فراوری گندم و تولید آرد می‌توان این محصول را فراوری کرده  آرد را صادرات کرد.

مدیرعامل کارخانه گندم ملایر هم در این آیین بیان کرد: این کارخانه در سال 90 و با توجه به مشکلات فراوان از خط تولید خارج‌شده و تعطیل شد.

دانیال مرادی گفت: در سال 94 و با تجهیز و نوسازی وسایل کارخانه توسط سهامداران و بااعتبار 40 میلیارد ریال آورده سهامداران این کارخانه در سال 95 بازگشایی شد.

وی گفت: با بازگشایی این کارخانه برای 25 نفر به‌صورت مستقیم و 15 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرعامل کارخانه گندم ملایر با اشاره به ظرفیت تولید 36 هزار تن گندم در کارخانه گندم افزود:سیلو این کارخانه ظرفیت ذخیره 12 هزار تن گندم را دارد.

وی گفت: ظرفیت واقعی تولید این کارخانه 50 هزار تن بوده که در صورت حمایت به این ظرفیت خواهیم رسید.

دیدگاه شما

آخرین اخبار