فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

10. فروردين 1395 - 14:31   |   کد مطلب: 18620
در مورد اینکه استعفایی از کی‌روش به وزارتخانه نرسیده از مسئولانش سوال کنید
اسدی: چرا هیچ کشوری برای سعودی‌ها امن نیست؟ / ما لبنان را انتخاب کردیم و AFC به این موضوع تن نمی‌دهد
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: ما هر کشوری را که معرفی می‌کنیم عربستان قبول نمی‌کند و مشخص نیست آن‌ها چه کاری کرده‌اند که هیچ جایی برای آن‌ها امن نیست.

به گزارش ملایری‌ها علیرضا اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه می‌شود لبنان کشور پیشنهادی ایران برای برگزاری دیدارهای تیم‌های باشگاهی کشورمان با سعودی‌ها تعیین شده گویا عربستان این کشور را هم قبول نکرده است گفت: ما دنبال تمام این بهانه‌ها می‌گردیم تا از زمانمان بتوانیم به درستی استفاده کنیم و به AFC بگوییم که سعودی‌ها دائما این بهانه را می‌آورند و ما نباید در مسیری که پیش می‌رویم این بهانه‌ها را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ما باید به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنیم که محدودیت‌های عربستان زیاد بوده و از سوی دیگر تاثیرگذاری این کشور بر AFC نیز بسیار زیاد است. ما باید با کدام سند این کار را انجام می‌دادیم و اعلام می‌کردیم که عربستان چنین بهانه‌هایی می‌آورد؟ بنابراین باید چنین اقدامی را انجام دهیم و به AFC اعلام کنیم که ما هوشیار هستیم و اقدامات لازم در مسیر برگزاری درست مسابقات را انجام می‌دهیم.

اسدی گفت: در همین مسیر ما کشور ثالث خود را معرفی می‌کنیم اما AFC با میل عربستان عمل کرده و به خواست آن‌ها تن می دهد اما ما نباید زمان را از دست بدهیم که بخواهد مشکلی برای حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا ایجاد کند. در واقع هم ما بهانه‌ها را داریم و هم اینکه بتوانیم مسیر درستی را برای برگزاری رقابت‌ها بپیماییم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در واقع از این مسائل استفاده می‌کنیم تا در نامه‌هایی که به AFC ارسال می‌کنیم بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم چون نمی‌توان همین طوری به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زد و درخواست ارائه کرد. ما اعلام می‌کنیم که از وقتی عربستان کشور ثالث را معرفی کرد ما قبول کردیم اما حالا که ما کشور ثالث را معرفی کردیم مدام آن‌ها بهانه آورده و قبول نمی‌کنند. حالا هم از AFC می‌خواهیم تا یک لیست از عربستان بگیرد و به ما بدهد تا هر جایی که آن‌ها دوست داشتند ما بازی کنیم!

وی افزود: در واقع این مسائل صحیح نیست و این طور نمی‌توان رفتار کرد. هرچند که ما AFC را مقصر نمی‌دانیم و هرگز نمی‌گوییم که آنها به نفع عربستان کاری را انجام می‌دهند. الان AFCبه ما اعلام کرده که شهروندان عربستانی نمی‌توانند در کشور لبنان حضور پیدا کنند اما ما اگر 10 کشور دیگر هم باشد معرفی می‌کنیم اما باز هم احساس می‌کنیم که سعودی‌ها بهانه خواهند آورد نمی‌توانیم در این کشورها بازی کنیم بنابراین ما به AFC خواهیم گفت که ببینید حالا مقصر کیست و کدام کشور است که نمی‌خواهد به مصاف حریف خود برود.

وی گفت: بنابراین این طور که نشان می‌دهد هیچ کشوری برای عربستان امن نیست و مشخص نیست که چه مشکلی دارند که هیچ جا برای آنها امن نیست چطور همه جا برای ما امن است ولی برای آن‌ها این طور نیست.

دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اگر در مسابقات شرکت نکنیم دو سال محروم خواهیم شد گفت: بحث دو سال محرومیت نیست بلکه خیلی چیزهای دیگر هم از دست خواهیم داد. هزینه‌های زیادی را روی دست ما خواهد گذاشت و مطمئنا برای منافع ملی ما هم خیلی خوب نیست. اما سوال من این است که چرا باید آنجایی که عربستان می‌خواهد ما انتخاب کنیم در حالی که ما این کار را نخواهیم کرد. ما منافع ملی مان را در نظر می‌گیریم و براساس آن اقدام خواهیم کرد.

اسدی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه آیا اساسنامه تا قبل از انتخابات مصوب خواهد شد یا خیر گفت: انشاءالله که این اتفاق بیفتد و ما به دنبال آن هستیم تا مصوبه را بگیریم.

اسدی در مورد پیش بینی‌اش از دیدار ایران و عمان گفت:‌این بازی را خواهیم برد چون بازیکنان همه آماده هستند ضمن اینکه امروز هوای خوبی است و امیدواریم که مردم با استقبال از این بازی به ورزشگاه بیایند.

وی در مورد اینکه وزارت ورزش اعلام کرده کی‌روش قرارداد 4 ساله دارد و باید بماند و استعفایی از او به دست وزارت نرسیده است گفت: در این خصوص از خود وزارت ورزش بپرسید چون من مواضع آن‌ها را نمی‌دانم. هرچند که کی‌روش 4 ساله قرارداد دارد و باید بماند و این طور که مسئولان وزارت و ورزش گفته‌اند حتما استعفایی از کی‌روش به این وزارتخانه نرسیده است.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد استعفای کی‌روش گفت: من در این مورد نظری ندارم من به تیم ملی کشورم علاقه دارم و امیدوارم که بازی کنند و ببرند و امیدوارم که همه در راه این پیروزی به تیم ملی کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار