نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. فروردين 1395 - 10:56   |   کد مطلب: 18575
رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر خبر داد:
برگزاری مسابقه سبزه آرایی و شیرینی خانگی در ملایر
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: : مسابقه سبزه آرایی و پخت شیرینی محلی برای سومین سال با هدف حفظ و احیای آیین‌های بومی، سنتی و محلی در شهرستان ملایر برگزارمی شود.

محمدرضا بهاری در گفت‌وگو با ملایری‌ها با اشاره به برگزاری مسابقه سبزه آرایی و شیرینی خانگی در ملایر اظهار داشت: این مسابقه برای سومین سال با هدف حفظ و احیای آیین‌های بومی، سنتی و محلی در شهرستان ملایر برگزار می شود.

وی افزود: مسابقه سبزه آرایی و پخت شیرینی محلی هشتم فروردین ماه در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شده و به برترین سبزه آرایی و پخت شیرینی جوایزی اهدا می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: سال گذشته این مسابقه با حضور 55 نفر در ملایر برگزار شده و انتظار می‌رود امسال نیز استقبال خوبی از این مسابقه شود.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات میراث فرهنگی در ایام نوروز در ملایر بیان کرد: امسال برای اولین بار آثار مکشوفه در تپه نوشیجان و تپه پری در موزه لطفعلیان در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

بهاری افزود: اجرای نمایش نوروز خوانی در ارگ نوشیجان در روز 12 فروردین، دیدار با خانواده شهدا و رژه ماشین‌های کلاسیک از جمله اقدامات این اداره با همکاری سایر ادارات در ایام نوروز است.

وی افزود: درایام نوروز نیز هر روز بعد از ظهر تور نیم روزه گردشگری در شهر ملایر با همکاری شهرداری ملایر برگزار می شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: 3 چادر نوروزی هلال احمر نیز در ورودی های شهر ملایر حاضر بوده و بروشورها، نقشه راهنما و اقلام و بسته‌های فرهنگی از سوی میراث فرهنگی بین مسافران توزیع می شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه‌ها

وضعیت احداث فرودگاه ولیعصر عج ملایر به کجا رسیده است؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار