نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. تير 1395 - 14:36   |   کد مطلب: 19531
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایرگفت: در ملایر جندین سال است که آبیاری سبزیجات با استفاده از فاضلاب انجام شده و هفت درصد از سطح زیر کشت سبزیجات ملایر با این پساب‌ها آبیاری می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سعید کتابی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ملایر بهداشت را یکی از مطالبات به حق مردم دانست و اظهار داشت: با توجه به اهمیت والای بحث بهداشت همه ما وظیفه داشته که در راستای ارتقای بهداشت تلاش کنیم.

وی با اشاره به آبیاری سبزیجات در شهرستان ملایر با فاضلاب بیان کرد: آبیاری سبزیجات با فاضلاب مشکلات فراوانی از جمله بسیاری از بیماری ها و سرطان را به همراه دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایرگفت: آبیاری سبزیجات به فاضلاب باعث جذب بسیاری از فلزات سنگین و ایجاد انگل های روده ای و سرطان شده که نیازمند جلوگیری از این مسئله است.

وی گفت: این نوع آبیاری چندین سال است که در حال اجرا بوده و در استان همدان وضعیت نامطلوبی داشته  به نحوی که از 451 هکتار زیر کشت سبزیجات در استان همدان 28 درصد آن از آبیاری با آب فاضلاب استفاده می کنند.

کتابی گفت: در ملایر نیز جندین سال است که آبیاری سبزیجات با استفاده از فاضلاب انجام شده و هفت درصد از سطح زیر کشت سبزیجات ملایر با این پساب ها آبیاری می شود.

وی گفت: در سال های اخیر این مسئله با کاهش همراه بوده است ولی همچنان در حال استفاده بوده و نیازمند توجه هر چه بیشتر برای برخورد با این موضوع است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: باید این مسئله به طور دقیق بررسی شده و سطح زیر هکتار و افراد استفاده کننده شناسایی شده و با انها برخورد جدی شود.

وی گفت: مسئله سلامت مردم شوخی بردار نبوده و باید با قاطعیت با کسانی که این کار را انجام می دهند  برخورد شود و محصولات تولیدی انان امحا شده تا از ورود آنان به سفره های مردم جلوگیری شود.

کتابی بحث افزایش سگ های ولگرد را یکی دیگر از مشکلات اساسی در حوزه بهداشت ملایر بیان کرد و گفت: با توجه به بیماری های مشترک بین حیوان و انسان  علی الخصوص هاری باید به طور جد با این مسئله برخورد کرد.

وی افزود: با توجه به حضور زیاد این سگ ها در حاشیه شهرها و روستاها مطالبات زیادی از طرف مردم برای مقابله با این مسئله وجود داشته که نیارمند است طبق دستورالعمل اجرایی با این مسئله برخورد شود.

معاون سیاسی اجتماعی بخشدار ملایر گفت: این سگ ها باید زنده گیری شده و سگ هایی که ناقل بیماری بوده به صورت مرگ ترحمی کشته شده و انان نیز که سالم بوده عقیم شده و در محل های مخصوص نگهداری و یا گله داران متقاضی تحویل داده شود.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار