نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. ارديبهشت 1395 - 13:29   |   کد مطلب: 18906
ریو دوژانیرو با 12 میلیون جمعیت از پانزدهم مرداد ماه امسال میزبان کشورهای جهان است.

روزنامه خبرورزشی/ جهانگير كوثري؛ در غوغاي حوادث ريز و درشت جهان و اوج تبليغات تروريسم اين شهر ساحلي و توريستي بايد ميزبان موفقي باشد تا شايد خانم ديلمادوسف محبوبيت از دست رفته‌اش را دوباره به دست آورد. المپيك 2016 يعني پشت سر گذاشتن يكصد و بيست سال!

از اولين دوره 1896 آتن تا به امروز بر ورزش چه رفته است؟!

كاروان ورزشي ايران در دوره گذشته در لندن موفق‌ترين دوره خود را پشت سر گذاشت، كسب 12 مدال (4 طلا، 5 نقره و 3 برنز) كار آساني نبود. بهزاد سليمي در وزنه‌برداري، حميد سوريان، اميد نوروزي و رضايي در كشتي فرنگي مدال‌هاي طلا را گرفتند، وزنه‌برداري دو نقره و يك برنز هم داشت، احسان حدادي در پرتاب، باقر معتمد در تكواندو و صادق گودرزي در كشتي آزاد نقره گرفتند. احسان لشگري و كميل قاسمي هم در مدال برنز باقي ماندند.

با 52 ورزشكار، 12 مدال و كسب رده هفدهم، يك اتفاق مبارك بود. بايد در المپيك سي‌ويكم شرايط بهتري داشته باشيم و انتظارمان از كشتي آزاد و رسول خادم كه خود دو مدال المپيكي دارد بيشتر است. كشتي بايد رنگ مدال‌هاي ما را ارتقا دهد. در بين 10820 ورزشكار، ورزش ما در چه رده‌اي قرار مي‌گيرد؟ رده هفدهم دوره قبل ايده‌آل است؟! متأسفانه ما در بسياري از رشته‌هاي مدال‌آور زنان قادر به شركت نيستيم و بايد با همين بضاعت اميد خود را در همان رده‌هاي پانزدهم تا بيستم جست‌وجو كنيم.

آقاي كيومرث هاشمي رياست محترم كميته ملي المپيك، 97 روز زمان زيادي نيست و از شما انتظار مي‌رود نسبت به دوره گذشته موقعيت بهتري براي ورزشكاران ايجاد كرده باشيد، ورزش‌هاي انفرادي را دريابيد. ما در اين رشته‌ها مي‌توانيم با يك مدال چند رده در جدول رده‌بندي جابه‌جا شويم. المپيك مكان باتجربه‌هاي ورزش است، فريب شعارهاي جوانگرايي، مسابقات انتخابي و غوغاسالاري گروهي را عليه گروه ديگر نخوريد، به ويژه در كشتي كه حتماً بايد آن را مديريت كنيد.

در المپيك 2012 لندن آمريكايي‌ها با كسب 104 مدال كه 46 طلا، 29 نقره و 29 برنز داشت در صدر قرار گرفتند. چين، انگيس و روسيه دوم تا چهارم شدند. اما نكته قابل توجه اينكه كره جنوبي با 28 مدال رده پنجم را از آن خود كرد. كوبا با دو مدال بيشتر نسبت به ما در رده شانزدهم قرار گرفت. نيوزيلند و اوكراين نيز با فاصله كمي از ما در رده‌هاي چهاردهم و پانزدهم ايستادند.

اوكراين و نيوزيلند هر كدام شش مدال طلا داشتند، كه كشتي آزاد ما مي‌توانست با كمي جسارت اين مدال‌هاي طلا را برابر كند. هلند هم در رده سيزدهم، شش مدال طلا داشت، قزاقستان و ژاپن هفت مدال طلا. رسيدن به اين رده‌ها دور از دسترس نيست اگر وزنه‌برداري، كشتي و تكواندو همت كنند.

كميته ملي المپيك، 97 روز تا رخداد المپيك سي‌ويكم باقي است، هوشيارتر از هميشه به ركورد تازه فكر كنيد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار