نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. شهريور 1395 - 10:38   |   کد مطلب: 19872
رئیس دانشگاه ملایر گفت: دانشگاه ملایر با توجه به اقدامات از سوی وزارت علوم به‌عنوان دانشگاه پیشرو در مدیریت سبز انتخاب شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ بهمن حیاتی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: مدیریت سبز از شعارهای جدی دولت از ابتدا بوده و وزارت علوم نیز این مسئله را پیگیری کرده و دانشگاه‌های حوزه مدیریت سبز را انتخاب مرده است.

وی افزود: در بازدید یک ماه گذشته توسط مدیر طرح‌های عمرانی وزارت علوم از دانشگاه ملایر با توجه به اقدامات مؤثر دانشگاه در راستای مدیریت سبز و حفظ محیط‌زیست دانشگاه ملایر این عنوان را کسب کرد.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به اقدامات دانشگاه در راستای مدیریت سبز عنوان کرد: استفاده از پنل های خورشیدی در سطح دانشگاه، جداسازی آب  آبیاری از آب خوراکی، آبیاری بارانی و اجرای طرح تصفیه‌خانه ازجمله اقدامات دانشگاه ملایر در راستای مدیریت سبز است.

وی گفت: دانشگاه ملایر همچنین به‌عنوان ارزیاب دانشگاه‌های دیگر برای مدیریت سبز انتخاب‌شده و به همین منظور کارگروه مدیریت سبز در دانشگاه ملایر تشکیل‌شده و با ارتباط با سایر دانشگاه‌ها بر اساس پروپوزال اقدامات آنان را در مدیریت سبز ارزیابی می‌کند.

حیاتی گفت: کسب این ویژگی کار سختی بوده اما نگه‌داشتن آن بسیار سخت‌تر و مهم‌تر است و برای حفظ آن دانشگاه برنامه‌های متعددی از قبیل نصب پنل های خورشیدی بیشتر در دانشگاه، افتتاح تصفیه‌خانه، و استفاده از توربین‌های بادی در اراضی منابع طبیعی پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی دانشگاه ملایر بیان کرد: اعتبارات 50 درصدی وزارت علوم برای دانشکده خیرین جذب‌شده و این دانشکده در حال اتمام بوده و فاز نخست آن مهرماه افتتاح می‌شود.

رئیس دانشگاه ملایر افزود: پژوهشکده انگور ملایر نیز در حال تکمیل بوده و اگر اعتبارات جذب شود بهمن‌ماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه دانشگاه ملایر بیان کرد: کتابخانه دانشگاه ملایر 65 درصد پیشرفت داشته اما ‌ردیف اعتبارات آن بسته‌شده است و دانشگاه در تلاش برای جذب اعتبارات برای تکمیل آن است.

حیاتی با اشاره به‌ اقدامات انجام‌شده در تابستان در دانشکده عمران و معماری بیان کرد: سلف دانشجویی و سلف اساتید این دانشکده به‌طورکلی بازسازی‌شده و فضای جدیدی  برای دانشجویان فراهم آورده شده است.

وی گفت: خوابگاه حضرت ابوالفضل(ع) در حال بازسازی بوده و خوابگاه حضرت خدیجه(ع) نیز  سیستم گرمایشی تغییر داده‌شده است.

حیاتی با اشاره به‌اضافه شدن رشته حقوق به دانشگاه ملایر بیان کرد: رشته حقوق از رشته‌های علوم انسانی بوده که بر اساس پیگیری‌ها این رشته به دانشگاه ملایر اضافه شد.

وی گفت: هفته گذشته موافقت قطعی برای پذیرش دانشجو در این رشته از وزارت علوم گرفته‌شده و در مهرماه 40 نفر در روزانه و 40 نفر در دوره شبانه در این دانشگاه دانشجو پذیرش می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما