نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. مرداد 1395 - 9:46   |   کد مطلب: 19782
فرمانده نیروی انتظامی همدان با بیان اینکه میزان وقوع جرائم از جمله سرقت در استان ۲۹ درصد کاهش یافته است گفت: چهار ماهه امسال ۲۱ هزار و ۶۹۱ دستگاه وسیله نقلیه متخلف و مزاحم توقیف شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مطبوعات در ارتقای امنیت اجتماعی اظهار داشت: خبرنگاران طلایه‌داران جبهه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم و مسئولان هستند و سبب رشد و بالندگی فرهنگ عمومی در جامعه می‌شوند.

وی پاسخگویی به مطالبات مردم و خواسته‌های عمومی را از ویژگی‌های پلیس پاسخگو برشمرد و افزود: چهار ماهه امسال 80 هزار بار تماس با سامانه فوریتی پلیس استان همدان برقرار شده است که 51 درصد تماس‌ها منجر به انجام عملیات و 49 درصد منجر به ارائه مشاوره و راهنمایی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان بیان کرد: از طریق سامانه 197 نیز هر 15 روز یکبار بیش از 10 نفر مطالبات خاص خود را به صورت چهره به چهره مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش 29 درصد وقوع جرائم از جمله سرقت در استان همدان گفت: میزان وقوع جرائم در شهرهای همدان و ملایر در چهار ماهه امسال 20 درصد کاهش یافته است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه 4.5 درصد جرائم در شهرستان ملایر رخ می‌دهد، عنوان کرد: امسال پنج قتل در ملایر رخ داد و تاکنون پرونده 4 مورد قتل به همراه یک پرونده مربوط به سال گذشته کشف و بسته شد اما همچنان پرونده یک قتل در خارج از شهر ملایر در دست بررسی و پیگیری پلیس است.

وی افزود: مردم برای رسیدگی به موارد قتل باید به پلیس فرصت دهند و دنبال مشکل تراشی در مسیر کشف نباشند و در تأمین امنیت کمک کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به فضای مجازی توسط پلیس فتا کنترل می‌شود، اظهار داشت: 62 پرونده جرائم اینترنتی و کلاه‌برداری اینترنتی توسط پلیس فتا در همدان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه میزان مشاوره 40 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در 30 کلانتری استان مرکز مشاوره و مددکاری مستقر است و زمینه صلح و سازش 84 درصد پرونده‌ها را فراهم کردند.

مهدیان‌نسب با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه مزاحم و متخلف افزود: در چهار ماهه امسال 15 هزار و 282 دستگاه موتورسیکلت و 6 هزار و 409 دستگاه خودرو مزاحم و متخلف توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه پارکینگ‌های همدان دیگر جایی برای پارک موتورسیکلت‌های توقیفی ندارد، گفت: همدان در سال گذشته جزء استان‌های رتبه‌دار در زمینه متوفیان ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌سواران بود که با تشدید برخوردها امسال جزء 15 استان نخست کشور هم جای ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی همدان با اشاره به کشته شدن 38 نفر در تصادفات رانندگی در استان بیان کرد: تعداد متوفیان تصادفات رانندگی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها در زمینه استفاده از ماهواره عنوان کرد: 15 هزار بروشور با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با محتوای تهدیدات اینترنت، ماهواره و حجاب و عفاف تهیه شده است که در هفته ناجا از طریق قبوض خدماتی در منازل مشترکان توزیع می‌شود.

مهدیان‌نسب با اشاره به استقرار هشت ایستگاه حجاب و عفاف در استان گفت: همایش حجاب و عفاف اوایل شهریور ماه در همدان برگزار می‌شود و در این راستا طرح تحقیقاتی عفاف و حجاب نیز رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار