نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. تير 1395 - 10:27   |   کد مطلب: 19602
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: امدادگران آتش‌نشانی همدان در یک عملیات 2 ساعته موفق شدند دست کودک سه ساله‌ای را که لای تیغه‌های دستگاه چرخ‌گوشت گیر کرده بود، آزاد کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: ساعت 20 و 5 دقیقه روز دوشنبه 28 تیرماه سرپرستار بخش اورژانس بیمارستان بعثت در تماس با سامانه 125 از آتش‌نشانان برای رها کردن دست یک کودک از داخل دستگاه چرخ‌گوشت  درخواست کمک کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت حادثه دو اکیپ مجرب از ایستگاه مرکزی با تمام تجهیزات و لوازم مورد نیاز به بیمارستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان که در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به بیمارستان رسانده بودند در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند، دختر بچه سه ساله‌ای دست راستش را وارد چرخ‌گوشت کرده و دستگاه دست وی را تا قسمت آرنج به داخل کشیده است.

بیاناتی اضافه کرد: پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کادر بیمارستان کودک مصدوم به اتاق‌عمل بیمارستان منتقل و با مهیا شدن شرایط، عملیات آزاد‌سازی دست وی از داخل تیغه‌های چرخ‌گوشت آغاز شد.

وی عنوان کرد: در این عملیات حساس و نفس‌گیر یک گروه از آتش‌نشانان با حضور در اتاق عمل ماموریت بریدن چرخ‌گوشت و رهاسازی دست کودک و گروه دیگر خارج از اتاق عمل ماموریت پشتیبانی و انتقال ابزار و تجهیزات مورد نیاز را به عهده گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تلاش مستمر و بی‌وقفه که دوساعت به طول انجامید، فرشتگان نجات موفق شدند با بریدن چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بدون صدمه‌زدن به قسمت‌های سالم آن آزاد کرده و مصدوم را برای طی مراحل درمان در اختیار کادر پزشکی قرار دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان تصریح کرد: متاسفانه این حادثه تلخ که عامل اصلی آن مانند تمام حوادث مشابه بی‌احتیاطی و بی‌توجهی والدین و رها‌کردن چرخ‌گوشت آماده به کار در دسترس کودکان بوده، باعث شد انگشتان دست راست کودک دچار جراحت شدید شود.

وی توصیه کرد: به منظور پیشگیری از حوادث مشابه که حاصل آن در بیشتر موارد معلولیت مادام‌العمر فرد مصدوم است، بعد از استفاده از وسایل برقی مانند آسیاب، چرخ‌گوشت، آبمیوه‌گیری و سایر وسایل مشابه حتما دو شاخه را از پریز جدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین در صورت بالا بودن پریزهای ساختمان سیم‌های چرخ‌گوشت را کوتاه کنند تا مجبور شوند آن را در سطحی بلند قرار دهند و اگر به هر علتی برای چند لحظه از کنار چرخ‌گوشت دور می‌شوند دستگاه را خاموش و دو شاخه را حتما از پریز جدا کنند.

وی در پایان درباره چرخ‌گوشت گفت: حتما از چرخ‌گوشتی استفاده کنید که دارای گلویی تنگ و بلند باشد و هیچ وقت گوشت را با دست داخل گلویی چرخ‌گوشت فشار ندهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار