نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. مرداد 1395 - 8:02   |   کد مطلب: 19774
به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت
پرچم بارگاه حرم ضامن آهو همدان را متبرک می‌کند
به مناسبت ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، پرچم بارگاه حرم علی بن موسی الرضا(ع) به استان همدان سفر می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ به مناسبت اجرای برنامه زیر سایه خورشید، پرچم بارگاه علی ابن موسی بن‌الرضا(ع) به همراه خدام بارگاه رضوی به استان همدان سفر خواهند کرد.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه حضور خدام فضای فرهنگی در استان ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: نام این کاروان به «کاروان فرهنگ ـ تبلیغی» تغییر کرده و حضور در مجموعه‌های مختلف نشان دهنده جنس فرهنگی و تبلیغی این اقدام است.

حجت‌الاسلام ناصر نقوی با بیان اینکه هدف از این اقدام ترویج فرهنگ رضوی است، گفت: با حضور خدام و پرچم رضوی فضا ولایی‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی از افراد نسبت به این برنامه اعتراض کردند، اظهار کرد: هر ساله هزاران نفر در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و شرایط توسل ایجاد می‌شود، مردم با فرهنگ رضوی آشنا می‌شوند که باعث اتفاقات خوب در استان خواهد شد.

رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه با اجرای این برنامه معارف اسلامی و دینی مطرح می‌شوند، افزود: با این برنامه حتی زندانی‌ها سه تا چهار ماه تحت تأثیر قرار می‌گیرند، به طوری که هیچ برنامه فرهنگی در زندان و بیمارستان قابل مقایسه با حضور خدام حرم رضوی در آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه امیدواریم هر ساله بتوانیم فضای بهتری را برای خدام و مردم در بحث ارتباط با ولایت فراهم کنیم، تصریح کرد: امسال تعداد برنامه‌ها به بیش از 80 فقره رسیده و حتی پرچم و خدام به مناطق محروم استان نیز سفر می‌کنند.

نقوی با بیان اینکه از 20 تا 24 مردادماه برنامه در استان اجرا خواهد شد، ادامه داد: افرادی که به عنوان خدام اعزام می‌شوند جزو افراد فرهیخته جامعه هستند.

استقبال پرشور مردم همدان از پرچم بارگاه ضامن آهو

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید نیز با بیان اینکه 6 سال است این مراسم در استان همدان برگزار می‌شود و با استقبال پرشور مردم همدان مواجه شده است، اظهار کرد: هدف از این برنامه فراهم شدن زیارت امام رضا(ع) برای ناتوانان و افرادی است که بنا به دلایل مالی موفق به زیارت حرم رضوی از نزدیک نمی‌شوند.

حمید عزیزی با بیان اینکه خادمان حرم رضوی در شهرستا‌ن‌های بهار، تویسرکان و بخش قهاوند و همدان حضور می‌یابند، افزود: برنامه‌های زیر سایه خورشید شامل جشن‌های مختلف در سطح شهر، زندان، در بخش بیماران سرطانی بیمارستان‌ها با حضور خادمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه چند برنامه برای نخستین بار در سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: اطعام هزاران نفر از نیازمندان توسط آستان قدس، اعزام 40 نفر زیارت اولی به مشهد، ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم با هم هماهنگی علوم پزشکی و بزرگداشت شهدا و جانبازان مدافع حرم از جمله برنامه‌هایی کاروان زیر سایه خورشید است.

دبیر ستاد مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید با بیان اینکه هشت زندانی بی‌گناه آزاد خواهند شد، ادامه داد: روز 24 مرداد مصادف با میلاد حضرت رضا(ع)، در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان ساعت 18 برنامه اصلی اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: سامانه 100000255 ویژه آموزش بحث سبک زندگی اسلامی به صورت رایگان است که سیره رضوی نیز در آن اجرا خواهد شد و مردم می‌توانند از این مسئله استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار