نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. تير 1395 - 14:39   |   کد مطلب: 19532
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی از اول مرداد ماه خواروبار فروشی های دارای پروانه برای فروش سیگار باید مجوز دریافت کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ داریوش صفاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ملایر با اشاره به اجباری شدن دریافت مجور برای فروش سیگار در خوارو بار فروشی ها بیان کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی از اول مرداد ماه خواروبار فروشی های دارای پروانه برای فروش سیگار باید مجوز دریافت کنند.

وی گفت: دریافت مجوز برای عمده فروشی های فروش دخانیات نیز اجباری شده و به آنان مجوز فروش دخانیات داده شده و از تاریخ اجرای این دستورالعمل با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان ملایر با اشاره به بحث فروش قلیان گفت: عرضه و فروش قلیان نیز در رینگ اصلی شهر ممنوع بوده و قلیان در سفره خانه ها مرکزی شهر نیز عرضه نمی شود.

وی گفت: ملایر تنها شهری در استان بوده که در رینگ اصلی شهر قلیان عرضه نشده ولی در پارک ها و محافل عمومی نیازمند فرهنگ سازی هر چه بیشتر است.

 نیکو امجد نیز در این جلسه با اشاره به مضرات قلیان بیان کرد: مصرف هر بار قلیان برابر با صد نخ سیگار بوده و سرطان حنجره، دهان و گلو از جمله بیماری ها مرتبط با مصرف قلیان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر گفت: متاسفانه در جامعه قبح مصرف قلیان شکسته شده و حتی بانوان و کودکان نیز از قلیان استفاده می کنند.

وی گفت: تنباکو های میوه ای و اسانس دار نیز خود باعث بروز مشکلات فراوانی بوده و هم کسانی که از قلیان استفاده کرده و هم کسانی که در معرض دود آن قرار داند با مضرات فراوان آن رو به رو هستند.

امجد گفت: لوله های قلیان ها محلی برای تجمع زیاد میکروب ها و قارچ ها هستند که با مکش در این لولتوسط دهان این قارچ ها و میکروب ها به درون ریه ها منتقل می شوند.

وی گفت: عدم مصرف قلیان نیازمند یک فرهنگ سازی جدی بوده و باید جامعه با خطرات متعدد ان آشنا شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ملایر از اجرای کمپین قلیان ها را گلدان کنیم در برخی از ادارت ملایر خبر داد و بیان کرد: این طرح در ملایر با همکاری برخی از ادارت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار