نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. تير 1395 - 10:28   |   کد مطلب: 19529
بخشدار مرکزی ملایر گفت: چاه روستای حاجی اباد ملایر بر اثر رانش زمین ریزش کرده و این روستا نیازمند حفر چاه جدید است.

به گزارش ملایری‌ها؛ اهالی روستای حاجی آباد ملایر چند روزی است که در بی آب مطلق به سر بوده و با قطعی آب آشامیدنی مواجه هستند.

با پیام های مردم روستای حاجی آباد به پایگاه خبری ملایری‌ها خبرنگار ما برای دریافت جزئیات این قطعی به سراغ حسین فارسی بخشدار بخش مرکزی ملایر رفته و علت را جویا شده است.

حسین فارسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به دلیل قطعی آب این روستا اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید سطح سفره‌های زیرزمینی بسیاری از روستاهای ملایر با مشکل آب مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به اظهار نظر کارشناس‌های آب و فاضلاب روستایی ملایر در روستای حاحی آباد نیز با توجه به کاهش شدید سطح سفره آب زیرزمینی و خالی شدن زیر چاه، به دلیل رانش از زیر زمین چاه آب این روستا ریزش کرده است.

بخشدار مرکزی ملایر افزود: با توجه به ریزش چاه حتی پمپ آب نیز در زیر خاک مدفون شده و امکان بیرون کشیدن آن نیز وجود ندارد و آب  این روستا مدت چهار روز است که قطع است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفر چاه جدید در این روستا بیان کرد: با توجه به اینکه دریافت مجوز برای حفر چاه جدید نیازمند بازه زمانی طولانی بوده ولی با هماهنگی های صورت گرفته با مدیر آب منابع استان و شهر ملایر کارهای ابتدایی حفر چاه جدید آغاز شده و به طور همزمان کارهای دریافت مجوز آغاز شده است.

فارسی گفت: حفر چاه جدید مقداری زمان بر بوده ولی مسئولین شهر در حال پیگیری رفع این مشکل هستند.

وی با اشاره به رایزنی های انجام شده با کشاورزان برای استفاده از آب چاه های کشاورزی و استفاده آن برای آب شرب بیان کرد: علی رقم فصل تابستان اوج کارهای کشاورزی و آبدهی مزراع کشاورزی است ولی با رایزنی های انجام شده با کشاورزان قرار شده از آب چاه های آنان برای پر کردن مخزن آب شرب روستا استفاده شود.

بخشدار مرکزی ملایر با اشاره به تامین آب آشامیدنی این روستا از امروز به مدت سه ساعت بیان کرد: از اهالی روستا درخواست می شود از این آب برای مصارف شرب استفاده کرده واز استفاده ان برای مصارفی همچون آبیاری و مصرف بی رویه پرهیز کنند.

وی با اشاره به پیگیری همه جانبه مسئولین برای رفع مشکلات آب این روستا بیان کرد: حفر چاه جدید مقداری زمانبر بوده و از مردم درخواست می شود که در این مدت صبور بوده و ما نیز تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار