نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. خرداد 1395 - 20:40   |   کد مطلب: 19142
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: وقتی حسساسیت آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه بالا نباشد فیلم هایی نظیر 50 کیلو آلبالو که اثر بی محتوایی است، گیشه سینما ها را تسخیر می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها حامد بامروت نژاد کارشناس مسائل فرهنگی در گفت‌وگو باخبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص آسییب های اجتماعی که از تولیدات نامناسب سینما در سطح جامعه الگو گرفته است، اظهار داشت: در سینمای ایران بیشتر فیلم ها ژانر اجتماعی دارد ولی متاسفاته بیشتر مروج نوعی خاص از سبک زندگی هستند.

 

 

وی در ادامه افزود: برخی تولیدات ما خود مروج سبک زندگی غربی است،گاهی اوقات نیز تولید کتتده اثر در صدد بیان یک معضل یا مشکلی بوده که متاسفانه نتیجه عکس داده و بیشتر آن موضوع را ترویج می‌کند.

 

 

بامروت نژاد با اشاره به اینکه در این تولیدات مخاطب از سبک زندگی غربی الگو برداری می‌کند، گفت: آن چیزی که هم اکنون در سینما نیاز داریم این است که باید شخصیت پردازی کرده و قهرمان تولید کنیم.

 

 

این فعال رسانه ای با بیان اینکه امروز شخصیت های انقلابی ما در کنار موضوعات انقلابی بایکوت شده اند، بیان کرد: جنس راه حل های اجتماعی در همین شخصیت پردازی نهفته است تا بتوانیم به تاثیر مناسب در سطح جامعه برسیم.

 

 

بامروت نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: از شخصیتی که دغدغه انقلاب ندارد نباید انتظار تولید آثار انقلابی داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه توجه کردن به حوزه های اجتماعی باید در اولویت کاری همه مسئولین و رسانه ها قرار بگیرد، افزود: وظیفه همه ما پرورش نیروهای انقلابی در عرصه سینما است.

 

 

 کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه رسانه ها می‌توانند درجه حساسیت مسئولین و مخاطب را افزایش دهند، ادامه داد: وقتی حساسیت آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه بالا نباشد فیلم هایی نظیر 50 کیلو آلبالو که اثر بی محتوایی است، گیشه سینماها را تسخیر می‌کنند.

 

 

بامروت نژاد اظهار داشت: متاسفانه دولت ها پتانسیل های موجود در نیروهای انقلابی را نادیده گرفته اند که راه حل این موضوع این است که باید مردم را مانند جشنواره عمار وارد سینما و تولیدات کنیم.

 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار