نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. مرداد 1395 - 10:40   |   کد مطلب: 19828
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان:
‌خوشه صنعتی کشمش ملایر امسال عملیاتی می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان بر پیگیری بازارهای صادراتی برای صنایع کوچک همدان تاکید کرد و گفت: خوشه پوشاک کِردآباد در دست اقدام است و خوشه کشمش ملایر نیز امسال باید عملیاتی شود.

به گزارش ملایری‌ها کیوان گردان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اعلام اینکه توسعه بازارهای صادراتی دارای اهمیت است و در استان بیش از پیش باید به این موضوع بها داده شود، اظهار داشت: پیگیری جدی برای توسعه صادرات و انجام صادرات صنایع کوچک استان همدان در دست است که امیدواریم نتایج مناسبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شرکتی تحت عنوان شرکت مدیریت صادرات در استان همدان وجود نداشت، گفت: با پیگیری‌های انجام شده یک شرکت ایجاد شده و به دنبال راه‌اندازی دو شرکت دیگر در این زمینه هستیم چراکه خلا فعالیت این شرکت‌ها احساس می‌شد.

گردان با بیان اینکه بسیاری از تولیدکنندگان همدان با ادبیات اولیه کار بازرگانی آشنایی نداشته و آنالیز کالا، قیمت تمام شده و مسائل گمرکی را نمی‌شناسند، گفت: براساس فعالیت شرکت مدیریت صادرات سه شرکت تولیدکننده کاغذ، یخچال و مواد غذایی در بازار عراق فعال شده و صادرات خود را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه در امر صادرات باید کار زیربنایی شود که توسط متولیان امر در دست اجراست، اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی در عملی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش پراهمیتی دارد که باید تلاش شود به آن دست پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان درباره وضعیت خوشه‌های صنعتی استان همدان نیز گفت: در مجموع 42 خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده که در ارتباط با 18 خوشه مطالعات لازم انجام شده است.

وی با اعلام اینکه از این تعداد خوشه صنعتی، خوشه‌های سفال و سرامیک لالجین، مبل و منبت ملایر و قطعات لاستیکی رزن در سال‌های گذشته اجرایی شده است، گفت: خوشه پوشاک کِردآباد در دست اقدام است و خوشه کشمش ملایر نیز امسال باید عملیاتی شود.

گردان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه تملک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها در رده پایین کشوری قرار دارد، اظهار داشت: از 6 سال پیش کمیته‌ای در استان همدان وجود دارد و بانک‌ها تا زمانی که شرکت شهرک‌ها نخواهد و صورت جلسه تنظیم نشود نمی‌توانند واحدی را تملک کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تملک شده توسط بانک به واسطه رضایت متقاضی و مالک بوده است، گفت: سال گذشته وضعیت واگذاری و میل به سرمایه‌گذاری پایین بود و به جز اقدامات خاص که استاندار همدان انجام داد واگذاری قابل توجهی انجام نشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما