نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. مرداد 1395 - 22:25   |   کد مطلب: 19785
فرماندار ملایر در آیین تجلیل از خبرنگاران ملایر:
مهندسی افکار عمومی در دست خبرنگاران است
فرماندار ملایر گفت: خبرنگارن به عنوان مهندسين افکار عمومي در شرايط حساس اجتماعي، افق هاي نويني را به روي مخاطبين خود گشوده و با جريان سازي مناسب از وقوع بسياري رخدادهاي بد پيشگيري نمايند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظيم رضايي در آیی تجلیل از خبرنگاران ملایر  با گراميداشت ياد و خاطره تمامي شهداي انقلاب اسلامي، بويژه شهداي عرصه خبر و شهيد محمود صارمي، کار خبرنگاران را اقدامي ارزشي ارزيابي کرد و اظهار داشت: خبرنگارن به عنوان مهندسين افکار عمومي، بعضا موفق مي­شوند در شرايط حساس اجتماعي، افق هاي نويني را به روي مخاطبين خود بگشايند و با جريان سازي مناسب از وقوع بسياري رخدادهاي بد پيشگيري نمايند.

وی با اشاره به برخي ناهنجاري هاي اجتماعي از قبيل شايعه پراکني، تهمت، غيبت و دروغ، نقش خبرنگاران در حراست از حوزه اخلاق عمومي را نيز بسيار مثبت ارزيابي و افزود: خبرنگارن با بيان دقيق، صادقانه و به موقع اخبار مي توانند جامعه را دربرابر اين آسيب ها مصون کنند.

فرماندار ويژه ملاير در ادامه صحبت هاي خود ضمن تقدير از مردم فرهيخته و فرهنمند ملاير گفت: خوشبختانه در حوزه رسانه نيز ما خبرنگاران، نويسندگان، هنرمندان و اهل فرهنگ بسيار توانمندي داشته که هريک اعتبار ويژه اي به شهرستان بخشيده اند.

وی با دعوت از خبرنگاران به بيان آزادانه ديدگاه ها و نظرات خود، در خصوص تجارب ديدگاه هاي سياسي نيز خواستار شد ضمن حفظ هويت و ديدگاه هاي متفاوت، خبرنگاران اجازه ندهيم اين تفاوت در ديدگاه ها در بيان و انتقال اخبار موثر واقع شده و بعضا خدمات مثبت و شايسته را ناديده انگاشته و يا حتي به صورت باژگونه و امري نا پسند و مضموم انعکاس دهيم.

فرماندار ملاير گفت: مبادا علايق ما موجب شود کاستي ها را گوشزد نکرده و چشمان خود را بر حقيقت ببنديم چرا که اين از وظايف يک خبرنگار حرفه اي است که کم کاري ها و سهل انگاري ها را پيگيري و بيان نمايد.

رضايي در ادامه به وجود آسيب بيگانه و خودي انگاري در نزد برخي رسانه ها اشاره و مردم را به عنوان چشم ناظر و بهترين داور رفتار کنشگران سياسي، صاحب تشخيص دانست و گفت: قطعا اقداماتي از اين دست در نزد افکار عمومي پايگاه و جايگاهي نخواهند داشت.

معاون استاندار همدان با اشاره به برخي مشکلات حرفه خبرنگاري و بي مهري هاي موجود، ضمن تاکيد بر بيان مشکلات از سوي خبرنگاران و اقدام به رفع از سوي مسئولين، زيبايي و اهميت کار خبرنگاران ار نيز مرهون همين مشکلات دانست و افزود: قطعا خبرنگاران ما با دقت، پشت کار  و سخت کوشي که در ايشان سراق داريم بر يکايک اين مشکلات فايق خواهند آمد.

 

دیدگاه شما