نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. ارديبهشت 1395 - 13:36   |   کد مطلب: 19096
رئیس دانشگاه ملایر خبر داد؛
تاسیس مرکز نوآوری و خلاقیت در دانشگاه ملایر
رئیس دانشگاه ملایر گفت: مرکز نوآوری، شکوفایی و خلاقیت در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان و تولید علم به ثروت و حمایت از خلاقیت دانشجویان در دانشگاه ملایر تاسیس می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ بهمن حیاتی در همایش تجلیل از برترین‌های دانشگاه ملایر با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تربیت نیروی انسانی اظهارداشت: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور بوده که رسالت اصلی دانشگاه‌ها به عنوان مرکز علم و فرهنگ تربیت نیروی انسانی پرا بر عهده دارند.

وی گفت: این وظیفه خطیر به عهده دانشگاه‌ها بوده و هیچ ارگان دیگری در کشور همچون دانشگاه‌ها در تربیت نیروهای انسانی نمی‌تواند اقدام کند.

رئیس دانشگاه ملایر دانشگاه را سرچشمه اصلی بومی کردن علم و فرهنگ دانست و بیان کرد: اگر قرار بوده که علم و فرهنگ بومی شود دانشگاه‌ها در سرچشمه اصلی این کار قرار دارند.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سر راه هر برنامه‌ای بیان کرد: هیچ مشکلی در جامعه وجود نداشته که با تفکر و نیروی انسانی حل نشود و در این راه دانشگاه درتربیت نیروی انسانی و ایجاد تفکر وظیفه‌ای خطیر برعهده دارد.

حیاتی ایجاد بستر مناسب برای تربیت نیروی انسانی کارآمد را مهمترین وظیفه دانشگاه دانسته وبیان کرد: ایجاد  فضایی آرام و به دور از سیاست زدگی و با حاکمیت عقل و منطق در دانشگاه‌ها مهمترین وظیفه دانشگاه  برای تربیت  نیروهای انسانی  است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه ملایر در راستای فعالیت های آموزشی و  پژوهشسی عنوان کرد: دانشگاه ملایر در این راستا اقدامات خوبی انجام داده و به زودی به شاهد تاسیس مرکز نوآوری، شکوفایی و خلاقیت در دانشگاه ملایر خواهیم بود.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: مرکز نوآوری، شکوفایی و خلاقیت  در راستای حمایت از طرح‌های دانش بنیان و تولید علم به ثروت و حمایت از خلاقیت دانشجویان در دانشگاه ملایر تاسیس می‌شود.

وی گفت: استفاده از طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان و طرفداری و تشویق آنان در راستای شعار سال یعنی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف این مرکز است.

حیاتی افزود: دانشجویان خلاق در مرکز مورد حمایت دانشگاه و پارک های علم و فناوری  که متصل به معاونت علم و فناوری رئیس جمهوری بوده و می توانند ایده‌ها و تاسیس شرکت های دانش بنیان را در بالاترین سطح پیگیری کنند.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه دانشگاه از این دانشجویان خلاق گفت: ان دانشجویان می‌توانند از تمامی امکانات دانشگاه نظیر کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر امکانات و فضاها  در راستای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به ملاک های انتخاب برترین‌های دانشگاه ملایر بیان کرد: برای انتخاب این دانشجویان شاخص‌هایی در نظر گرفته شده و امیذپد است که این موفقیت‌ها روز افزون باشد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فراهانی نیز در این همایش با اشاره به برتری اهل ایمان و اهل علم نزد خدا اظهار کرد: همانگونه که در آیات قرآن کریم آورده شده خداوند قطعا به اهل ایمان و اهل علم در روی زمین برتری خواهد داد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی  فقیه در دانشگاه ملایر  با اشاره به مهمترین ویژگی های اهل ایمان و علم افزود: کسانی که به فرهنگ دینی اعتقاد داشته و به آن عمل می‌کنند و در راستای فراگیری علم دانش تلاش کرده و به دنبال تعالی بوده همان اهل ایمان و علم هستند.

وی  گفت: علم و ایمان دو بال مومن بوده که به وسیله آن می‌توان به درجات بالا و تعالی رسید و نبود هر کدام از این دو بال باعث به بیراهه رسیدن می شود.

فراهانی با اشاره به امنیت موجود در کشور گفت: آرامشی که امروز در کشور ما وجود دارد به برکت خون شهیدانی است که 8 سال در مقابل دشمنان ایستاده و از حریم سرزمین دفاع کردند و امروز نیز مدافعان حرم همان راه را ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبری درباره شهدای مدافع حرم افزود: همانگونه که رهبری فرموده اند اگر این شهیدان بزرگوار نبودند امروز ما باید در همدان و کرمانشاه در مقابل داعش و گروه های تکویری دفاع می‌کردیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار