نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. ارديبهشت 1395 - 23:22   |   کد مطلب: 19076
معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر با وجود دعوت خبرنگاران این شهرستان در جلسه ستاد بحران، به صورت نامتعارف آنان را به برون از جلسه هدایت کرده و تنها دلیل رفتارش را "خاص بودن" موضوع جلسه عنوان کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ "بام نشینان ملایر در حال خانه خرابی/ ستاد بحران دقیقا کجایی؟" این عنوان گزارشی بود که نهم اردیبهشت ماه در سایت ملایری‎ها منتشر شد و در این گزارش به مشکلات تعدادی از خانه های مسکونی در جنب بام ملایر و زیر تپه پرچم که پس از بارش های شدید باران در اواخر فروردین ماه آب از زیر خانه‌های آنان بیرون زده، وضعیت نامناسبی برای آنها ایجاد کرده و مشکلات فراوانی برای آنان به همراه آورده بود که با توجه به قرارگیری در بحبوحه انتخابات و دل‌مشغولی مسئولین در برگزاری دور دوم انتخابات به مشکلات آنها به طور جدی رسیدگی نمی شد.
حال پس از گذشت حدود یک ماه از بارندگی های اواخر فروردین ماه اولین جلسه ستاد بحران در فرمانداری ملایر تشکیل شده و گویا سر و کله ستاد بحران بالاخره پیدا شده است!
طبق روال همیشه اصحاب رسانه قبل از برگزاری جلسه به وسیله پیامک برای حضور در جلسه و پوشش خبری دعوت شدند.
متن پیام بدین شرح است: "با سلام ساعت پنج و نیم امروز جلسه مدیریت بحران شهرستان با موضوع پیگیری منازل مسکونی آسیب دیده در بارندگی های اخیر در فرمانداری".


خبرنگاران ملایر رأس ساعت مقرر برای پوشش خبری این جلسه در محل یادشده حاضر شده و با گذشت کمتر از 2 دقیقه از آغاز، خبرنگاران توسط معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر که به عنوان رئیس جلسه حضور داشت بصورت غیرمتعارف به بیرون از جلسه هدایت شدند و وی دلیل این رفتار با خبرنگاران را "موضوع خاص" جلسه عنوان کرد.
جالب اینجاست که جناب محمد حامدی نژاد که القصه یا الغصه معاون برنامه ریزی هستند از دعوت خبرنگاران اطلاع نداشته و در ابتدای جلسه پس از این که متوجه حضور خبرنگاران شده بلافاصله خواستار خروج آنها شد.
رسم بر این بوده و هست مسئولان با قرار گرفتن در چنین شرایطی جهت حفظ شأن اصحاب رسانه بخش ابتدایی جلسه را عمومی برگزار کرده و در صورت مطرح شدن مباحث محرمانه بخش دیگر جلسه را غیرعلنی اعلام می کنند.
حال سوال مهم این است که "بحث خاص" که قرار بود در این جلسه مطرح شود چه بود؟ مگر غیر از رسیدگی به مشکلات مردم بحث خاصی وجود داشته که خبرنگاران  به عنوان مطالبه‌گران اصلی مشکلات اساسی مردم نباید در این جلسه حضور پیدا کنند؟ آیا رفع مشکلات عده ای از شهروندان با گذشت حدود یک ماه که در معرض آسیب جدی قرار دارند آنقدر محرمانه است که حضور خبرنگاران مانع از رسیدگی به این مشکلات می شود؟
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه که خارج از وقت اداری(رأس ساعت 17:30) و احتمالا به صورت فوق‌العاده برگزار شده معاون فرماندار طی سخنانی به پیگیری این مسئله از سوی حاج محمد کاظمی منتخب مردم ملایر در مجلس دهم و دستور سریع! استاندار همدان اشاره می کند.
براساس پیگیری و بررسی خبرنگار ما، ماجرا از این قرار است که روز گذشته و در نماز جمعه ملایر با اعتراض شهروندانی که با این مشکلات مواجه هستند منتخب مردم ملایر وعده پیگیری می دهد، طوری که بنابر اظهارات محمد حامدی نژاد صبح امروز استاندار نیز شخصاً پیگیر این مسئله می شود.
بنابر آرشیو موجود طی یک ماه اخیر توسط رسانه های مکتوب و مجازی این مشکلات بارها تذکر داده شده و آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است تا اینکه پس از اطلاع و پیگیری شخص استاندار این جلسه خارج از وقت اداری برگزار می گردد.
جای تأسف و سؤال دارد که چرا مدیران شهرستان می‌بایستی مسئله ای به این مهمی را نادیده گرفته تا اینکه   شخص استاندار ورود پیدا کرده و دستور پیگیری صادر نماید.
و در پایان یادآوری این نکته لازم و ضروری است که مجموعه مدیریتی شهرستان باید متوجه این موضوع باشند که اصحاب رسانه نیازی به آنان نداشته و ندارند بلکه این اظهار نیاز به دلیل انعکاس اخبار توسط رسانه‌ها همواره از سوی مسئولان بوده و هست.

دیدگاه شما

آخرین اخبار