نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. مرداد 1395 - 14:35   |   کد مطلب: 19747
به مناسبت آغاز دهه کرامت «همایش دختران آفتاب» در مرکز آموزش هنر ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛  غلامرضا جمالی زاده در این همایش با اشاره به نامگذاری فاصله سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت؛ اظهار داشت: این دهه فرصت مغتنمی است تا از زوایای مختلف به زندگی حضرت معصومه(س) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) در زندگی خود توجه داشته باشیم و بتوانیم ارتباط عملی با الگوهای دینی برقرار سازیم.

وی با بیان مختصری از زندگی حضرت معصومه(س) افزود: آن حضرت فرزند امام موسی کاظم(ع) و همراه امام رضا(ع) هر دو در دامان پاک یک مادر به نام بانو نجمه خاتون(س) رشد و پرورش یافته اند و حضرت معصومه(س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، اما ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: دختران جامعه ما از جهات زیادی از بهترین دختران دنیا محسوب می شوند و با توجه به کار و تلاش و محاسن اخلاقی و استعدادی که دارند, توانسته اند در بسیاری از زمینه ها موفقیت های خوبی کسب نمایند و توانمندی های خود را نشان دهند.

سعید کتابی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز ادامه راه ائمه اطهار و حضرت معصومه(س) و پیروی از منویات آنها را در داشتن جامعه ای سالم، مهم و مؤثر دانست و گفت: دختران و بانوان در جامعه ما در عرصه های مختلف، استعداد و توان بالای خود را نشان داده اند و ثابت کرده اند که می توانند  نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه داشته باشند.

کتابی خاطر نشان کرد: دین اسلام اهمیت زیادی برای نقش زنان در جامعه قائل است و از آنجا که زنان در قبل از اسلام و در دوران جاهلیت در انزوا، تحقیر و محرومیت قرار داشتند با ظهور اسلام، حقوق و جایگاه ویژه آنها و در بعضی جاها برتری های آنان مشخص گردید.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تصریح کرد: امروز زنان باید قدر و منزلت خود را بدانند و با حضور بیشتر در اجتماع، نقش اساسی و کلیدی خود را برای مشارکت در بازسازی جامعه نشان دهند.

وی وظیفه شناسی زنان در انجام پستهای کلیدی و مدیریتی را از دلایل موفقیت آنان دانست و گفت: البته هنوز محدودیت هایی وجود دارد ولی با حرکت های بسیار خوبی که شروع شده امیدواریم دختران ما در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و آموزشی بیش از گذشته شایستگی های خود را نشان دهند.

کتابی ادامه داد: دختران ما در روستاها جهت بهره مندی از حقوق خود نیاز بیشتری به برنامه های فرهنگی و اموزشی دارند و انتظار بر این است که مسئولین در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب «کلاس ادبیات» نوشته شیوا جابری؛ گفت: خانم شیوا جابری نمونه ای از دختران جوان و توانمند ملایری است و این خود نشان دهندة پتانسیل و توان بالای بانوان در انجام امور محوله در هر جایی است که به خوبی از عهده آن بر می آیند و جا دارد موفقیت این دختر جوان را که تاکنون توانسته دو کتاب را به چاپ برساند به پدر و مادر و خانواده وی تبریک بگویم و برای ایشان آرزوی توفیق بیشتر را داشته باشیم.

گفتنی است؛ برنامه های  قرائت شعر، اجرای سرود توسط دختران عضو کانون فرهنگی و هنری مسجد نبی اکرم(ص)، مسابقه حضوری، اجرای موسیقی، تقدیر از دختران برتر و برگزیدگان مسابقه و رونمایی از کتاب« کلاس ادبیات » نوشته شیوا جابری در این همایش برگزار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار