نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. تير 1395 - 11:39   |   کد مطلب: 19428
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در اوایل انقلاب یک سیاست گذاری در بین مسئولین و مردم بود که می‌گفت "ازکجا آورده‌ ای؟"، به نظر بنده باید با قاطعیت کامل همین سیاست "از کجا آورده‌ای؟"اتفاق بیفتد و به نظرم دولت و قوه قضائیه باید در اسرع وقت این افراد خاطی را به مردم معرفی کنند."

به گزارش ملایری‌ها  رضا توکلی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با اشاره به مسئله فقر در دنیا گفت: متأسفانه مسئله فقر و فاصله طبقاتی در دنیا وضعیت بسیار نابسامانی دارد و  عواطف انسانی در بسیاری از موارد دچار یک سنگدلی شده است.

 

وی ادامه داد: تفکر "فعلا دمی را عشق است"، یعنی تنها به فکر خود بودن و بی خبر بودن از همسایه  که همان روزمرگی زندگی" نام دارد، یکی از دلائل فقر در جوامع بشری است.

 

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: جامعه‌ای که تشکر کردن را فراموش کند و ایمان و اعتقاد در آن کمرنگ شود، یقییناً به فقیرشدن سوق پیدا می کند و وقتی فقر بوجود بیاید به دنبال آن بزهکاری‌های اجتماعی مانند  دزدی، خلافکاری و اعتیاد ترویج خواهد شد.

 

رضا توکلی ادامه داد: چند روز گذشته یکی از دوستان برای کاری به دنبال من آمده بود. وقتی آمد دیدم با یک اتومبیل بسیار گران قیمت منتظر من است، اتومبیلی که درهای آن از کنار همانند سفینه باز می‌شد، من به آن دوستم گفتم که کمی آن‌طرف تر از خانه ما برود تا من جلوی چشم همسایه ها سوار نشوم. وقتی سوار شدم دیدم نگاه‌های مردم به این اتومبیل بسیار عجیب و غریب است و حتی خیلی ها عکس می‌گرفتند، واقعیتش من خودم شرمنده شده بودم از این نگاه های مردم. باید پرسیده شود که چرا این همه فاصله طبقاتی وجود دارد و عده ای در حال فخر فروشی هستند.

 

این بازیگر تلویزیون با اشاره به حقوق های نجومی برخی از مدیران در دوره فعلی گفت: نباید از این موضوع به سادگی عبور کنیم، چطور ممکن است یک فردی 200 میلیون فیش حقوقی یک ماهش باشد، آن وقت در همین شرایط من فردی را سراغ دارم که با چندین سال خدمت رزمندگی در هشت سال دفاع مقدس و فداکاری برای کشور، بعد از یک وام لوازم خانگی برای جهیزیه دخترش، دریافتی فیش حقوقیش 400 هزار تومان می‌شود.

 

رضا توکلی افزود: در اوایل انقلاب یک سیاست گذاری در بین مسئولین و مردم بود که می‌گفت "ازکجا آورده‌ ای؟"، به نظر بنده باید با قاطعیت کامل همین سیاست "از کجا آورده‌ای؟"اتفاق بیفتد و به نظرم دولت و قوه قضائیه باید در اسرع وقت این افراد خاطی را به مردم معرفی کنند."

 

بازیگر سریال ماه رمضانی "برادر" با انتقاد از قیمت بالای بسیاری از دارو ها گفت: از اقای وزیر بهداشت درخواست دارم که فکری به حال بیمه داروها بکنند چرا که بسیاری از داروهای مورد نیاز هنوز بیمه نشده است و باید با قیمت بسیار بالا خریداری شود.  در کنار آن بسیاری از دارو های کم مصرف را بیمه کرده اند؛ من بسیاری از بیماران انسولینی و بیماران قلبی را سراغ دارم که توان تامین هزینه های درمانی را ندارند.

 

رضا توکلی خطاب به مدیرانی که حقوق های نجومی دریافت می‌کنند گفت: من به عنوان یک هنرمند شرمنده می‌شوم وقتی می بینم که این همه سربازهای اسلام، این همه مدافعان حرم، برای دفاع از کشور مشغول خدمت و فداکاری هستند، آن وقت یک عده مسئول با همین حقوق های نجومی به جای خدمت رسانی در حال خوش گذاری هستند؛ آقای وزیر، آقای مسئول بیمه، اقای دکتر، واقعا چطور دلتان می‌اید که به فرض چند صباحی را خود و خانواده ات طعم پولداری را بچشند آن وقت آن کارگر بعد از سی سال باز هم هشتش گرو نُهِش باشد!

 

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: تا کنون برای من سه مرتبه از شبکه های ماهواره ای خارج از کشور دعوتنامه فرستاده اند و حتی وقتی در خیابان های انگلیس برای کاری رفته بودم، خبرنگار شبکه " من و تو" به دنبال من راه افتاده بود تا با من مصاحبه کند؛  من به آن خبرنگار گفتم: تو رو خدا دست از سر من بردارید من برای یک کاری آمده ام. این موقعیت ها برای بسیاری از هنرمندان پیش می آید که باید فضا را به سمتی پیش ببریم که دشمن از ان سوء استفاده نکند.

 

وی گفت: بسیاری از مردم ما متدین هستند اما رفتار برخی از مسئولین باعث می‌شود تا دیدگاه بعضی از جوانان نسبت به دین تغییر کند. از مسئولین درخواست دارم که با ایمان مردم بازی نکنند و با معرفی افرادی که در این مملکت دزدی و جنایت می‌کنند، باعث شوند تا مردم به آنان اطمینان پیدا کنند.

 

رضا توکلی ادامه داد: شاید اگر من جای مسئولین دولتی بودم برای مثال همین هزینه هایی که شاید امریکایی ها به ما بدهند را خرج زنان و کوکان بی سرپرست می‌کردم. و یا اینکه با صراحت اعلام می‌کردم که برای نمونه این هزینه های برگشت داده شده از دزدی های برخی از آقا زاده ها را به بازنشستگان ارتش که حقوقشان کم است هدیه می‌دادم.

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار