فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

28. تير 1395 - 8:27   |   کد مطلب: 19572
رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر خبر داد؛
برداشت 100 تن دانه های روغنی در ملایر
رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: امسال بیش از 100 دانه های روغنی در ملایر برداشت شد.

غلامرضا تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به کشت دانه های روغنی در ملایر اظهار داشت: با توجه به شعار سال کاشت دانه های روغنی در ملایر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح امسال در ملایر به صورت پایلوت اجرا شده و امسال بیش از 100 دانه های روغنی در ملایر برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: کشت دانه های روغنی کم آب بوده و جایگزینی مناسب برای محصولات پر آب است و از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

وی گفت: استفاده از این محصول در دوره تناوب کشت گندم و جو علاوه بر افزایش کیفیت و محصول آنان باعث از بین رفتن علف های هرز در زمین کشاورزی می شود.

تقوی با اشاره به مشکل کم آبی در روستاها نیز بیان کرد: امسال دولت پنج میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی را برای آب و طرح های آبیاری اختصاص داده است.

 وی افزود: صاحبان منابع آب نظیر چاه، قنات، آب رود و چشمه با تجمیع و معرفی یک یا چند نماینده می توانند از کمک بلاعوض 85 درصدی دولت برای طح های آبیاری استفاده کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: کشاورزان می توانند برای استفاده از این تسهیلات برای انواع طرح های آبیاری، مانند لوله گذاری، آبیاری بارانی، قطره ای، کم فشار و میکرو استفاده کنند.

وی این طرح را فرصتی مناسب برای کشاورزان دانست و بیان کرد: در واگذاری این تسهیلات هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و کشاورزان به خوبی از این طرح استفاده کنند.

تقوی افزود: دریافت این تسهیلات مستلزم هماهنگی و درخواست صاحبان منابع آب بوده و آنان می توانند با در نظر یک یا چند نماینده کارهای دریافت آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار