نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. مرداد 1395 - 9:01   |   کد مطلب: 19677
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:همدان به عنوان یکی از استان های معین انتخاب شده و از این پس مجوز نشر کتاب در همدان هم صادر می شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛  فاضل عبادی در جلسه کارگروه نظارت بر نشر کتاب استان همدان کتاب را مهم ترین عامل رشد و توسعه فرهنگی جامعه دانست و افزود: استان همدان در حوزه چاپ و نشر کتاب وضعیت مطلوبی دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون ٨٥ ناشر در این استان فعالیت دارند و سالانه بیش از ٤٠٠ عنوان کتاب در همدان منتشر می شود.
عبادی همدان را از نظر دارا بودن زیرساخت ها و ظرفیت های فرهنگی، جزو استان های برجسته کشور دانست و عنوان کرد: از آنجایی که زیرساخت های چاپی همدان در غرب کشور نمونه و آمار نشر کتاب در استان قابل توجه است، تسریع در صدور مجوزهای نشر ضروری به نظر می رسید.
وی افزود: از این رو با توجه به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر توزیع عادلانه امکانات و عدالت فرهنگی، همدان برای صدور مجوز اعلام آمادگی کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه صدور مجوز چاپ کتاب ابتدا فقط در تهران متمرکز بود و در سال های اخیر به پنج استان کشور هم مجوز داده شده بود گفت: در مرحله دوم از این طرح، بنا شد که پنج استان دیگر نیز به این آمار اضافه شود که پس از بررسی صلاحیت ها و ظرفیت های موجود، اسفندماه سال گذشته این درخواست همدان پذیرفته شد.
عبادی ادامه داد: بعد از واگذاری اختیارات صدور مجوز نشر کتاب به همدان، کارگروه تخصصی این حوزه با حضور اساتید برجسته دانشگاهی تشکیل و سرگروه های رشته های مختلف تعیین شدند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه علاوه بر سرگروه ها، ١٤ کارشناس نیز در این حوزه فعال خواهند بود گفت: فروردین ماه امسال نخستین نشست با سرگروه ها برگزار و کارشناسان هر رشته توسط سرگروه آن رشته، معرفی شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار