نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. فروردين 1395 - 11:28   |   کد مطلب: 18665
مدیرجهاد کشاورزی ملایر خبر داد؛
خسارت 8 میلیاردتومانی سرمازدگی به باغات ملایر
مدیرجهاد کشاورزی ملایر گفت: بر اثر سرمای هوا در ایام نوروز هشت میلیارد ریال خسارت به باغات ملایر وارد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسین تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش دما وسرمای ایام نوروز اظهار داشت: کاهش دما و سرمای بهاره باعث سرمازدگی بسیاری از باغات ملایر شد.

وی گفت: با توجه به کاهش دما و سرما از 26 اسفند ماه تا 12 فروردین به 5 تا 35 درصد از باغات ملایر خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با شاره به میزان هکتار سرمادگی باغات  ملایر بیان کرد: بیش از هزار و 700 تن از میوه های ملایر  در 5 هزار و 560 هکتار از باغات  را در این مدت دچار سرمازدگی شد.

وی  افزود:  بر اساس این سرمازدگی ها بیش از 80 میلیارد ریال خسارت به باغداران ملایری وارد شد که با توجه به برودت هوا امکان دارد این میزان افزایش یابد.

تقوی گفت: بیشترین محصولاتی که در ملایر دچار سرمازدگی شده اند شامل بادام آبی، بادام دیم، زردآلو و گردو بوده که با توجه به گرمی هوا زودتر از موقع شکوفه داده بودند.

وی افزود: سرمازدگی باعث خسارت به 25 درصد از  900 هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش محصول بادام آبی  شده است.

وی گفت:  30 درصد از یک هزار و 500 هکتار از باغات بادام دیم ، 35 درصد  160 هکتار  از باغات زردآلو و 5 درصد از 3 هزار هکتار باغات گردو دچار سرمازدگی شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: خوشبختانه به باغ های آلبالو و سیب با توجه به اینکه هنوز شکوفه نداده اند خسارتی وارد نشده و این سرما زدگی بیشتر در نقاطی رخ داده که گرمتر بوده و درختان زودتر شکوفه داده‌اند.

وی افزود: بیش از 10 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت انگور بوده که سرما تا کنون خسارتی به آنان نزده و امیدواریم که امسال محصول پرباری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار