نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. اسفند 1394 - 13:48   |   کد مطلب: 18445
سخنگوی دولت با بیان اینکه مجلس طرح دودوازدهمی بدهد، دولت مخالفت نمی‌کند، گفت: قصد لجاجت با مجلس نداریم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص اظهارات صحبت‌های معاون اول قوه قضائیه درباره مصوبه شورای عالی امنیت ملی نسبت به رئیس‌جمهور اسبق اظهارداشت: ار دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌خواهیم تا در اولین جلسه این موضوع را در دستور کار این شورا قرار دهد و این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه افزود: سقف مطالبات معوق تقلیل یافته است.

نوبخت تصریح‌کرد: رشد اقتصادی تا 9 ماه سال جاری حدود 0.7 مثبت بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال رشد اقتصادی کشور به بیش از 1 درصد برسد.

نوبخت در پاسخ به این سؤال که بخش خصوصی و اتاق بازرگانی آمریکا ابراز تمایل بر ایجاد اتاق مشترک بخش‌های خصوصی بین ایران و آمریکا کرده‌اند، آیا دولت موافق این امر است، گفت: دولت مخالف این موضوع نیست و در چهارچوب منافع ملی ماست، ما می‌توانیم ارتباط اقتصادی‌مان را داشته باشیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا دولت لایحه دودوازدهم می‌دهد یا خیر، افزود: ماقصد لجاجت با مجلس را نداریم، قصد این است که بهترین تصمیم در این مقطع گرفته شود؛ مجلس طرح دودوازدهمی بدهد، دولت مخالفتی نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: سازمان صداوسیما امسال صددرصد پرداخت شد و اعتبارات آن سازمان در سال آینده هم افزایش یافته است.

نوبخت در واکنش به حکم اعدام بابک زنجانی گفت: افکار عمومی حکم دستگاه قضا را زیاد نمی‌داند، اما موضوع مهم در این بین بازگشت 2 میلیارد و 700 میلیون دلار به وزارت نفت و دولت است، این پول رقمی نیست که با اعدام حل شود و باید این پول به بیت‌المال بازگردد.

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری گفت:‌ تعدادی از بانک‌های کشور به دلیل مسائل غیرهسته‌ای تحریم بودند که به نظر می‌رسد مشکل سوئیفت در این بانک‌ها مانند گذشته وجود داشته باشد.

دیدگاه شما