نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. فروردين 1395 - 17:26   |   کد مطلب: 18796
فردا در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، مناطق شمالی استان‌های قزوین، البرز و تهران، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا، طبق نقشه‌‌های هواشناسی در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد.‌

انتظار می‌رود به تدریج بارش باران در بخش‌های شمالی خوزستان در حوزه‌ رودخانه‌های دز، کارون و کرخه تشکیل شده و تشدید روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن دشت‌های پایین دست‌ خوزستان را در پی داشته باشد.

آخرین جزئیات از وضعیت سیلاب در استان خوزستان/ آماده باش تیم های مدیریت بحران در خوزستان

بارش شدید باران در 48 ساعت گذشته در استان خوزستان خساراتی به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و زیربنایی شهرهای مختلف استان به ویژه مناطق روستایی وارد کرده است.

همچنین در پی بارندگی شدید و سیل آسا در شمال خوزستان ستادهای بحران شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش و گتوند به حالت آماده باش کامل در آمدند.

مدیرکل بحران استانداری خوزستان در گفتگو با رهیاب از آماده باش تیم های ستاد مدیریت بحران در خوزستان تا پایان روز جمعه خبر داد و گفت تیم های هلال احمر، بیمارستانها، امور عشایر، شهرداران و فرمانداران، ادارات راه و شهرسازی، سازمان آب و برق، آب و فاضلاب، شرکت های توزیع برق و... در جال آماده باش کامل هستند.

همچنین بارندگی شدید در استان لرستان و مناطق بالادست سدهای دز و کرخه موجب ورود سیلاب‌های شدید و افزایش حجم مخازن این دو سد بزرگ شده است.
 

 

شدت بارش ها تا حدی بوده که مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه از بارندگی‌های شدید در بالادست و ورود سیلاب به مخزن سد خبر داد و گفت که این بارش ها موجب افزایش 2 متری ارتفاع آب این سد شده است. فریدون صالحی‌فر همچنین گفته است در کمتر از 12 ساعت گذشته تاکنون نزدیک به 220 میلیون مترمکعب آب به مخزن این دریاچه وارد شده است.

به گفته برخی منابع خبری سر ریز شدن سد دز در شمال خوزستان در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه موجب طغیان رودخانه دز شده است. افزایش دبی رودخانه دز همچنین موجب قطع پل شناور این شهر شده و شدت جریان آب رودخانه پل شناور دزفول را حوالی ساعت 7 بامداد صبح پنجشنبه برده است.

مدیر عامل آب و برق منطقه ای خوزستان با حضور در جمع خبرنگاران گفته است به علت بارش باران در شهرهای الیگودرز و دورود آب این مناطق به خوزستان سرریز شده است و موجب سرریز شدن آب سد دز شده است. شمسایی همچنین در خصوص تخلیه ساکنان مجاور رودخانه های کارون و عشایر هشدار داد و از مردم خواست هرچه سریع تر منطقه حواشی رودخانه کارون را ترک کنند.
 

 

معاون عمرانی فرمانداری دزفول نیز گفت: هشدار لازم به ساکنان حاشیه رودخانه دز داده شده اما خطر همچنان مناطق پایین دست را تهدید می کند. عبدالحسین پوررکنی افزود: احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و مزارع کشاورزی شهرستان دزفول ناشی از طغیان رودخانه دز وجود دارد.

فرماندار شوش نیز صبح پنجشنبه به رسانه ها گفت: طغیان رودخانه دز موجب شده تا تعدادی از روستاهای پایین دست این رودخانه در مسیر آهو دشت در بخش شاوور در محاصره سیلاب قرار گیرند. ویرضا نجاتی اظهار کرد: در بخش مرکزی شوش نیز چند روستا در محاصره سیلاب قرار گرفته که کار تخلیه اهالی این روستاها و کمک رسانی به آنان با بسیج تمام امکانات شهرستان شوش آغاز شده و در حال انجام است.

طغیان رودخانه دز به حدی بوده است که شهردار دزفول از نجات جان سه مسافر گرفتار در ساحل رودخانه دز ناشی از طغیان این رودخانه خبر داد.
 

 

فرماندر دزفول نیز در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ورودی رودخانه دز حدود 8 هزار مترمکعب در ثانیه است و خروجی آن نیز به ناچار به پنج هزار و 100 متر مترمکعب می رسد. حبیب آصفی با بیان اینکه رودخانه گنجایش این میزان ورودی را نداشته و چون ظرفیت سد هم پر شده با جاری شدن سیل عظیمی از آب مواجه هستیم، تصریح کرد: طبیعی است که این طغیان خسارت هایی را در پی دارد ولی به لطف خدا تا کنون تلفات جانی نداشتیم.

همچنین روز گذشته مدیر جهادکشاورزی شوش با اشاره به بارش تگرگ در این شهرستان اظهار می کند: بارندگی و تگرگ به 16 هزار و 642 هکتار از مزارع این شهرستان خسارت وارد کرده، ضمن اینکه پنج هزار و 800 هکتار از مزارع گندم شوش تا 100 درصد دچار خسارت شده است. علیرضا ملک‌زاده خسارت وارده به 10 هزار و 242 هکتار از سایر مزارع این شهرستان را بین 10 تا 50 درصد عنوان کرده و می افزاید: بارندگی 24 ساعت گذشته به 600 هکتار محصول سبزی و صیفی نیز خسارت زده است.
 

همچنین با وجود بارندگی‌های استان در حال حاضر جاده‌های استان خوزستان به‌سمت لرستان به‌شدت لغزنده عنوان شده است.

گفتنی است با توجه به اعلام هواشناسی استان بارندگی‌های استان به‌ صورت متناوب و رگبارهای تند و سیل‌آسا تا فردا شب ادامه دارد که هم اکنون تمام ستادهای مدیریت بحران در شهرهای خوزستان به ویژه در شمال استان به حال آماده باش در آمده اند.

 

آبگرفتگی و طغیان رود دز در دزفول + تصاویر ارسالی کاربران

آبگرفتگی پارک  ساحلی دزفول خسارات فراوانی برجای گذاشته که از میزان دقیق آن اطلاعی در دست نیست. شدت بارش باران در روزهای اخیر به حدی بود که موجب آبگرفتگی و طغیان معابر در دزفول شد.

پیش از این مسئولین در خصوص آبگرفتگی معابر و خطرات احتمالی به مردم هشدار داده بودند. بعلت مسدود شدن خیابانهای منتهی به جاده ساحلی در خیابانهای اطراف ترافیک شدید اما روانی ایجاد شده است.

از این رو مخاطبین شبکه اطلاع رسانی رهیاب تصاویر خود را از آبگرفتگی و طغیان رود دز در دزفول به این پایگاه خبری ارسال کردند که در زیر مشاهده می کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

چهار روستای حاشیه رودخانه کرخه تخلیه شدند/برپایی اردوگاه برای سیل زدگان در منطقه آهودشت

سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر شوش در گفتگو با خبرنگار صبح شوش گفت: تاکنون چهار روستای حاشیه رودخانه کرخه شهرستان شوش تخلیه شده اند.

وی افزود:‌ چهار روستای چعب، جواد، زبید و بیت یبی شهرستان شوش به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه کرخه تخلیه شدند

نوری زاده اظهارکرد:‌ جمعیت هلال احمر شوش در حال برپایی اردوگاه با ظرفیت ۷۵۰ نفر در منطقه آهودشت و در فاصله ۶ کیلومتری از این روستاها است.

رئیس جمعیت هلال احمر شوش اضافه کرد:‌ تیم های امداد و نجات این شهرستان در حالت آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به سایر مناطق اعزام خواهند شد.

طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر ادامه دارد/ بارندگی ها در مناطق شمالی و شرقی خوزستان شدت می گیرد

سازمان هوا‌شناسی استان خوزستان پیش بینی خود را از وضعیت آب و هوایی استان در هفته جاری در بولتنی ارائه کرده است.

بر این اساس در لایه میانی جو تا فردا خط ناپایدار لایه میانی جو با همراهی کم فشار سطح زمین سبب رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد قابل ملاحظه و بعضا شدید و در برخی مناطق با احتمال تگرگ پیش بینی می شود.

در این ایام خلیج فارس مواج خواهد بود و در برخی مناطق گرد و غبار محلی دور از انتظار نیست.

لازم به ذکر است بدلیل شدت بارش ها طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود .

همچنین مدیرکل هواشناسی خوزستان در این خصوص می گوید: بیشترین شدت بارش را امشب از ساعت 21 تا حدود ساعت 2 بامداد در سراسر استان خواهیم داشت.

کوروش بهادری می افزاید: میزان بارندگی‌ها در سطح استان متفاوت خواهد بود ولی مناطق شمالی و شرقی خوزستان بیشترین میزان بارندگی را امشب خواهند داشت.

وضعیت آب و هوای استان برای فردا جمعه 27 فروردین نیز ابری همراه با رگبار باران و رعد و برق ووزش باد نسبتا شدید از اواخر وقت با کاهش ابر خواهد بود.

در شبانه روزگذشته آبادان با 30.6 و دهدز با 13 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده اند.

گفتنی است حداکثر دمای اهواز به 29 و حداقل به 24 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

 

وضعیت نامناسب شهرک هزارانی آبدانان پس از سیل + تصاویر

طرح های هادی روستایی از جمله پروژه هایی هستند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند.
پایه چنین طرح هایی در کشور ما از سال 1362 و تحت عنوان روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد.
بر اساس آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ایی و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 12/10/78 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت از: طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نماید.ˈ

بعضی از خیابانهای روستای شهرک هزارانی هنوز صورت اولیه در هنگام ساخت روستا را دارند و فاقد جدول و آسفالت هستند و متأسفانه دهیار و اعضای شورا در بهسازی خیابانها بصورت گزینشی عمل می کنند.
با توجه به جمعیت 3500 نفری این روستا هیچگونه فضای سبز و یا شهربازی مطلوبی ندارد که خانواده ها جهت سرگرمی فرزندان خود از آن بهره ببرند.

 یکی از ساکنان خیابان شهید کرد پورمند این روستا در گفتگو با آبدانان خبر گفت  : سالهاست که برای آسفالت این خیابان  به دهیاری و اعضای شورا التماس می کنیم ولی هیچ توجهی به این خیابان  نمی شود.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد محله خود، گفت: خیابان  شهید کرد پورمند  وضعیت نامساعدی دارد و دهیاری و شورا به صورت گزینشی برخی مناطق  را آسفالت و جدول گزاری کرده و این  خیابان   را  به فراموشی سپرده اند.
.
یکی دیگر از ساکنین این خیابان گفت : به علت عدم توجه دهیاری و شورای روستا به این خیابان،  توسط ساکنیین قسمتی از آن   به شکل نامناسب شن ریزی شده که دست اندازی متعدد  در آن به وجود آمده است و این خود تردد را با مشکل مواجه ساخته است.  

وی  با اشاره به وضعیت نامساعد این خیابان  گفت: عبور از این  خیابان  در زمان بارندگی و حتی شرایط عادی بسیار دشوار است و به علت بارندگی های اخیر گل و لای این خیابان   با هزینه  ساکنیین جمع آوری شده است.

اگر هر فرد مسئولی وجدان عمومی را ملاک عملکرد خود قرار دهد پیشرفت چشمگیری در کار خود خواهد داشت چرا که فرصت مسئولیت می گذرد و آنچه می ماند راستی است که همیشه در اذهان عموم خواهد ماند.

با این نگاه، مسئولین خصوصاً دهیار و اعضای شورای روستای شهرک هزارانی می بایست توجه جدی تری را معطوف به رفع مشکلات  روستا بخصوص مشکل ساکنیین خیابان شهید کرد پورمند نمایند.

امدادرسانی به روستاهای سیل زده خوزستان توسط بالگرد

هلال احمر خوزستان با اعزام یک فروند بالگرد به منطقه در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان است.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان به ایرنا گفته دو اردوگاه شهید ناجی و مجدیان با همکاری ارتش در منطقه بن جعفر دزفول به منظور امداد رسانی و اسکان حادثه دیدگان دایر شده اند.

خدادادی می گوید بعد از طغیان رودخانه قسمت های پایین دست دزفول از جمله روستاهای زاویه، سنجر دزفول دچار سیل گرفتگی شد و به دامداران حاشیه رودخانه خساراتی وارد شد اما تلفات جانی انسانی نداشتیم.

هاشم نژاد رئیس جمعیت هلال احمر اهواز نیز گفته است 20 تیم امداد و نجات به صورت آنکارد بسر مى برند تا در صورت نیاز به دزفول اعزام شوند.

گفتنی است قبل از وقوع این حادثه هشدارهای لازم به ساکنین حاشیه رودخانه دز داده شده بود.

همچنین سرهنگ رضا دولتشاهی سرپرست پلیس راه خوزستان هم گفته که با وجود بارندگی و طغیان رودخانه دز در شهر دزفول، در حال حاضر مشکلی برای تردد رانندگان در جاده ها وجود ندارد.

برخی از روستاهای بخش شاوور در شوش  نیز در محاصره سیل قرار گرفته و کمک‌رسانی به آنها در حال انجام است.

سیل راه ارتباطی 12 روستای دوره چگنی را قطع کرد/ پل موقت احداث شده شب گذشته تخریب شد

"علی مروت علیپور"  به بارش شدید باران در شب گذشته و جاری شدن سیل در بخش شاهیوند شهرستان دوره چگنی اشاره کرد و گفت: شب گذشته بارش شدید باران موجب طغیان رودخانه کشکان شده و پلی  که بصورت موقت احداث شده بود را مجددا تخریب کرد.

وی افزود: شب گذشته همچنین به مردم روستاهای حاشیه رودخانه کشکان اعلام شد که در صورت ادامه بارشها روستاهایشان را ترک کنند.

بخشدار شاهیوند با بیان اینکه تا کنون راه ارتباطی 12 روستا قطع شده است گفت: علاوه بر راه ارتباطی هشت روستای هفت چشمه، چهار آب، شیخ گل، کرگز، ولد کش، پیری رضا، پیری سوخته زار و پیری چناران که بر اثر جاری شدن سیل در روزهای گذشته قطع شده بود، راه ارتباطی روستاهای مله گاو، کوه گر،میان کنان و کرم آباد نیز بر اثر جاری شدن سیل و رسوبات قطع شده است.

وی یادآورشد: طغیان رودخانه کشکان به این صورت بی سابقه بوده و تا فروکش نکردن آب این رودخانه نمی توان پل های موقت را احداث کرد.

گفتنی است مسئولینی از سوی فرمانداری این شهرستان در محل حضور دارند و در حال بررسی وضعیت هستند.

 

تخریب پل ها، قطع راه های ارتباطی و ورود آب به منازل بیشترین میزان خسارات

خسارت های وارده در حالی به وقوع پیوسته است که علی مروت علیپور" بخشدار شاهیوند  به بارش شدید باران در شب گذشته و جاری شدن سیل در بخش شاهیوند شهرستان دوره چگنی اشاره کرد و گفت: شب گذشته بارش شدید باران موجب طغیان رودخانه کشکان شده و پلی  که بصورت موقت احداث شده بود را مجددا تخریب کرد.

وی افزود: شب گذشته همچنین به مردم روستاهای حاشیه رودخانه کشکان اعلام شد که در صورت ادامه بارشها روستاهایشان را ترک کنند.

بخشدار شاهیوند با بیان اینکه تاکنون راه ارتباطی 12 روستا قطع شده است به خبر چگنی گفت: علاوه بر راه ارتباطی هشت روستای هفت چشمه، چهار آب، شیخ گل، کرگز، ولد کش، پیری رضا، پیری سوخته زار و پیری چناران که بر اثر جاری شدن سیل در روزهای گذشته قطع شده بود، راه ارتباطی روستاهای مله گاو، کوه گر،میان کنان و کرم آباد نیز بر اثر جاری شدن سیل و رسوبات قطع شده است.

وی یادآورشد: طغیان رودخانه کشکان به این صورت بی سابقه بوده و تا فروکش نکردن آب این رودخانه نمی توان پل های موقت را احداث کرد.

فرماندار دوره چگنی نیز در ادامه با بیان اینکه شهرستان چگنی شهرستانی نوپاست و تجهیزات راه سازی کمی در اختیار این شهرستان است گفت: از اداره راه و شهرسازی استان انتظار داریم که تجهیزات بیشتری در اختیار راه و شهرسازی این شهرستان قرار داده و اکیپهای راه و شهرسازی را تقویت کنند.

ترابی نژاد در خصوص خسارتهای وارده بر اثر سیل گفت: به دلیل اینکه بارش ها ادامه دارد هنوز خسارتهای وارده مشخص نیست.

وی به پیگیریهای استاندار لرستان در خصوص جاری شدن سیل در سال گذشته در برخی از شهرستانها اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیریهای استاندار و انعکاس آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزارت کشور، ستاد حوادث کشور، مبالغی به استان لرستان اختصاص داده اند که ان شا الله بتوانیم از آن مبلغی را برای برای حل این مشکل در شهرستان چگنی در نظر بگیریم.

"محمد کیانی" معاون عمرانی فرمانداری بروجرد  نیز در خصوص وضعیت این شهرستان به بازتاب بروجرد گفت: بر اثر بارش شدید باران 10 روستا دچار آبگرفتگی شدند که با اعزام نیروهای امداد رسان مشکل آبگرفتگی این روستاها حل شده است.

وی اضافه کرد: راه ارتباطی دو روستای کیدان و کیوره از روستاهای جنوب بروجرد بر اثر بارش شدید باران قطع شده که هم اکنون نیروها برای ارتباط مجدد راه این روستاها و رفع مشکل در تلاش هستند.

 به گفته وی خوشبختانه بر اثر آبگرفتگی و بارش شدید باران و برف در شهرستان بروجرد هیچ تلفاتی رخ نداده است.

اما بنا براین گزارش لغزندگی ناشی از این بارندگی ها موجب کشته و زخمی شدن ژنج نفر در محورهای شهرستان بروجرد شد.

 کیانی اظهار داشت: نیروهای امدادی در حالت اماده باش هستند و در صورت دریافت هر گونه گزارشی سریعا به محل اعزام می شوند.

 وی بیان کرد: برای جلوگیری از خطرات احتمالی ستاد بحران نیز در فرمانداری بروجرد تشکیل شده است. به گزارش سازمان هواشناسی بروجرد بارش باران تا فردا شب در بروجرد ادامه دارد که این سامانه بارشی سبب کاهش 9 درجه ای دمای هوا شده است.

در شهرستان پلدختر نیز شدت بارش ها موجب طغیان رودخانه کشکان شده است؛ عباس محمودی بخشدار معمولان در با اشاره به افزایش شدت بارندگی و طغیان رودخانه کشکان به بیان روز گفت :بر اثر بارندگی 72ساعت اخیر به بخش کشاورزی،باغداری،پل ها و راه های روستایی در معمولان خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد: پل روستاهای پاپی حیدر وپل قدیم آبشار افرینه بر اثر سیلاب ،زیر آب رفتند. منطقه ای از چولهول به دلیل نداشتن پل،راه ارتباطی این روستا قطع شده است.

وی اضافه کرد: بر اثر شدت بارندگی،راه ارتباطی روستای دم رود افرینه قطع و اهالی این روستا امکان تردد را ندارند.

بخشدار معمولان با بیان اینکه میزان خسارت هنوز مشخص نشده افزود: در روزهای آینده میزان دقیق خسارت مشخص واعلام می کنیم.

وی یادآور شد: بعلت افزایش میزان آب رودخانه کشکان ،چند دستگاه پمپاژ کشاورزی زیر آب رفته است.

این در حالی است که شب گذشته نیز صاعقه موجب مرگ یک جوان ژلدختری در این شهرستان شد.

شدت بارش در شهرستان های الیگودرز؛ کوهدشت و ازنا تا جایی بود که به سیلابی شدن خیابان ها و ورود آب به منازل روستایی این مناطق مانند بخش طرهان شهرستان کوهدشت شد که هنوز از خسارت های وارده به این شهرستان ها گزارشی نرسیده است.

در شهرستان خرم آباد نیز سیلابی شدن خیابان ها و ورود آب به منازل برخی از مناطق خرم آباد مانند علوی باعث خسارت های فراوانی شده است.

بنابراین گزارش؛ هنوز اطلاعات دقیقی از خسارت های وارد شده به استان به دست نیامده است اما دستگاه های اجرایی استان شامل استانداری، فرمانداری، اکیپ های هلال احمر،آتش نشانی ها ، شهرداری ها و... در محل حضور دارند در حال خدمت رسانی به مناطق آسیب دیده هستند.

 

خط انتقال اصلی آب شرب پلدختر شکسته شد/ باسازی خط انتقال 10روز طول می کشد

شمس الدین صارمی مدیر شرکت آب وفاضلاب پلدختر در گفتگو با خبرنگار بیان روزبا اشاره به سیلاب پلدختر اظهار داشت:بخشی از لوله انتقال آب شرب پلدختر در منطقه گل گل بر اثر سیلاب به زیر آب رفته است.

وی بیان کرد:بعلت شدت میزان آب رودخانه که بالا آمده به اندازه سی متری لوله هم نمی توانیم دسترسی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا عصر امروز امکان قطعی آب در شهرستان وجود ندارد ادامه داد:مخزن 10هزار لیتر مکعبی ذخیره بلافاصله پس از این حادثه وارد کار شده و تمام نقاط شهر آب دارند.

صارمی تصریح کرد:حداقل برای ترمیم وباسازی لوله انتقال آب که دچار خسارت شده ،حدودا ده روز نیاز است.

وی عنوان کرد:هم اکنون مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان لرستان در حال بازدید محل شکستگی لوله و تاسیسات زیر بنایی آبفا است.

وی عنوان کرد: شهر پلدختر با 27هزار نفر جمعیت دارای 10هزارو 700مشترک آب آشامیدنی است.

 

رودخانه کرج ۴ نفر را به کام مرگ فرو برد

داود رجبی با اعلام این خبر گفت: روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه حادثه ای در محور کرج چالوس رخ داد و به واسطه انحراف و سقوط پژو پرشیا در رودخانه کرج ۴ سرنشین آقا در دم جان باختند.

456457567

وی افزود: هلال احمر استان البرز در محل حادثه حضور یافت و با تلاش عوامل امداد و نجات خودرو به همراه دو سرنشین کشته شده از رودخانه خارج شدند و  متاسفانه دو سرنشین خودرو به دلیل انحراف به داخل رودخانه سقوط کرده بود مفقود شدند.

5666677699

رجبی اظهار داشت: با وجود تلاش های عوامل امداد و نجات هلال احمر تا کنون جسد دو قربانی مفقود شده یافت نشده و تلاش برای یافتن اجساد همچنان ادامه دارد و بارندگی طی دو روز اخیر در استان کار را سخت تر کرده است.

656779

معاون امداد و نجات هلال احمر استان البرز در خاتمه تصریح کرد: امروز نیز دو تیم در حاشیه رودخانه کرج مستقر شده و حجم آب به واسطه بارندگی بالا بوده و طغیان رودخانه کرج مانع از فعالیت عوامل امداد و نجات هلال احمر شده و طی دو روز گذشته در محور کرج – چالوس شاهد حادثه برخورد خودرو تیبا با دیواره بیرونی تونل ۳محور کرج – چالوس بودیم که این حادثه نیز ۴ مصدوم سرپایی و یک مصدوم انتقالی به همراه داشت.

آبگرفتگی شدید معابر کرج با بارش بهاری + تصاویر

بارش باران بهاری امروز نیز مانند همیشه معابر شهری و خیابانهای اصلی را دچار آبگرفتگی کرد، سالها است که بارش باران های فصلی موجب راه افتادن آب های سطحی به معابر و خیابانهای کلانشهر کرج شده و موجب اخلال و سختی در عبور و مرور می شود.

 

آب گرفتگی معابر و زیر آب رفتن زمینهای کشاورزی در فراهان + عکس

بارش باران از روز سه شنبه در فراهان آغاز شد، شدت و تداوم بارندگی از عصر روز چهارشنبه سبب آبگرفتگی برخی معابر شهری و روستایی شده و در برخی از نقاط روستایی زمین های کشاورزی به زیر آب رفت.

در ارتفاعات و نقاط سردسیر شهرستان بارندگی به صورت برف بود، در حال حاضر هوای شهر فرمهین آفتابی است.
بر اساس اخطاریه ی شماره ۴ مورخه ۹۵/۰۱/۲۶ اداره هواشناسی استان مرکزی؛ « با وقفه ای کوتاه بارش ها از عصر امروز بار دیگر تشدید خواهد شد و تا فردا شب بارش شدید باران، رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر پیش بینی می شود، بر این اساس سیلابی شدن برخی مسیل ها و آبگرفتگی معابر و لغزندگی سطح جاده ها بویژه در مناطق کوهستانی پیش بینی می شود».
تصاویر زیر مربوط به آبگرفتگی امروز بعد از بارش باران است؛
 
 

آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده

سخنگوی سازمان امداد و نجات عملیات امدادرسانی به 12 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی را تشریح کرد.

سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٧٢ ساعت گذشته گفت: ١٢استان لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، خوزستان، چهارمحال، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و رضوی، کردستان و آذربایجان شرقی تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار دارند و بر این اساس از حدود 72 ساعت گذشته ١٣٦شهر، روستا و مناطق عشایرنشین مورد امدادرسانی قرار گرفته اند.

وی امدادرسانی به 5600 نفر از سیل زدگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: همچنین با برپایی 548 دستگاه چادر امدادی 2500 تن از سیل زدگان اسکان اضطراری یافتند. همچنین 11 تن به مناطق امن منتقل شدند که نجات پنج نفر از آنها طی سه سورتی پرواز صورت گرفته است.

به گفته مرتضوی، شش تن از مصدومان سیل و ابگرفتگی اخیر جهت دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند که انتقال سه تن از آنها طی شش سورتی پرواز صورت گرفته است.

 

دو کشته و مفقود در مهران و دهلران

وی با بیان اینکه متاسفانه یک تن از متاثران سیل و آبگرفتگی در منطقه مهران –رودخانه گدارخوش همچنان مفقود است، افزود: متاسفانه یک تن نیز محور دهلران – اندیمشک جان خود را از دست داد.

مرتضوی همچنین از تخلیه اضطراری شش روستا(200 نفر) در نهاوند خبر داد و گفت: 30 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. تخلیه آب از 325 واحد منزل مسکونی توسط امدادگران هلال احمر صورت گرفت.

وی تاکید کرد که امدادرسانی در استانهای خوزستان،لرستان،کرمانشاه،ایلام،چهارمحال و اصفهان ادامه دارد.

 

آژیر قرمز سیلاب در غرب و جنوب کشور، طغیان رودخانه دز

به نقل از دزفول امروز بر اثر بارندگی های اخیر و جاری شدن حجم عظیمی از آب به رودخانه دز، این رودخانه با طغیان شدید آب مواجه شده است.فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول از بسیج کلیه امکانات و فراخوان برخی از گردان های عاشورا برای امدادرسانی به سیل زدگان خبر داد و گفت: با کمک بسیجیان حوزه ابوذر غفاری دزفول، پنج سرنشین خودروی سواری که در سیلاب پشت شهرک انقلاب گرفتار شده بودند، از مرگ حتمی نجات یافتند.مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز گذشته اعلام کرده بود بیش از ۹ روستا در دزفول، ۹ روستا در شوش و چهار روستا در اندیمشک در معرض طغیان رودخانه هستند.

 

IMG_9452IMG_9669IMG_9667IMG_9663IMG_9661IMG_9633IMG_9631IMG_9628IMG_9612IMG_9609IMG_9607IMG_9603IMG_9599IMG_9592IMG_9583IMG_9563IMG_9562IMG_9558IMG_9552IMG_9545IMG_9544IMG_9539IMG_9534IMG_9521IMG_9518IMG_9517IMG_9516IMG_9510IMG_9502IMG_9492IMG_9490IMG_9486IMG_9482IMG_9479IMG_9476IMG_9472IMG_9470IMG_9466IMG_9460

IMG_9454

دیدگاه شما

آخرین اخبار