فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

31. فروردين 1395 - 15:45   |   کد مطلب: 18836
مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: دو دهیار ملایر به علت دفع غیراصولی پسماند به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ محمدرضا محمدی روز سه شنبه در نخستین کارگروه مدیریت پسماند استان همدان بیان کرد: برخورد جدی با واحدهایی که نسبت به دفع اصولی پسماند همتی نمی کنند در دستور کار است.
وی اضافه کرد: در این راستا سال گذشته دو دهیار ملایر و هشت واحد صنعتی متخلف بعلت دفع غیراصولی پسماند به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: در بسیاری از واحدها شاهد دفع غیراصولی و سوزندان به روش غیراستاندارد پسماند و دفع نادرست شیرابه در لندفیل هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: 391 ابلاغیه سال گذشته صادر شد که 325 واحد برنامه عملیاتی مدیریت پسماند را به این اداره کل ارائه کردند.
محمدی افزود: برنامه های عملیاتی ارائه شده به این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته و بر روند اجرایی شدن آنها به دقت نظارت می شود.
وی از پایش واحدهای خدماتی بین راهی و صدور اخطاریه برای هفت واحد متخلف خبرداد و گفت: با توجه به اینکه همدان یک شهر گردشگری است باید ورودی های آن که نماد شهر هستند متناسب با سبقه این استان باشد.
وی اضافه کرد: طبق بازدیدهای صورت گرفته از ایستگاه عوارضی، پاسگاههای پلیس راه و مجتمع های بین راهی ، این مراکز وضعیت مناسبی ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته با پادگان موجود در سوباشی کبودراهنگ، سه هزار نیروی سرباز موجود در این مرکز نظامی آموزش زیست محیطی را فرا گرفته و از توان انها برای پاکسازی محیط زیست استفاده می شود.
محمدی در ادامه با انتقاد از مدیریت امور شهری تصریح کرد: در حالیکه فنس کشی مراکز دفن زباله شهر همدان از وظایف مدیریت امور شهری است و تعهداتی در این باره نیز داده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
وی اظهار کرد: باوجود اینکه 30 درصد پسماند پزشکی مربوط به مراکز غیردولتی است ولی به خوبی مدیریت نمی شود که باید نظام پزشکی برنامه ای برای مراکز خصوصی از جمله مطب ها و داروخانه ها تدوین کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار