نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. شهريور 1395 - 2:52   |   کد مطلب: 19886
مراسم تودیع و معارفه رئیس اوقاف ملایر در دانشکده علوم قرآنی ملایر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد و حجت‌الاسلام حسین قبادی به‌عنوان رئیس جدید اوقاف ملایر منصوب شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ فیض‌الله اسد پور در آیین تودیع و معارفه رئیس  اوقاف ملایر با اشاره به اقدامات 15 ماهه خود در اداره اوقاف شهرستان ملایر اظهار داشت: در این مدت خدمات متنوعی در اوقاف ملایر انجام شد و در حوزه امامزادگان دو بقعه امامزادگان ملایر باهمت خیرین تخریب و بازسازی شد.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه در اوقاف اجرای نیت واقفان بوده و طبخ 100 هزار پرس غذا در راستای اطعام دهی مرحوم سیف‌الدوله و توزیع 800 بسته فرهنگی در بین دانش آموزان در مهر 94ازجمله اقدامات در راستای نیات واقفین بوده است.

رئیس سابق اوقاف ملایر افزود: امسال نیز سه هزار و 500 بسته خریداری و بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

وی گفت: حل مشکل پروژه هشت هزار متری میدان جهاد و آغاز کار برای تکمیل واحدها که به چهار میلیارد تومان پول نیاز دارد از دیگر اقدامات در این مدت است.

حجت‌الاسلام اسد پور گفت: در این مدت تعاملات خوبی با ادارات وجود داشت اما بعضاً اداره‌ها توقعاتی داشته که با نیت واقف همراه نیست.

وی تأکید کرد: اجرای نیت وقف تنها بر عهده رئیس اوقاف نبوده و  کسی اگر یک‌ذره خداترس باشد، آیا به خودش اجازه می‌دهد که برخلاف نیت واقف کاری انجام دهد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر نیز در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولتی که برآمده از روی مردم است و در نظام جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی افتخار خدمت گذاری دارد، متعلق به همه مردم است.

عبدالعظیم رضایی افزود: این دولت متعلق به کسانی است که ولی‌نعمتان نظام هستند و برآمده از روی مردم و با تنفیذ و تائید رهبری است پس هر خدمتی که دولت در راستای انجام وظایف خود انجام می‌دهد اولا وظایف ذاتی است ثانیه در نظام جمهوری اسلامی در تاریخ  ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم در سال پایانی دوره اول دولت برخی بی‌انصافی‌ها و انتقادهای نادرست و احیاناً تخریب‌ها و تهمت‌ها رو به افزایش است افزود: جای تأسف است که برخی‌ها به خاطر نگاه خاص سیاسی خود همه مصالح و منافعی که برای کشور و مردم است را نادیده می‌گزند و امیدواریم شاهد این‌گونه رفتارها در کشور نباشیم.

رضایی در ادامه بحث وقف را بحث تاریخی دانست و گفت: وقف در دوره‌های مختلف تاریخی و در بسیاری از جوامع تحت عناوین مختلف جاری و ساری است و به‌عنوان یک امر خیر که منافع عام دارد و یک کار خداپسندانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان هم در این آیین  گفت: شفافیت در مسائل سازمان اوقاف عنوان اولویت اول کار بوده و است و در هیچ دوره‌ای به‌اندازه چهار یا پنج سال گذشته تا این اندازه شفافیت در این سازمان وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کاروند افزود: در این مدت نهادهای نظارتی سه برابر سه برابر تمام سال‌های قبل از این پنج سال و بعد از انقلاب، بر مسائل اوقاف نظارت داشته‌اند.

وی گفت: کوچک‌ترین هزینه و درآمد موقوفات و نذورات بقاع  ریال به ریال در سامانه اوقاف ثبت می‌شود و قابل‌رؤیت برای مدیرکل استان و معاونان استان و ریاست سازمان و مدیران و معاونان سازمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان  گفت: در خود سازمان اوقاف سه اداره حراست، بازرسی و اداره تحقیق امور را بررسی و  نظارت کرده و مهم‌ترین انتظار از رئیس جدید اوقاف شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

وی گفت: بسیاری از اقداماتی که در اوقاف انجام‌شده  مخصوصاً در شهرستان دیده نشده و باید در اطلاع‌رسانی آن تلاش شود.

حجت‌الاسلام کاروند گفت: احیا موقوفات از اولویت‌های کاری بوده که طی سال‌های قبل انجام‌شده و در ادامه کار باید شتاب گیرد و شناسایی تمام رقبات به‌خوبی انجام شود.

وی تأکید کرد: برخورد با پدیده زشت و کریه موقوفه خواری از دیگر اولویت‌های کاری بوده و این تکلیف سازمان اوقاف و علما است که اطلاع‌رسانی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قبادی نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد به وی گفت: امیدوارم با حمایت و همکاری مسئولین و مردم شرمنده اعتماد نشوم و بتوانم درزمانی که این مسئولیت را واگذار می‌کنم شرمنده نباشم.

وی خاطرنشان کرد: بایستی توجه داشت امروز وقتی گفته می‌شود ملایر یکی از کلان‌شهرهای اوقافی کشور است و غریب 63.5 درصد موقوفه است گذشتگان برای انها زحمات فراوان کشیده‌اند.

رئیس جدید اوقاف ملایر خاطرنشان کرد: نباید با تعامل، برادری، همراهی و همفکری امور را انجام داده  و از مسئولیت واگذارشده جهت رفع مشکلات مردم و پیشرفت منطقه و  بهبود استفاده کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار