نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. ارديبهشت 1395 - 16:20   |   کد مطلب: 18855
سحرگاه امروز بیش ار یک هزار و 300 جوان ملایری با حضور در 11 مسجد شهرستان ملایر معتکف شدند که این مراسم تا اذان مغرب روز 15 ماه رجب ادامه دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ اینجا پناهگاهی است  که  وقتی از همه هیاهوی زمانه بیزار می‌شوی به خلوت دوست پناه می‌بری اینجاست  که تنها می‌شوی با خدای خویش و یارب، یارب گویان تا اوج پر می‌کشی و چه عاشقانه با حضرت دوست سخن می‌گویی .

اینجاست که ملتمسانه  خودتت را به خدا می‌سپاری و تمام دلتنگی‌هایت را با وی نجوا می‌کنی  خدایی که دور از آلودگی‌های صدر رنگ است ، خودت را به او می‌سپاری به او که یک رنگی و صداقت تنها از آن اوست.

آمده‌ای تا دوباره متولد شوی،  آمده‌ای تا روح و جانت را تطهیر کنی به عطر بندگی و چه سعادتی  نصیبت شده ‌ تو انتخاب شده‌ای در این آزمون بندگی خودت را بیازمایی و نامت را در لوح طلایی بندگان معشوق به ثبت برسانی.

آمده‌ای تا قلم عفو فرشتگان رحمت را بر گذشته خویش بکشی و امروز در جمع عاشقانه مشتقاقان این مراسم معنوی بگویی خدایا بندگی تنها از آن توست ومن در برابر بزرگی تو ناچیزم

همزمان  با سحرگاه 13 رجب میلاد با سعات مولود کعبه حضرت علی(ع)  فضای مساجد شهرستان ملایر نیز به عطر وجود جوانان مشتقاق در مراسم معنوی اعتکاف معطر شد.

سحرگاه  امروز بیش ار یک هزار و 300 جوان ملایری  با حضور در 11 مسجد شهرستان ملایر معتکف شدند که این مراسم تا اذان مغرب  روز 15 ماه رجب ادامه دارد.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه مراسم پر فیض اعتکاف همزمان با ایام البیض به مدت سه روز در شهرستان ملایرآغاز شده اظهار داشت: استقبال جوانان برای حضور در این مراسم معنوی بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام محمد عباسی به برنامه‌ریزهای انجام شده دبیرخانه ستاد اعتکاف ملایر با همکاری سازمان تبلیغات ملایر اشاره کرد و گفت: مراسم امسال اعتکاف در دو مسجد شهر ملایر شامل مسجد جامع برای خواهران و مسجد نبی اکرم (ص) ویژه برادران، در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: مسجد دانشگاه ملایرو مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز میزبان دانشجویان معتکف این دانشگاه‌ها در مراسم معنوی اعتکاف است.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان ملایر افزود:همچنین مسجد شهر سامن، دو مسجد در شهر ازندریان و در روستاها نیز مسجد روستای علی‌آباد دمق، روستای انوج، روستای اسلام‌آباد و روستای جوراب نیز این مراسم با حضور جوانان روستاها برگزار شده است.

وی  با بیان انکه هزینه ثبت نام برای مراسم معنوی اعتکاف امسال در ملایر 35 هزار تومان بوده تصریح کرد: انتظار ما همکاری بیشتر مسئولان و نهادهای حمایت کننده از این طرح بود.

عباسی از همکاری 40 مبلغ و مبلغه در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: مبلغین با حضور در جمع معتکفین برنامه سخنرانی، برگزاری نماز جماعت، سلسله مباحث مختلف، و پاسخ گوسی به سوالات معتکفین را بر عهده دارند.

وی  خواندن دعا و نماز، برگزاری محافل انس با قرآن، جشن ویژه برنامه میلاد حضرت علی (ع)، خواندن دعاهای ام‌داوود، زیارت عاشورا، صلوات، اعمال ویژه اعتکاف، برگزاری مسابقات فرهنگی و.. از جمله برنامه‌های اعتکاف در مساجد در مراسم معنوی اعتکاف امسال در این شهرستان برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار