نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. تير 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 19505
استان همدان با پنج سهمیه گام به بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو برزیل می گذارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا و براساس آمار، همدان نسبت به دوره گذشته المپیک با همان سه سهمیه در بازی های امسال شرکت می کند اما با این تفاوت که در دوره قبل علاوه بر تیراندازی در قایقرانی و کشتی نماینده داشت اما این بار در تیراندازی، والیبال و پیاده روی دارای نماینده المپیکی است.
در واقع کاروان المپیکی همدان در بازی های سال 2012 لندن را آرزو حکیمی در قایقرانی، صادق گودرزی در کشتی و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی تشکیل دادند و هم اکنون علاوه بر مه لقا جام بزرگ که دومین دوره حضورش در المپیک را تجربه می کند، آرمین تشکری در والیبال و حمیدرضا زورآوند در پیاده روی دیگر سهمیه های ورزش استان همدان محسوب می شوند.
همدانی ها در المپیک 2004 آتن یک نشان نقره توسط مسعود مصطفی جوکار در کشتی و در المپیک 2012 لندن نیز بازهم مدال نقره کشتی این بار توسط صادق گودرزی به ارمغان آوردند.
با این حال شانس کسب مدال توسط المپیکی های استان همدان در 2016 ریو برزیل سخت تر است.
همدان در حالیکه در سه دوره گذشته دارای نماینده در رشته کشتی آزاد بود، اکنون نماینده ای در این رشته ندارد و میثم مصطفی جوکار شانس کسب سهمیه را در رقابتهای انتخابی تیم ملی از دست داد.
مصدومیت آرزو حکیمی قبل از مسابقات آسیایی نیز سبب شد این قایقران نتواند به رکورد ورودی المپیک دست یابد و شانس کسب سهمیه در این رشته نیز از دست رفت.
با این حال آرمین تشکری توانست در لیست نهایی لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در المپیک 2016 قرار بگیرد ضمن اینکه مه لقا جام بزرگ اواخر سال گذشته با کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا به سهمیه المپیک 2016 ریو رسید.
حمیدرضا زورآوند نیز اوایل امسال در مسابقات پیاده روی قهرمانی آسیا با ثبت حدنصاب تعیین شده به المپیک ریو راه یافت.
همچنین سکینه خدابنده لو مربی تیم ملی تیراندازی و سیدعادل برقعی داور بین المللی تنیس جزو سهمیه های غیر ورزشکاری همدان در المپیک ریو محسوب می شوند.
در بازی های پارالمپیک 2016 ریو برزیل نیز همدان دو سهمیه خواهد داشت که حمید اسلامی در دو ومیدانی و زهرا نجاتی عارف در والیبال نشسته هستند.
اسلامی هفته گذشته با کسب قهرمانی در مسابقات انتخابی تیم ملی، سهمیه ورودی المپیک که در مسابقات آسیا - اقیانوسیه توسط خود وی کسب شده بود را بازهم به دست آورد تا نفر اول دو ومیدانی نابینایان باشد.
زهرا نجاتی عارف نیز در فهرست نهایی والیبال نشسته بانوان کشور قرار گرفت تا دومین سهمیه استان همدان در پارالمپیک و پنجمین سهمیه کاروان ورزش همدان اعزامی به برزیل باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: هر چند با بدشانسی امکان کسب سهمیه در کشتی و قایقرانی میسر نشد اما همچنان با حفظ تعداد سهمیه المپیکی توانستیم همچون دوره گذشته آمار خود را حفظ کنیم.
رسول منعم افزود: همدان بیش از این توان کسب سهمیه المپیک را دارد و با برنامه بلند مدت به این خواسته دست خواهیم یافت.
وی اضافه کرد: در ماه های گذشته حمایت لازم را از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی انجام دادیم و امیدوارم شاهد درخشش آنها در بازی های 2016 برزیل باشیم.
وی بیان داشت: درصدد برگزاری مراسم بدرقه باشکوه برای پنج سهمیه استان همدان هستیم و قبل از اعزام نسبت به انجام مراسم باشکوه برای آنان اقدام می کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار