نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. تير 1395 - 12:12   |   کد مطلب: 19407
شهردار ملایر از تشکیل دفتر امور سرمایه گذاری و مشارکتی در شهرداری ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا رضایی در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ملایر اظهار امیدواری کرد: تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری گام موثری در ایجاد تحول و حرکت در مسیر تحقق شهر ایده آل باشد.

 

وی افزود: یکی از منابع مالی عظیم بهره مندی از سرمایه های خارج از مجموعه شهرداری می باشد و سرمایه گذاری مشارکتی یکی از روش های اجرایی شدن پروژه های شهرداری می باشد.

رضایی ادامه داد: مشارکت و جذب بخش خصوصی از جمله مفاهیم نوظهور در فرهنگ مدیریت شهری هستند و در حال حاضر یکی از جذاب ترین و پر پتانسیل ترین منابع تامین مالی در شهرداری هستند.

وی اظهار داشت: وجود بروکراسی پیچیده و سنتی حاکم بر روابط اداری درون شهرداری در تقابل جدی با فضای شفاف و صریح دنیای بخش خصوصی و جذب مشارکت در این بخش است، لذا امور سرمایه گذاری شهرداری بعنوان متولی اصلی بخش سرمایه گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی و جبهه اول مواجهه و مذاکره با متقاضیان سرمایه گذاری فعالیت می کند.

وی کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت، دسترسی به سرمایه بخش خصوصی، استقراض خارج از ترازنامه، تهیه الگوی تامین مالی نوین و توزیع و انتقال ریسک را از جمله مزیت های مشارکت با بخش خصوصی دانست و گفت انواع روشهای مشارکت شامل: مشارکتهای مدنی،ساخت و بهره برداری و واگذاری ،سرمایه گذاری خارجی و ساخت بهره برداری تملک می باشد.

شهردار ملایر ادامه داد: طبق شیوه نامه ابلاغی از وزارت کشور و مصوب شورای اسلامی شهرستان امورسرمایه گذاری شهرداری دارای هیات عالی سرمایه گذاری جهت سیاست گذاری و تصمیم گیری در کلیه امور سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری و همچنین دارای کمیسیون کارشناسی جهت بررسی طرح هاي سرمایه گذاري می باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 8 شیوه نامه کلیه امور سرمایه گذاري و مشارکتها در شهرداری از طریق دفتر امور سرمایه گذاري و مشارکت انجام خواهد شد افزود: پس از تصویب شیوه نامه در شوراي اسلامی شهر هیچ یک از مناطق، سازمانها و واحدهاي تابعه شهرداري راسا حق انعقاد قرارداد و یا طی مراحل اداري امور سرمایه گذاري و مشارکت را ندارند.

رضایی در پایان از متقاضیان سرمایه گذاری و مشارکت در طرح های شهرداری خواست تا به دفتر امور سرمایه گذاری شهرداری واقع در خیابان امیر کبی مراجعه کنند.

همچنین در این جلسه آقای مهندس غلامرضا کرمی به عنوان مسئول امور سرمایه گذاری شهرداری معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

باید به عرض شهردار محترم ملایر برسانم که اولا وقتی سرمایه گذاریها در این مملکت چه در موسسات بانکی و چه در جاهایی مثل پدیده شاندیز که با مشارکت شهرداری شاندیز انجام شد و جاهای دیگری مثل پردیسبان که با تبلیغات کلان از طرف رسانه محترم دولتی صورت گرفت و سرمایه خیل عظیمی از مردم به صورت نا مشخص قرار گرفت ویا مثال دیگری از ان سرمایه گذاری عطر گل یاس منتسب به ارگان....... ثانیا در شهری مثل ملایر وقتی ما اقدام به ساخت تفرجگاههایی مثل بام ملایرمی کنیم و هنوز هم امنیت انرا با ایجاد یک کیوسک نیروی انتظامی ایجاد نکرده ایم و مصالح به کار رفته در مجسمه های آنرا از نوع نا مرغوب انتخاب کرده ایم و ............چطور من ملایری بیایم و اقدام به سرما یه گذاری کنم؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار