نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. مرداد 1395 - 10:41   |   کد مطلب: 19829
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ سهمیه مقام‌سازی مسکن روستایی به ملایر اختصاص یافت، گفت: هفته دولت امسال ۱۸۳ واحد مسکن روستایی با صرف اعتبار ۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان در ملایر افتتاح می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هفته دولت امسال تعداد هشت پروژه عمرانی با مبلغی معادل 4 میلیارد و 682 میلیون تومان در روستاهای شهرستان ملایر به بهره‎برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: این طرح‌ها شامل بهسازی روستاهای گماسا، کلیل‌آباد و گلپرآباد با اعتبار یک میلیارد و 237 میلیون تومان، اجرای روکش آسفات روستای دهنو علی‌آباد با مبلغ 250 میلیون تومان، اجرای فاز دوم روستای رضوانکده با مبلغ 200 میلیون تومان و همچنین اجرای طرح بهسازی روستای فروز با مبلغ 250 میلیون است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر افتتاح 183 واحد مسکن روستایی با اعتبار 2 میلیارد و 745 میلیون تومان و اعطای سند روستایی را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن در هفته دولت امسال برشمرد.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی تعداد 16 هزار و 97 واحد مسکن روستایی به شهرستان اختصاص یافته که از این تعداد 369 واحد مربوط به دولت تدبیر و امید بوده است.

رضایی با بیان اینکه میزان اعتبارات مقاوم‌سازی این تعداد مسکن روستایی معادل 170 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود 43 میلیارد تومان مربوط به سال 91 تاکنون است، افزود: تعداد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در ملایر امسال حدود یک‌هزار و 900 فقره با اعتباری معادل 36 میلیارد تومان است که در مرحله تشکیل پرونده و ثبت‌نام اولیه است.

وی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس بنیاد مسکن تعداد 173 روستای بالای 20 خانوار برابر مصوبات برنامه پنجم مشمول اجرای طرح هادی شده که براساس آخرین بررسی‌ها تعداد 83 روستا در ملایر مشمول اجرای این طرح شدند.

208 روستای ملایر از طرح هادی برخوردارند

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر برای تمام  208 روستای شهرستان ملایر تهیه طرح هادی تهیه شده است، گفت: امسال طرح هادی 38 روستا با 27.5 میلیارد تومان اعتبار بازنگری شده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مشترک بنیاد مسکن را ثبت اسناد در زمینه ارائه اراضی و املاک داخل محدوده طرح‌های هادی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار خانوار برشمرد و افزود: بر این اساس تعداد 142 روستای شهرستان ملایر مشمول صدور سند روستایی شده‌اند.

رضایی بیان کرد: تاکنون برای واحدهای مسکونی این روستاها 18 هزار و 634 فقره سند مالکیت صادر شده که از این تعداد حدود 4 هزار و 500 فقره مربوط به سال 91 به بعد است.

وی از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن براساس فرمان حضرت امام(ره) را ساخت مسکن در شهر برای افراد مستضعف  و بدون سرپناه برشمرد و گفت: تاکنون حدود 597 واحد مسکونی در سطح شهر ملایر برای افراد بی‌سرپناه در حال ساخته که از این تعداد 176 واحد با پیشرفت فیزیکی 96 درصدی امسال تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما