نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. تير 1395 - 4:23   |   کد مطلب: 19375
غرضی در تشریح علل افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: از مهم ترین دلایلی که میتوان برای افزایش تعرفه تلفن ثابت برشمرد، کسری بودجه دولت است.

به گزارش ملایری‌ها سید محمد غرضی، وزیر اسبق ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به افزایش تعرفه تلفن ثابت در کشور اظهار داشت: از همان ابتدا که تلفن ثابت در کشور رواج پیدا کرد، دولت قیمت های پایینی را برای مکالمه تلفن ثابت در نظر گرفت و هزینه نگه داری آن برای مردم از سوی دولت متناسب با درآمدهای آنان در نظر گرفته می شد و از طرفی دیگر هزینه های دولت متناسب با درآمدهای دولت بود.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه وضعیت اقتصاد کشور حالت آشفته و بهم ریخته ای به خود گرفته است، دیگر با راه و روش‌های ادوار گذشته دولت نمی تواند به جبران هزینه های عمومی خود بپردازد و برای جبران هزینه های خود با افزایش سهم مردم از هزینه ها میخواهد کمی از هزینه های عمومی خود را پوشش دهد.

 

وزیر اسبق ارتباطات با بیان اینکه در 15 سال گذشته تا کنون قیمت تلفن ثابت نگه داشته شده است گفت: از 15 سال گذشته تا کنون تعرفه تلفن ثابت در حالت تقریبا ثابتی نگه داشته شده بود و دولت ها هزینه های نگه داری آنرا از محل درآمدهای خود پرداخت می کردند.

 

 غرضی در تشریح علل افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: از مهم ترین دلایلی که میتوان برای افزایش تعرفه تلفن ثابت برشمرد، کسری بودجه دولت است؛ دولت برای اینکه بتواند کسری بودجه خود را جبران کند هزینه های بخش عمومی کشور را افزایش داده  تا شاید بتواند بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند.

 

وی دلیل دیگر افزایش افزایش تعرفه تلفن ثابت را هزینه های اجرایی برشمرد و عنوان کرد: با توجه به افزایش هزینه نیروی کار و سایر عوامل دست اندر کار در بخش ارتباط، دولت در راستای پوشش این قبیل هزینه تعرفه تلفن ثابت را افزایش داده است. می توان این مورد را به سایر بخش های اقتصادی کشور نیز تعمیم داد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان در خصوص علت کلی بروز مشکلات اقتصادی در داخل کشور بیان کرد: علت اصلی پدید آمدن مشکلات اقتصادی در کشور درآمد اندک و هزینه زیاد دولت است. دولت با توجه به اینکه محل درآمد کمتری نسبت هزینه های خود دارد دچار کسری بودجه شده است و برای جبران چنین هزینه هایی دست به کارهایی از این دست می زند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار