نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. تير 1395 - 15:05   |   کد مطلب: 19543
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: شهید رسول حیدری دارای شاخص های ویژه ای از لحاظ اخلاقی، تربیتی، آموزشی و رزمندگی بودند و با جذبه هایی که در رفتار خود داشتند در همه جا تأثیر گذاشتند و اکنون که قریب به 23 سال از شهادت ایشان می گذرد، باید برنامه هایی در شأن این شهید برگزار شود و در این خصوص چیزی کم نگذاریم.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده در اولین جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد شهید شاخص استان همدان، سردار شهید حاج رسول حیدری با اشاره به مهمترین برنامه‌های برگزاری برای یادبود ان شهید اظهار داشت: در کمیته فرهنگی و هنری ستاد شهید شاخص استان در سال95 که مسئولیت آن به این اداره محول شده در نظر داریم با همکاری همه جانبه اعضای آن با برنامه ریزی و تدوین فعالیت ها، همسو با دیگر کمیته های این ستاد، نسبت به  سردار شهید حاج رسول حیدری به عنوان اولین شهید بین المللی ایران در بلاد مسلمین ادای دین کنیم.

وی عنوان کرد: همه وظیفه داریم با فعالیت های مؤثر خود به گونه ای تلاش کنیم تا جامعه به سوی حفظ و نگهداری یاد و نام شهدا و تداوم راه آنان حرکت نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  با ذکر مختصری از خصایص ارزشمند این شهید والامقام و همچنین با اشاره به کتاب «ر» روایت زندگی شهید رسول حیدری اظهار داشت: این شهید دارای شاخص های ویژه ای از لحاظ اخلاقی، تربیتی، آموزشی و رزمندگی بودند و با جذبه هایی که در رفتار خود داشتند در همه جا تأثیر گذاشتند و اکنون که قریب به 23 سال از شهادت ایشان می گذرد، باید برنامه هایی در شأن این شهید برگزار شود و در این خصوص چیزی کم نگذاریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در ادامه با تشریح وظایف کمیته فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد:  باید سعی کنیم در این کمیته و دیگر کمیته های ستاد، اولویت ها و محورهای کار را مشخص نموده و با پیش بینی های موارد لازم، اقدامات شایسته ای را با پیگیری و جدیت برای برگزاری مناسب یادواره و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید داشته باشیم.

جمالی زاده از برنامه ریزی جهت مسابقه کتابخوانی، تهیه فیلم مستند از زندگی شهید، تهیه و اجرای نمایشنامه از زندگی شهید، عصر شعر، شب خاطره، مسابقه مقاله نویسی، تهیه تمبر یادبود، برپائی نمایشگاههای متعدد عکاسی، خوشنویسی، نقاشی و گرافیک و دهها برنامه دیگر به عنوان پیشنهادات این کمیته نام برد و افزود: سعی کنیم با همت جمعی و تخصیص اعتبار لازم از سوی ستاد شهید شاخص به اجرای مهمترین و تأثیر گذارترین برنامه های مطلوب اقدام کنیم.

آیت قربانی دبیر ستاد شهید شاخص استان نیز گفت: شهید حیدری، اولین شهید ایران در محور مقاومت اسلامی و شهیدی بین المللی محسوب می شود که در جنگ بوسنی به فیض شهادت رسید و اکثر مسئولین نظام نیز این شهید را می شناسند، بنابر این با توجه به خصوصیات بارز این شهید جا دارد که در ارتباط با گرامیداشت شهید شاخص استان در سال 95 ، در طول سال برنامه های مناسبی برگزار شود.

قربانی افزود: در این ستاد 6 کمیته تعریف شده و با اعلام و ارسال شرح وظایف کمیته ها، انتظار بر این است که با همفکری اعضای کمیته ها و جمع آوری برنامه ها به طور شایسته ای به یاد و بزرگداشت این شهید بپردازیم و در صورت امکان کنگره ای به همین مناسبت برگزار کنیم. وی عنوان کرد: با توجه به غربت و مظلومیت این شهید و عدم آشنایی بسیاری از جوانان با چنین داشته هایی، انتظار داریم صدا و سیمای استان نیز با همراهی این ستاد در خصوص انعکاس اخبار و معرفی بیشتر شهید حاج رسول حیدری اقدام نماید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار