نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. خرداد 1395 - 21:06   |   کد مطلب: 19230
چرا باید همین حالا شروع کنیم؟
چگونه شاد و ثروتمند باشیم
آیا واقعیت دارد که هرچه پول بیشتری داشته باشید، شادتر نیز هستید؟

به گزارش ملایری‌هابه نقل از دریک، بنا بر مقاله چاپ شده توسط دانیل کانماند و آنگس دیتون از مرکز سلامت و رفاه دانشگاه پرینستون، بین درآمد و خوب‌بودن به لحاظ عاطفی رابطه‌ای وجود دارد.

اما ۷۵٫۰۰۰ دلار سالیانه استفاده می‌شود که چندان هم از سطح درآمد بالاتر نیست.

کانماناند و دیتون می‌گویند: «نتیجه می‌گیریم که درآمد بالا ضامن رضایت از زندگی است اما شادی به همراه نمی‌آورد و اینکه درآمد کم با ارزیابی ضعیف از زندگی و رفاه عاطفی پایین ارتباط دارد.»
 
پول صرفاً تا نقطه خاصی به افراد کمک می‌کند

اکنون که می‌دانیم پول فقط تا ۷۵۰۰۰ دلار در سال کمک می‌کند، چه کارهای دیگری برای شاد بودن می‌توانیم انجام دهیم؟ در ادامه چند ایده مطرح شده است:

شادی به طور مستقیم تحت کنترل شما است و نه یک عامل خارجی

رمز و راز واقعی شاد بودن استفاده کم از درآمد یا سایر عوامل خارجی و انجام کار با خود و طرز فکرتان است. اگر می‌خواهید با این تفکر پیش بروید که تا زمانی که X دلار نداشته باشید یا کار Y را انجام ندهید شاد نخواهید بود، در نتیجه هرگز شادی را تجربه نخواهید کرد و همیشه به دنبال چیزی است. در عوض، بر شاد بودن در حال حاضر و با چیزهایی که اکنون در اختیار شماست مانند بدن و فکرتان تمرکز کنید.

هر روز سپاسگزاری را تمرین کنید

طناز چاب، بنیانگذار سایت معنوی ForeverConscious.com می‌گوید، «تا می‌توانید خدا را شکر کنید و به هدایای بسیاری که در حال حاضر در زندگی خود دارید اذعان کنید. این همان زمانی است که اجازه می‌دهید درهای بیشتری به سوی شما باز شود.»

همانگونه که چاب عنوان کرد، قدردانی بخش مهمی از شادی است. من این را در زندگی خود بارها تجربه کرده‌ام. هرچه قدردان‌تر باشید، کیفیت زندگی بهتر خواهد شد.

بدون هیچ انتظاری ببخشید

تونی رابینز، در مرحله‌ای از زندگی خود ۱۷ دلار داشت. او آخرین ۱۷ دلارش را به کسی داد بدون اینکه در قبال آن چیزی بخواهد و طرحی برای خوراک آن روز داشته باشد.

پس از آن، تونی نامه‌ای از کسی که پولش را به وی داده بود دریافت می‌کرد. در آن نامه ۱٫۲۰۰ دلاری که بدهکار بود و همچنین ۱۰۰ دلار اضافه برای منتظر ماندنش به او پرداخت کرد.

کار جهان باورکردنی نیست. تونی در ویدئویی اظهار داشت: «همیشه بازگشتی وجود دارد» …»فقط ببخشید و پاداش دهید تا بهتر از آنچه تصور می‌کنید نصیبتان شود.»

من این را در زندگی شخصی خود تجربه کردم و دریافتم که همه چیز مانند بومرنگ است. هرچه بیشتر ببخشید و کمتر انتظار بازگشت داشته باشید، بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

این بهترین راه برای ثروتمندشدن نیز است. دشمنی نکنید، ویران نکنید، کسی را ناراحت نکنید. سپس هنگامی که شادی واقعی را دریافتید، دیگر تنفر یا انرژی منفی در شما وجود نخواهد داشت.

شما می‌توانید ثروتمند و شاد باشید بدون اینکه احساس «شرم از غنی‌بودن» داشته باشید، زیرا شادی و ثروت را از روشی درست به دست آورده‌اید.

بر مسیر خود تا شادی مراقبه کنید

مایکل جردن، تونی رابینز، اپرا وینفری، آرنولد شوارتزنگر، تیم فریس، الن دی جنرس، ری دالیو، جری ساینفلد و مارتین اسکورسیزی به طور معمول چه کارهایی انجام می‌دادند؟

آنها مراقبه (مدیتیشن) می‌کردند.

مراقبه به آنها کمک کرد تا استرس‌ها را کاهش داده و بر کیفیت زندگی و به طور کلی شادی‌شان بیفزایند. برنامه‌ای فوق‌العاده موسوم به Headspace روشی عالی برای شروع مراقبه محسوب می‌شود. من مزایای این کار را تجربه کرده‌ام. تایید می‌کنم که کماکان این روش کمک شایانی به من کرده است.

مراقبه فرآیندی دشوار یا طولانی نیست. در واقع، طناز چاب می‌گوید که مراقبه به نوعی ضدافسردگی نیز محسوب می شود. کسانی که هم که نمی‌توانند برای مدتی بنشینند، ۷ جایگزین مراقبه نشسته وجود دارد که همان اثر را دارد:

    مراقبه زیر دوش آب
    مراقبه مسواک زدن دندان / برس کشیدن مو
    مراقبه پیش از رفتن به رختخواب
    مراقبه در ترافیک
    مراقبه هنرآفرینی /حرکات موزون
    مراقبه کریستال‌ها / دانه‌های مالا

به آسانی می‌توانید مراقبه را به فعالیت‌هایی که همیشه انجام می‌دهید بیاورید. موفق باشید.

شادی باید اولویت اول شما باشد

شادی باید در اولویت اول باشد. شما همان فردی هستید که شادی خود را کنترل می‌کنید. شما می‌توانید بی‌هیچ دلیلی و بدون سطح درآمد خاصی خوشحال باشید، مهم نیست ثروتمند هستید یا فقیر، هرجا که هستید باید شاد باشید.

کار جهان اسرارآمیز است، اما این مراحل می‌توانند ما را فارغ از هرگونه ثروت یا چیزهایی که می‌خواهیم شاد کند. هرچیزی واقعاً امکان‌پذیر است به شرطی که آن را باور کنید، قدردانی را تمرین کنید، ببخشید بدون اینکه انتظار بازگشت داشته باشید.

راستی، دیگر نمی‌خواهید به جای ثروتمندبودن و شاد بودن، فقط ثروتمند باشید؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار