فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

23. اسفند 1394 - 21:35   |   کد مطلب: 18496
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها به رغم نامشروع بودن آن، ماجراجویی کرده باشیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛  سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجد الرسول شهر کرمان اظهارداشت: برخی نیز در کشور ما نادانسته همین موضوع را تبلیغ می کنند زیرا نمی دانند که کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا انجام نمی شود.

 
وی گفت: دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه، کشور ما را از سایر کشورها متفاوت کرده و تفاوت های ایران با سایر کشورها یک تفاوت سلبی، منفی و بد نیست و تفاوتی پاک و نمونه است.
 
وی با اشاره به استقلال ایران اسلامی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، نیروهای مسلح، تصمیم گیری و تصمیم سازی بیان کرد: همه به ویژه جوانان باید متوجه باشند و در جلسه ها و پچ پچ های سیاسی تابع این موارد نباشند و فکر نکنند که در کشور ما ماجراجویی صورت می گیرد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تکفیر و تکفیری، آتش در خانه برادران سنی است و کسانی که آن را خلق کردند، فکر می کردند با این حادثه جمهوری اسلامی و شیعه زانو خواهد زد.
 
وی تصریح کرد: امروز حریم انسانیت در جهان اهل سنت توسط گروه های تکفیری بیش از هر جای دیگری، مورد هجوم قرار گرفته است.
 
سردار سلیمانی افزود: آیا این یک کار ماجراجویانه است که جمهوری اسلامی مالا و جانا از مسلمان دفاع کند و این عیب است که جمهوری اسلامی در برابر گروهی بایستد که در یک منطقه 2 هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش می کنند و آنها را در یک مصیبت سنگین دچار کرده اند.
 
وی گفت: آیا این عیب بزرگی است که جمهوری اسلامی در برابر ضد مسلمانان ایستاده و جلوی تخریب مساجد مسلمانان و تخریب مکان های مسلمان ها می ایستد.
 
یادگار دوران دفاع مقدس اظهار کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی یک مرکزیت و محوریت در عالم اسلام و تشیع پیدا کرده، دشمنی ها نیز فزونی یافته و دشمنی های امروز دشمنان با جبهه دیروز کاملا متفاوت و سلاح های به کار گرفته نیز متفاوت شده است.
 
وی گفت: برخلاف ادعاهای دشمنان، دشمنی های آنها به دلیل ماجراجو بودن ما نیست زیرا ما در هیچ جای دنیا علیه کسی ماجراجویی نکرده ایم.
 
سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: کشوری با نجابت تر، صلح طلب تر و مدارا کننده تر از ایران اسلامی با همسایگان نداریم و این کشور برای هیچ یک از همسایگان خود گزند عملی و حرفی نداشته است.
 
وی گفت: با وجود آنکه دنیا، دنیایی پر از ظلم است، جمهوری اسلامی در هیچ کجا تعرضی نداشته است.
 
وی اظهار کرد: در حافظه تاریخ انقلاب اسلامی وجود ندارد که ما در جایی نسبت به سعودی ها و حکومت آنها به رغم نامشروع بودن آن، به رغم اینکه مردم آن هیچ نقشی در سلطه و حکومت ندارند و به رغم اینکه این حکومت در سلطه یک خانواده است، ماجراجویی کرده باشیم.
 
فرمانده نیروی قدس افزود: همواره این سعودی بوده که علیه اسلام و ما ماجراجویی کرده است.
 
وی با اشاره به حوادث یمن گفت: وقتی یک کشور به ظاهر اسلامی با مسلمانان در یمن اینگونه در طول یک سال، در تمام ساعات و بدون هیچ گونه مراعات اسلامی، حقوقی و انسانی بمباران می کند و وحشیانه زن و مرد را به خاک و خون می کشاند، چه معنایی دارد.
 
وی افزود: حزب الله لبنان که به عنوان یک حزب عربی و اسلامی ماجراجویی علیه عربستان نکرده است حتی به تنهایی کاری که همه ارتش های عرب از سال 47 تا پایان دهه 60 میلادی نتوانستند انجام دهند، را در دفاع از عرب انجام و دشمن مسلمانان را شکست داد و او که ماجراجویی نکرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور انقلابی، مرام و اصولی دارد که چارچوب گسترده ای را شامل می شود و مرام و اصول جمهوری اسلامی ایران در مردم، قوانین، حکومت و رهبری تبلور یافته و این مجموعه کامل در جهان امروز دیدنی است.
 
سردار سلیمانی گفت: هر کس که به جمهوری اسلامی ایران نزدیک می شود و بزرگترین رهبران دنیا وقتی آن را از نزدیک می بینند، خاضع می شوند که این اصول برای آنها (دشمنان) غیر قابل تحمل است.
 
وی اضافه کرد: ما در کدام کشور اسلامی تلاش کرده ایم که برادران سنی را شیعه کنیم و بر عکس همواره جان ما سپر سنی ها بوده است.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهدای ما عرفای ما بودند که جمع شده ایم چه بگوییم و چه کنیم؟ گفت: پیوند بین مردم به ویژه نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت یکی از بهترین راه ها برای مقابله با شبیخون همه جانبه دشمنان است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه شرط شهید شدن، شهید بودن است، گفت: اگر کسی شهید بود، شهید می شود و اگر از کسی بوی شهید استشمام نکردید، ولو آنکه کشته شود؛ شهید نیست. 
 
وی افزود: شهید کسی است که وقتی او را می بینید، سخن او را می شنوید و با او رفاقت و مجالست می کنید بوی شهادت را از او استشمام کنید.
 
وی سه پایه اصلی برای شهید بودن را مورد اشاره قرار داد و گفت: اولین پایه شهید بودن، هجرت از خود است که تا رخ ندهد، هجرت از وطن، مال، مقام و مابقی اتصالات دنیوی اتفاق نمی افتد.
 
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهدا به همه نفسانیات و وابستگی های خود آتش زدند، عنوان کرد: پایه دوم و سوم شهید بودن، مجاهدت و پایبندی به عهد است که همه آنها مصادیق قرآنی دارد.
 
وی با طرح این سئوال که می خواهیم از شهدا چه بیاموزیم، گفت: امروز وضع عالم شیعه با دیروز بسیار متفاوت است و امروز می توان گفت که اگر کسی به دفاع از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی پایبند نباشد، به اصول دین پایبند نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز حفظ تشیع، اساس مذهب و اصول آن، حفظ اسلام و اصول اسلامی با حفظ دیروز متفاوت است زیرا در جهان تغییرات بزرگی رخ داده است.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: امروز اگر در مساجد ما فقط ترویج معنویت و بدون جهت مشخص انجام شود، نمی توان از اسلام دفاع کرد.
 
وی افزود: امروز نماز خواندن و عمق یافتن آن در اینکه اراده ما را در دفاع از اسلام در برابر هجوم گسترده دشمنان مستحکم کند، ارزش دارد.
 
وی ویژگی برجسته امام راحل در برابر سایرین را احیای ولایت فقیه به عنوان ضرورت پنهان شده در جهان اسلام بیان کرد و گفت: امام خمینی (ره) ضرورت ایجاد حکومت اسلامی را در ولایت فقیه دانسته است و امروز امکان ندارد کسی بدون دفاع از ولی فقیه بتواند از اسلام دفاع کند.
 
سرلشکر سلیمانی با تاکید بر اینکه دفاع از اسلام با دفاع از ولایت فقیه امکان پذیر است، گفت: اگر می خواهیم اسلام و جهان اسلام را در حاکمیت حفظ کنیم باید بدانیم که این امر بدون ولایت فقیه امکان پذیر نیست. 
 
وی خاطرنشان کرد: در عراق مشخص شد اگر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نبود، عتبات در هفته اول مورد تهدید قرار می گرفت.
 
وی افزود: آرامش کشور و مردم در برابر موج های متلاطمی که وجود دارد به دلیل وجود ولایت فقیه است.
 
فرمانده لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین ویژگی های شهدا این بود که برای دفاع از نظام و انقلاب بر اساس فرموده ولایت فقیه جان دادند.
 
وی در ادامه سخنانش با طرح این سئوال که چرا می گویند ایران عراق را بلعیده است، افزود: ایران خدمت به مردم عراق را در طول دوره گذشته خود تا امروز گذاشته و برای حفظ کرامت مردم آن جان داده است و چون حقیقت پنهان شده دیروز، امروز آشکار شده است، آن را بر نمی تابند. 
 
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: دشمنان اصل اساسی شیعه را به عنوان ولی فقیه بر نمی تابند.
 
وی دشمنی های دشمنان با پاسداران و بسیج را به دلیل موثر بودن آنها دانست و گفت: چون موثر هستند دشمنی علیه آنها وجود دارد و اگر اثرگذار نبودند، دشمنی هم وجود نداشت و در روحانیت نیز همین گونه است.
 
وی با تاکید بر اینکه در یادواره شهدا باید به مضامین بزرگ شهدای خود توجه داشته باشیم، بر توجه به وصیت نامه شهدا تاکید کرد و افزود: براساس وصیت نامه شهدا می توانیم راه را بشناسیم و حقیقت را درک کنیم.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: با افکاری که در درون وصیت نامه های شهدا تبلور یافته، می توان به راه پی برد.
 
وی گفت: امروز خیلی مهمتر از دیروز است و آمادگی امروز بسیار مهمتر و سخت تر از آمادگی دوران دفاع مقدس است زیرا در دوران دفاع مقدس آمادگی وجهی بود و امروز آمادگی باید چند وجهی باشد.
 
سرلشکر سلیمانی افزود: آن روز دشمن در یک جبهه بود و امروز در چند جبهه است و آمادگی در برابر دشمن آمادگی چند وجهی نیاز دارد.
 
وی همچنین به نقش آیت الله جعفری امام جمعه کرمان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اشاره و بیان کرد: کرمان و فداکاری ها و علمای ارزنده آن را هرگز از یاد نمی بریم.
 
این یادواره شهدا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار