نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. فروردين 1395 - 17:37   |   کد مطلب: 18801
آخرین وضعیت خوزستان پس از طغیان رودخانه‌ها؛
تخلیه بیش از ۳۰ روستا، آزادسازی ۱۶۲ میلیون متر مکعب آب از سد کرخه
از صبح امروز برخی از نقاط خوزستان به دلیل شدت بارش‌های روز گذشته با طغیان رودخانه مواجه شدند و مشکلاتی برای مردم این استان ایجاد شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از رهیاب نیوز: پس از بارش‌های شب گذشته در مناطق شمالی خوزستان، آب رودخانه دز طغیان کرد و باز کردن دریچه این سد سبب پدید آمدن مشکلاتی برای مردم و به زیرآب رفتن برخی از مناطق شد. کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: به دلیل شدت بارش‌ها طغیان رودخانه‌های استان خوزستان به‌ویژه در حاشیه دز و کارون و آب‌گرفتگی معابر دور به احتمال زیاد رخ خواهد داد. ناپایدار جوی و بارش‌های شدید باران در استان تا فردا ادامه دارد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان نیز عصر دیروز در بازدید از روند تخلیه سد دز اظهار داشت: مجموعه سد دز و تمامی بخش‌های اجرایی و خدماتی استان با جدیت به دنبال ارائه خدمات مور نیاز و رفع ضرورت‌های شهروندان هستند و تعیین خسارت‌های حاکم بر اقلیم شهرهای مختلف استان پس از بررسی‌های نهایی و از طریق مراجع صالح اطلاع رسانی خواهد شد.

حمیدرضا گودرزی، فرماندار اندیمشک از تخلیه بیش از ۱۶۲ میلیون متر مکعب آب از دریاچه سد دز از طریق 2 دریچه گفت: این وضعیت با توجه به ادامه بارندگی‌ها تداوم خواهد داشت و تاکنون تمهیدات لازم برای مدیریت بحران به نحوی مطلوب و مؤثر انجام گرفته است.

فریدون صالحی فر مدیرعامل سد و نیروگاه سد کرخه با بیان اینکه ظرفیت گنجایش مخزن سد کرخه 8 میلیارد متر مکعب است، بیان کرد: شرایط سد کرخه نگران کننده نیست چرا که تاکنون حجم آب موجود در مخزن به ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

با توجه به وضعیت پیش آمده عصر پنجشنبه حمید چیت چیان وزیر نیرو به همراه هیئتی در سفر به خوزستان از سد دز در شمال این استان دیدن کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این سد و خروجی آب آن قرار گرفت.

هاشم بالدی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا نیز عنوان کرد: ۲۲ روستای در معرض سیل در شهرستان‌های اندیمشک، دزفول و شوش امروز تخلیه شدند. بالدی از احتمال تداوم وضعیت سیلابی در خوزستان تا 3 روز آینده خبر داد و گفت با استان‌های معین خوزستان هماهنگی‌هایی در راستای تأمین آب آشامیدنی انجام شده و اعضای مدیریت بحران خوزستان در آماده باش به سر می‌برند.

اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز نیز در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران از تخلیه روستاهای منطقه سادات جعاوله اهواز خبر داد و تأکید کرد: در مناطق حاشیه اهواز و حاشیه رودخانه‌ها مانند کوی سیدخلف که منازل در حاشیه رودخانه کارون قرار دارند، احتمال وقوع سیل وجود دارد.

سرهنگ رضا دولتشاهی، سرپرست پلیس راه خوزستان هم تأکید کرد که رانندگان از سفر بین شهری در جاده‌های خوزستان پرهیز کنند. در حال حاضر پل حمید آباد حد فاصل شوش به دزفول مسدود است؛ این محور از ساعت 3 امروز مسدود شده است و به دلیل بالا آمدن سطح آب امکان تردد در این مسیر وجود ندارد.

وی افزود: هر چند کلیه محورهای استان خوزستان باز هستند و تردد در کلیه محورهای استان آزاد است ولی پیشنهاد می‌کنیم که رانندگان از سفر در جاده‌های بین شهری استان خوزستان خودداری کنند.

سرپرست پلیس راه خوزستان بیان کرد: به ویژه در محور اهواز اندیمشک، خصوصاً در نزدیکی روستای سیدعباس شاهد بارندگی بسیار شدید و باد و طوفان هستیم که این وضعیت موجب شده که درختان بسیاری قطع شده و در مسیر بیفتند. محور ایذه - دهدز نیز همین وضعیت را دارا است.

به گزارش رهیاب، تاکنون از خسارت‌های به وجود آمده در بخش‌های مختلف گزارشی ارائه نشده است اما به نظر می‌رسد پس از پایان شرایط جوی سیلابی تا پایان فردا بخشی از این خسارت‌ها رسانه‌ای شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار