پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

27. مرداد 1395 - 17:40   |   کد مطلب: 19846
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال باید با توسعه تولید همراه بوده و جامعه را از وضع بیکاری نجات دهد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در نخستین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر ملایر در دانشکده عمران و معماری این شهر،با اشاره مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: در برگزاری این همایش استمرار و استقامت بسیار مهم بوده و امید ست که از این همایش فرصت‌های خوبی برای ملایر ایجاد شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مجلس در جلسه علنی روز گذشته مجلس بیان کرد: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد در جای‌جای برنامه توسعه و توجه به بخش خصوصی مبتنی بر اصل 44 از مهم‌ترین تأکیدات مجلس بوده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم منتظر باشیم که این دولت و سایر دولت‌ها کارهای اساسی را به‌پیش ببرند این انتظار به‌جایی نخواهد رسید و دولت‌ها باید از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین ظرفیت‌های ملایر برای سرمایه‌گذاری بیان کرد: ملایر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف علی‌الخصوص صنایع‌دستی برای سرمایه‌گذاری است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: از غوره و انگور ملایر تا مبل و منبت ملایر دارای ظرفیت‌های فراوانی بوده و ملایر در راستای گردشگری نیز دارای ظرفیت‌های بالایی است.

وی گفت: ایجاد اشتغال باید با توسعه تولید همراه بوده و جامعه را از وضع بیکاری نجات دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری 100 میلیونی و ایجاد 120 کارگاه سبدبافی در شهرستان ملایر توسط یک کارآفرین بیان کرد: توجه به صنایع کوچک و کارآفرین از مهم‌ترین اولویت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به بررسی ایجاد مسیری از ملایر به ساوه بیان کرد: ایجاد این مسیر باعث نزدیک شدن ملایر به مرکز و ثمرات فراوانی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به همراهی دو نماینده ملایر در کلیه امور بیان کرد: نماینده‌های ملایر برای سرمایه‌گذاران مانع نبوده بلکه معاون هستند.

*سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باعث رونق اقتصادی شود

رضا نوروزی هم در این محفل مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری و شورای شهر را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: پروژه‌های عظیم فرصتی عظیم برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده و امید است با مشارکت همه شاهد توسعه و عمران ملایر بوده و رضایت همشهریان را فراهم آوریم.

وی افزود: در جذب سرمایه‌گذار حمایت، امنیت و فراهم آوردن شرایط سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین  شرایط بوده که شورای شهر به آن اعتقاد دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر گفت: رشد اقتصاد نیازمند توسعه پایدار بوده و این مسئله نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که باعث رونق اقتصاد می‌شود.

*راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی فعلی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

علیرضا رضایی هم در این همایش با اشاره به تأکیدات رهبری بر روی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی باید اقدامات مؤثری در کشور انجام‌شده و ما نباید فقط منتظر دستوارت از بالا باشیم

وی گفت: حرکت اقتصاد شهر باعث تحرک همه نهادهای شهر شده و این امر سبب  تسهیل در امور رفاهی مردم می‌شود.

شهردار ملایر گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برون‌رفت از وضعیت حاضر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و در این راه‌ها تأسیس دفتر سرمایه‌گذاری انجام شد.

وی هدف از تشکیل دفتر سرمایه‌گذاری را ایجاد سرمایه‌گذاری  و رشد اقتصادی در شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری به دنبال سودی از این دفتر نبوده و هدف اصلی از تشکیل این دفتر تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در شهر ملایر بوده است.

رضایی گفت: بعد از مطالعات انجام‌شده پتانسیل انجام 50 طرح مختلف در ملایر شناسایی‌شده و کارهای مطالعاتی آن‌ها  در دست اقدام بوده که  در 20 پروژه طرح توجیهی آن نوشته‌شده است.

وی هدف از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری را رشد اقتصاد شهر با استفاده از نخبه‌ها  و سرمایه‌گذاران ملایری و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت:  مبل و منبت ملایر با ظرفیت فراوان یکی از طرح‌های این همایش سرمایه‌گذاری است.

شهردار ملایر گفت: 60 درصد مبل بازار تهران از مبل ملایر تأمین‌شده و 50 درصد تولید  مبل و منبت کشور در ملایر انجام می‌شود.

وی افزود: مجموعه تجاری پروفسور راستان در 3200 متر ،پروژه مرکز پسماند ملایر،هتل‌های ملایر در هتل سیفیه و هتل در پارک ملل از دیگر پروژه‌های پیشنهادی در این همایش است.

رضایی گفت: هایپر مارست در یک هکتار و نیم، مجموعه‌های تفریحی و توریستی و سد کلان که ظرفیت دهکده توریستی داشته و نمایشگاه بین‌المللی دائمی  که برای معرفی صنایع بسیار لازم بوده از دیگر پروژه‌های این همایش است.

 وی افزود: بنیان توسعه اجماع بوده و باوجود اجماع می‌توان برای توسعه گام برداشت و این اجماع امروز در ملایر در حال اجرا است.

* انگور و کشمش لوکوموتیوهای مهم توسعه در ملایر است

محمدحسین ملایری هم در این نخستین همایش با اشاره به مهم‌ترین ملاک‌های توسعه اظهار داشت: توسعه اکنون متکی به تدبیرگری بوده و نیروی انسانی قابل و واجد شرایط نقشی مؤثر بر توسعه دارد.

وی امنیت و توسعه اقتصادی را دارای رابطه مستقیم دانست و بین کرد: اگر توسعه اقتصادی نداشته باشیم باید نگران امنیت بوده و امروز امنیت فقط با سخت‌افزارهای نظامی نبوده و توسعه از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت ملی است .

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: هر منطقه‌ای پتانسیل‌هایی برای توسعه داشته و موتور توسعه هر منطقه بستگی به شرایط جغرافیایی و وضعیت آن منطقه دارد.

وی گفت: انگور و کشمش از لوکوموتیوهای مهم توسعه در ملایر بوده ولی این لوکوموتیو معیوب بوده و اگر قرار است این لکوموتیو راه بیفتد باید ارزش‌افزوده که در شهر بابت انگور دریافت می‌شود بسیار بالاتر از حال حاضر باشد.

ملایری گفت: کشمش ملایر به لحاظ خاص آلودگی داشته و نمی‌توان با استاندارهای اروپا صادر کرد و باید یک خط تولید پیشرفته مهیا کرد و همه را تشویق به استفاده از آن کرد.

وی با تأکید بر نیاز ملایر به ایجاد یک پایلوت تولید کشمش با استاندارهای اروپا بیان کرد:  اگر یک پایلوت در ملایر زده شود و شرکت‌های خارجی با استاندارد‌های خط تولید و تحت لیسانس تولید در ملایر ایجاد شود باعث تشویش دیگران هم می‌شود.

مشاور عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام  منابع معدنی را از دیگر لوکوموتیوهای توسعه استان دانست و گفت: استان همدان دارای منابع معدنی فراوانی بوده که بسیاری از آن‌ها به‌موقع استفاده‌نشده است.

وی گفت: در مقطعی  توسعه متکی به دانشگاه‌ها  و تولید علم به ثروت شد که  پس از رکود در دنیا شروع کار از کارآفرینی و پرورش ایده جای تولید علم را گرفت  و در ملایر نیز باید ایده‌ها پرورش داده شود.

ملایری گفت: میراث فرهنگی و منبت از ظرفیت‌های توسعه ملایر بوده و در منبت برای جهت کسب بازاری‌های بیشتر نیاز به یک پژوهشکده است که علاوه بر تأمین بازار فروش باعث ایجاد ارزش‌افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار