نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. مرداد 1395 - 4:07   |   کد مطلب: 19652
گندم کاران ملایری از شروع فصل برداشت این محصول تاکنون 12 هزار تن را تحویل مراکز خرید تضمینی در نقاط مختلف این شهرستان داده اند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز دوشنبه در بازدید از سیلوی 20 هزار تنی سامن و چند مرکز روستایی خرید تضمینی گندم افزود: در حال حاضر نحوه خرید تضمینی گندم و جو در این شهرستان مطلوب است و خرید تضمینی همچنان ادامه دارد.
عبدالعظیم رضایی اظهار کرد: تاکنون حدود 12 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و تحول اداره غله شده و سیلوی سامن و مراکز خرید گندم آمادگی لازم را در این راستا دارند.
وی ادامه داد: با تلاش های انجام شده از روز گذشته سیلوی سامن کار ذخیره گندم را آغاز کرده و تخلیه به موقع گندم و آمادگی برای خرید محصول کشاورزان در این سیلو و سایر مراکز رضایت بخش است.
رضایی از کارشناسان خرید گندم و جو درخواست کرد: با نهایت دقت و امانت در امر خرید این محصول اهتمام ویژه داشته باشند و بر دریافت سریع گندم کشاورزان و پرداخت به موقع مطالبات آنها نیز دقت به عمل آورند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز از افزایش بیش از 30 درصدی محصول گندم و جو در سال زراعی در این شهرستان خبر داد و افزود: مطلوب بودن بارندگی ها و اجرای طرح مبارزه با آفات و سن غلات تاثیر بسزایی در روند تولید این محصول دارد.
غلامحسین تقوی اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از نهم تیرماه آغاز شده و میزان خرید تاکنون به حدود 13 هزار تن رسیده است.
وی ادامه داد: تاکنون از هشت هزار تن خرید تضمینی گندم توسط تعاون روستایی، چهار هزارو 120 تن آن برای تخلیه به مراکز و انبارهای اداره غله تحویل شده است.
وی بیان کرد: چهار هزار و 200 تن هم جو تاکنون خریداری شده که ملایر به دلیل کیفیت بالای محصول، جزء معدود شهرستان هایی است که مرحله ای از پول به کشاورزان پرداخت شده است.
تقوی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 60 هزار تن گندم و 25 هزار تن جو از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.
وی ادامه داد: 10 مرکز برای خرید تضمینی گندم و چهار مرکز برای خرید جو در سطح شهرستان فعال است و چندین مرکز خرید گندم تاکنون به انبارهای استان تخلیه شده و برای خرید دوباره گندم آماده است.
رئیس اداره تعاون روستایی ملایر نیز در این بازدید اظهار کرد: تاکنون هشت هزار تن گندم و چهار هزار و 200 تن جو توسط 10 مرکز خرید تضمینی تعاون روستایی خریداری شده است.
مهدی شیرزادی ادامه داد: چهار هزار تن گندم نیز توسط کارخانه آرد و سیلوی 20 هزار تنی سامن خریداری شده است

دیدگاه شما

آخرین اخبار