نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مرداد 1395 - 10:48   |   کد مطلب: 19757
شهردار ملایر گفت: برخی صاحبان ثروت در ملایر در راستای نفع طلبی شخصی و برخلاف مصالح شهر عمل می‌کنند و فقط به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی‌رضا رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر بتا اشاره به مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌ها اظهار داشت: نداشتن متولی خاص، درآمدهای ناپایدار و قوانین کهنه ازجمله معضلات اساسی شهرداری‌ها در سطح کشور بوده و این مسئله در حالی است که 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می‌کنند.

وی با مشکل تورم نیروی انسانی در شهرداری‌ها بیان کرد: شهرداری‌ها ارگانی درآمد هزینه بوده و با توجه به نداشتن درآمد پایدار تورم نیروی انسانی  و تأمین حقوق آنان مشکلات زیادی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده است.

شهردار ملایر با اشاره به مهم‌ترین مشکلات در شهرداری ملایر بیان کرد: رکود در ساخت‌وساز و کاهش درآمدهای شهرداری از مهم‌ترین مشکلات شهرداری است.

وی شهر ملایر را دارای ظرفیت‌های فراوانی دانست و بیان کرد: موقعیت استراتژیک و مبل و منبت ملایر ازجمله پتانسیل‌های ملایر بوده که کاری در این راستا انجام‌نشده است.

رضایی با اشاره برخی منفعت‌طلبی‌ها در شهر ملایر بیان کرد: صاحبان ثروت در ملایر در راستای نفع طلبی شخصی و برخلاف مصالح شهر عمل می‌کنند و فقط به دنبال پر کردن جیب خود هستند.

وی با  اشاره به مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری ملایر بیان کرد: مدیریت و کنترل هزینه‌ها، عدالت در ارائه خدمات، حرکت به‌سوی درآمدزایی پایدار و تعامل با مسئولین و اعضای شورا مهم‌ترین سیاست‌های شهرداری ملایر است.

شهرداری ملایر با اشاره به اقدامات فرهنگی در شهرداری ملایر بیان کرد: شهرداری‌ها فقط مسئولیت کارهای عمران را بر عهده نداشته و اقدامات فرهنگی خوبی نظیر برپایی جشن‌ها و چاپ کتاب آموزش شهروندی، انتخاب شهردار مدرسه و فرهنگ‌سازی شهری را در شهرداری ملایر انجام‌شده است.

وی کمک به رشد اقتصاد شهر را از دیگر سیاست‌های شهرداری ملایر عنوان کرد و گفت: در این راستا دفتر سرمایه‌گذاری شهر ملایر آغاز به مار مرده و همایش سرمایه‌گذاری ملایر 27 مرداد در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود.

رضایی گفت: در این همایش که با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزارشده بیش از 50 مورد از ظرفیت‌های سرمایه کاری شهر به حاضران معرفی می‌شود.

وی توجه به بحث گردشگری و توریست را از دیگر اولویت‌های شهرداری ملایر عنوان کرد و گفت: در این راستا اقدامات مؤثری نظیر توجه بر مبلمان شهری و پیگیری پروژه‌های گردشگری انجام‌شده است.

شهردار ملایر با اشاره به حمایت از نخبگان شهری بیان کرد: برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان، جشنواره اقدام در دو دوره، تجلیل از بازنشستگان شهرداری، بازگشایی و خرید استخر کریم‌خان در این راستا است.  

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی برای رونق صنعت ساخت‌وساز بیان کرد: برای رونق بیشتر ساخت‌وساز در ملایر شهرداری علاوه بر لحاظ تخفیف‌ها دفترچه عوارضی را نیز تغییر نداده و طرح 2+60 نیز در این راستا اجراشده است.

رضایی با اشاره اقدامات عمرانی در شهرداری ملایر بیان کرد: در مدت سه سال گذشته بیش از یک‌صد هزار مترمربع آسفالت‌ریزی، 200 هزار متر طول جدول‌گذاری و 70 هزار مترمربع پیاده‌روسازی در سطح شهر ملایر انجام‌شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه پل روگذر میدان انقلاب بیان کرد: این پروژه  قرار بود که در تیرماه افتتاح شود و با توجه به مشکلات پیش‌آمده بر سر راه پروژه فاز اول آن در شهریورماه و فاز نهایی آن در اواسط مهرماه افتتاح می‌شود.

شهردار ملایر گفت: مشکل معارض کابل‌های برق و مشکل سیمان باعث تأخیر فراوانی در انجام پروژه تقاطع غیره‌ام سطح میدان انقلاب ملایر شد.  

وی با اشاره به پیاده‌روسازی در مناطق محروم شهر بیان کرد: این پروژه در خیابان همدان و جعفرآباد انجام‌شده و در محله‌های گاز طاهری و ده متری در حال اجرا بوده و پس‌ازآن پیاده‌روسازی در محله‌های امامزاده عبدالله و نفت سیاه انجام می‌شود.

 رضایی هزینه‌های نگهداری از فضای سبز شهرداری را سالیانه بیش از 4 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در شهر ملایر بیش از یک‌میلیون اصله درخت وجود داشته که بیش از 50 هزار درخت آن پلاک‌کوبی شده است.

وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان مسافربری شهری در ملایر بیان کرد: طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده در شهر در حال اجرا بوده و 310 دستگاه تاکسی فرسوده به‌مرورزمان در ملایر تعویض می‌شود.

شهردار ملایر گفت: 20 اتوبوس صفرکیلومتر نیز تا پایان سال به ناوگان حمل‌ونقل شهری ملایر اضافه‌شده و بخشی از اتوبوس‌های حاضر از رده خارج می‌شوند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار