نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. مرداد 1395 - 10:37   |   کد مطلب: 19827
رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان از کشف حدود پنج میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت نفت گاز قاچاق و خارج از شبکه توزیع شناسایی و کشف شد.

به گزارش ملایری‌ها رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در با اشاره به اینکه طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالای ممنوعه همزمان با سراسر کشور در سطح استان همدان به اجرا درآمد اظهار داشت: نتیجه اجرای این توقیف 18دستگاه خودروی قاچاقچیان و دستگیری 39 نفر متهم در استان همدان بوده است.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 32 فقره پرونده تشکیل و در مجموع 4 میلیارد و 979 میلیون ریال انواع مختلف کالاهای قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه بیشترین کشفیات پلیس آگاهی در این طرح شامل گازوئیل، نفت، سیگار و پوشاک خارجی بوده است، بیان کرد: شاخص‌ترین کشفیات در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه کشف 15 هزار و 400 لیتر سوخت خارج از شبکه از نوع نفت گاز به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال بود.

وی گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای اجرای این طرح از اقدامات قاچاقچیان فرآورده‌های نفتی برای دپوی مقادیر زیادی سوخت خارج از شبکه در انباری واقع در جاده همدان به کرمانشاه مطلع شدند.

زارعی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی و در حضور حراست شرکت پخش فراورده‌های نفتی همدان از محل سوخت‌گیری این شرکت بازدید و بازرسی به عمل آمد که دو نفر به نام‌های معلوم در محل شناسایی شدند.

وی گفت: در بازرسی‌ها یک مخزن سوخت 30 هزار لیتری که به وسیله دو دستگاه کف‌کش که از چاله مجاور به داخل مخزن، سوخت هدایت می‌کنند، مقادیر زیادی سوخت خارج از شبکه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان همدان عنوان کرد: همه سوخت‌های مکشوفه توسط نفتکش به انبار نفت همدان انتقال و متهمان نیز دستگیر و به همراه پرونده متشکله به تعزیرات حکومتی همدان معرفی شدند.

زارعی عنوان کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاوتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است که یکی از نمونه‌های بارز در تحقق این شعار مهم، مبارزه با هرگونه قاچاق است و پلیس استان همدان با تمام توان در این راه تلاش می‌کند.

وی افزود: پلیس برای برخورد با قاچاقچیان نیازمند مشارکت مردمی است در این راستا شهروندان می‌توانند با اعلام هر گونه موارد مشکوک از طریق سامانه فوریت‌های پلیس 110 ، پلیس را اقدام به موقع همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما