نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1395 - 21:43   |   کد مطلب: 19352
رئیس دانشگاه ملایر گفت: دانشگاه ملایر در حوزه پژوهش با رشد صددرصدی همراه بوده است و مقالات پژوهشی از 93 مقاله در سال 93 به 298 مقاله در سال 94 افزایش‌یافته است.

به گزارش ملایری‌ها، بهمن حیاتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر با اشاره به آمار عملکرد خود در مدت تصدی ریاست دانشگاه ملایر اظهار داشت: دانشگاه ملایر با هفت دانشکده و 26 گروه آموزشی و دو مرکز وابسته و با 5 هزار و 800 دانشجو مشغول به فعالیت است.

وی ابا اشاره به اقدامات انجام‌شده برای آماده‌سازی سند راهبردی 10 ساله دانشگاه بیان مرد: در راستای طرح آمایش دانشگاه‌ها و برنامه‌ریزی ده‌ساله برای هدفمند کردن برنامه‌های دانشگاه سند راهبردی 10 ساله با هماهنگی هیئت‌امنای پنج دانشگاه در حال آمده سازی است .

رئیس دانشگاه ملایر گفت: این سند برای تعیین مسیر دانشگاه و عدم‌تغییر در برنامه‌ها و اهداف با تغییر ریاست دانشگاه تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه پژوهشی دانشگاه ملایر بیان کرد: دانشگاه ملایر در حوزه پژوهش با رشد صددرصدی همراه بوده است و مقالات پژوهشی از 93 مقاله در سال 93 به 298 مقاله در سال 94 افزایش‌یافته است.

حیاتی گفت: برگزاری چهارمين كنفرانس رشد بلور ايران در ارديبهشت 95، برگزاری جلسه كارگروه استانی شاعا در دانشگاه ملاير با حضور مسئولين وزارت علوم، ارتقاء رنكينگ دانشگاه به رتبه 49 در سال 95، تقويت زیرساخت‌های IT، انتخاب دانشگاه ملاير برای معرفی نحوه خريد تجهيزات از شركت به دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، افزايش طرح‌های تحقيقاتی از 14 طرح در سال 93 به 38 طرح در سال 94 از دیگر اقدامات در حوزه پژوهشی در دانشگاه ملایر است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه روابط بین‌الملل بیان کرد: در سال 94 دانشگاه ملایر با برنامه‌ریزی‌های انجام‌ داده موفق به جذب 9 دانشجوی خارجی شده است.

رئیس دانشگاه ملایر افزود: این دانشجویان از کشورهای عراق، سوریه، تاجیکستان و روآندا بوده که در رشته‌های فنی مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اقدامت صورت گرفته در حوزه تحصیلات تکمیلی بیان کرد: برگزاری همايش تقدير از برترین‌های حوزه آموزشی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه در اردیبهشت‌ماه 95 ، برگزاری طرح ضيافت انديشه ويژه اساتيد در تابستان 1394، اخذ مجوز رشته كارشناسی مهندسی بيوتكنولوژی كشاورزی، ارائه شیوه‌نامه جديد حوزه مديريت آموزشی و تحصيلات تكميلی، برگزاری ترم تابستان سال 94 و برنامه‌ریزی و شروع اجرای ترم تابستان سال 95، اخذ مجوز ادامه تحصيل مربيان دانشگاه ) 5 مورد( و انجام اقدامات لازم در خصوص ساير همكاران و اخذ مجوز برای تأسیس كارگروه رسيدگی به احتساب سنوات ازجمله اقدامات در این حوزه است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه ملایر بیان کرد: کتابخانه، انگور و کشمش(فاز 1 و فاز 2)، دانشکده خیرین، آمفی‌تئاتر و دانشکده فنی مهندسی ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های این دانشگاه است.

حیاتی افزود: فاز اول دانشکده خیرین در حال اتمام بوده و تا مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید و فاز اول پژوهشکده انگور و کشمش نیز با توجه به پیشرفت 60 درصدی در صورت تأمین بودجه تا مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه ملایر در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت علوم و دانشگاه‌ها نقشی مؤثر داشته و باز کردن لایه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی به عهده دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها بوده که بتوانند نیازهای کشور را برطرف و از وابستگی خارج کنند.

وی افزود: در این راستا دانشگاه ملایر با همکاری پارک علم و فناوری مرکز رشد در دانشگاه ملایر تأسیس خواهد کرد تا دانشجویان و اساتید بتوانند طرح‌های خود را به اجرا درآورند.

حیاتی گفت: دانشگاه ملایر به‌عنوان دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر انتخاب‌شده و اولین نشست نیز در دانشگاه برای تبیین سیاست‌ها برگزارشده است.

وی افزود: تأسیس بنیاد صیانت از خانواده یکی دیگر از اقدامات در دانشگاه بر اساس تصمیم‌گیری در شورای فرهنگ عمومی بوده است.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: تأسیس بنیاد خیرین در راستای برای حمایت از دانشجویان و طرح‌های عمرانی دانشگاه از دیگر اقدامات دانشگاه ملایر است.

انتهای پیام/  

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار