نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. خرداد 1395 - 7:59   |   کد مطلب: 19291
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
باید از انقلاب با وحدت و دشمن شناسی حفاظت کرد
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید با چنگ و دندان و وحدت و دشمن شناسی امانت امام خمینی(ره) یعنی انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره)  در مصلی بزرگ ملایر با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در مراسم بیست و هفتمین سالگرد امام خمینی(ره) در تهران اظهار داشت: امروز بیش از یک و نیم میلیون نفر در تهران و در حرم امام خمینی(ره) برای حضور در مراسم سالگرد ایشان حضور داشتند که نشان از محبوبیت بالای امام دارد.

وی با اشاره به برگزاری همزمان مراسم های سالگرد رحلت امام در شهرهای مختلف ایران بیان کرد: همه مردم عاشق امام بوده و کشور یکپارچه عزادار امام خمینی(ره) است .

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رابطه قیام عاشورا و قیا امام خمینی(ره) بیان کرد: امام الگوی قیام خود را از امام حسین(ع) گرفته و برای احیای اسلام قیام کرد.

وی افزود: امام راحل همان حرکت امام حسین(ع) برای احیای اسلام در پیش گرفت و در سال 42 در مسجد اعظم اعلام کردند که «ای علما به داد اسلام برسید  چرا که دشمنان دین می‌‌خواهند اسلام را از بین ببرند»

وی با اشاره به حوادث قیام خونین 15 خرداد بیان کرد: بعد از سخنرانی امام رژیم منحوس پهلوی دستور دستگیری و زندانی کردن ایشان را دادند و علما و مردم نیز به نشانه اعتراض دستگیری ایشان به خیابان‌ها ریختند و به دستور شاه به مردم تیراندازی شده و بسیاری از مردم ایران در نقاط و شهرهای مختلف به شهادت رسییدند.

مقتدایی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) پس از حوادث 15 خرداد بیان کرد: ایشان بعد از آزادی از حوادث 15 خرداد  بسیار ناراحت بوده و و ابراز تاسف کردند فرمودند« وقتی من حوادث 15 خرداد را تصور می‌کنم تحملم تمام می‌شود.»

وی گفت: این نظام ساده به دست نیامده و خون های زیادی برای درپایی آن ریخته شده است و همه شهادت ها، فشارها، تحریم ها و مشکلات برای داشتن مملکتی مستقل بوده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به برکت ولایت فقیه کشور ما در شرایطی که منطقه در ناامنی به سر برده دارای امنیت کامل است.

وی با تاکید بر حفظ کشور با وحدت و دشمن شناسی بیان کرد: باید با چنگ و دندان و وحدت و دشمن شناسی امانت امام خمینی(ره) یعنی انقلاب اسلامی ایران را حفظ کنیم.

مقتدایی با اشاره به در پیش بودن ایامماه مبارک رمضان بیان کرد: در ادیان دیگر تنها روزه بر انبیای الهی واجب بوده است و به برکت پیامبر اکرم(ص) خداوند روزه را بر امتش واجب کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ماه رمضان را فرصتی برای نزدیکی بیشتر به خداوند دانست و گفت: توفیق تلاوت قرآن از ارزش‌های والای این ماه مبارک است.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان همه اعمال انسان از کوچک و بزرگ مورد قبول خداوند واقعه شده و فرصتی به انسان داده می‌شود تا تا از گناهان خود خود توبه کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار