نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. خرداد 1395 - 8:19   |   کد مطلب: 19255
رئیس اداره ورزش ملایر خبر داد؛
آغاز به کار پنج سازمان مردم نهاد در ملایر
رئیس اداره ورزش و جوانان گفت:در راستای توجه به سند ملی توسعه سمن های فضای مجازی ، هنری و ادبی، کار آفرینی ، خانواده و حقوق شهروندی در ملایر فعال می شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی رضایی اظهار داشت: برای کسانی که فکورانه و دردمندانه به مسائل اجتماعی عصر ما نظر می کنند، اهمیت و نقش ویژه جوانان در امر توسعه فرهنگی و پیشرفت های علمی و صنعتی کاملاً روشن و مبرهن است. در ایران اسلامی، سیمای واقعی و شفاف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی اجتماعی را می توان در پرتو تلاش ها و مجاهدت ها مشاهده کرد.

وی افزود: با توجه به سند ملی توسعه ویژه ساماندهی امور جوانان یکی از برنامه های سیزده گانه سازمان ملی جوانان که یکی از آنها "برنامه شناسایی و تقویت سازمان های مردم نهاد مرتبط با امور جوانان " می باشد، جوانان در گروه سنی چهارده تا بیست و نه سال را جهت تاسیس و صدور پروانه فعالیت با عنوان سازمانهای مردم نهاد ( سمن ) تحت پوشش قرار می دهد .

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان به سازمان هایی گفته می شود که برای انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه های تربیتی جوانان با مشارکت جوانان و بر اساس مدیریت جوانان با استناد به  موضوع ماده صد و دوازده قانون برنامه چهارم توصعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در اجرای مصوبه شماره 7862 ت 31281 هـ مورخ 1384/5/8 هیئت محترم وزیران فعالیت می نماید .

وی افزود : در حل برنامه های جوانان یکی از برنامه های این اداره تاسیس سمن ها می باشد لذا تشکیل سمن ها یک نیاز شهرستانی است و این امر باعث گردید تا در راستای برنامه های امور جوانان نسبت به تشکیل سمن ها برنامه ریزی و اقدام گردد .

یاسر روزبهانی مسئول امور جوانان شهرستان ملایر گفت : پس از تایید اینجانب به عنوان مسئول امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر و تصمیم این اداره جهت تشکیل سمن ها به دستور ریاست محترم اداره ورزش و جوانان ، اقدام به گزینش و شناخت جوانان مستعد و کار بلد در موضوعات مطروحه و مورد نیاز شهرستان ملایر نمودیم و از بین جمع معرفی شده شش سمن برنامه ریزی و در حال تاسیس قرار گرفت.

روزبهانی گفت : تشکیل خانه جوانان در محل اداره ورزش و جوانان خود محلی است برای فعالیتهای  سمن ها و این امر در شرف اتفاق است

وی از افزود : تاسیس سمن های فضای مجازی ، هنری و ادبی، کار آفرینی ، خانواده و حقوق شهروندی در حال پیگیری است  از بین متقاضیان بنام  و فعال شهرستان  افرادی انتخاب شده اند و امیدواریم که با حمایتهای ریاست ادراه ورزش و جوانان شهرستان ملایر و کمک های معاونت فرهنگی و جوانان ادره کل ورزش و جوانان استان همدان این برنامه های به سرانجام برسد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار