نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. فروردين 1395 - 18:47   |   کد مطلب: 18714
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید ۷ روز دیگر گزارش مکتوب روند اجرایی برجام را به کمیسیون امنیت بدهد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روز 20 فروردین به عنوان روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: پیوستن به باشگاه‌ هسته‌ای جهان در شرایطی که شدید‌ترین تحریم‌ها ضد جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، کار بزرگی است که دانشمندان جوان آن را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی 3/5 تا 5 درصد و غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم نقطه عطف پیشرفت در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بود، تصریح کرد: تولید میله‌های سوخت و قرار دادن اورانیوم در آن از کارهای بزرگ دانشمندان هسته‌ای کشورمان بود که به جهانیان نشان داد علیرغم تحریم‌هایی که در سال 88 و 89 در این‌ باره ضد کشورمان اعمال شد، توانستند با دانش بومی به این دستاورد بزرگ دست پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه توانمندی هسته‌ای ایران استکبار جهانی و رژیم‌صهیونیستی را به وحشت انداخته است، افزود: ساخت راکتور 40 مگاواتی در خنداب اراک و دسترسی به آب سنگین در شرایطی که کمتر کشوری می‌تواند صفر تا صد این فناوری را داشته باشد، از دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی ایران در عرصه این فناوری است.

کوثری با بیان اینکه در سال‌های گذشته به هر میزان که فشار استکبارجهانی و رژیم‌صهیونیستی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای کشورمان افزایش یافته به همان میزان پیشرفت ایران در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای افزایش یافته است، گفت: اگرچه بعد از توافق ایران و گروه 1+5 برخی از توانمندی‌ها در عمل  محدود شده، اما دانشمندان جوان ایرانی نشان داده‌اند توانایی پیشرفت‌های بیشتر از این در عرصه فناوری هسته‌ای را دارند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به ارائه گزارش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درباره روند اجرایی برجام به این کمیسیون، تصریح کرد: با توجه به اینکه برجام 27 دی‌ماه اجرایی شده و تیم مذاکره‌کننده باید هر سه ماه گزارشی مکتوب به کمیسیون امنیت مجلس ارائه کند، تیم مذاکره‌کننده حداکثر باید تا 7 روز دیگر این گزارش را به این کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار