نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. اسفند 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 18391
نماینده عربستان در سازمان حقوق بشر ادعا کرد که کشورش مسئول رشد موج رو به رشد تروریست در جهان نیست و گفت کشورش با تروریست می جنگد و برای همین منظور نیروهای نظامی زمینی اش را برای مبارزه با داعش و جبهه النصره به سوریه فرستاده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از به دیار آفتاب؛ خبرگزاری البحرین الیوم در گزارشی نوشت: نماینده عربستان در سازمان حقوق بشر از اعدام های دسته جمعی که آل سعود آن را اجرا کرده حمایت کرد.

فیصل طراد در خلال گفتگویی که در روز سه شنبه ۱ مارس ۲۰۱۶ در سازمان حقوق بشر داشت گفت: عربستان سعودی در این اعدام های دسته جمعی به طریقت اسلام عمل کرده است.

این دفاع نماینده عربستان سعودی در پاسخ به انتقاد نمایندگان کشورهای دانمارک و هلند درخصوص اعدام های خودسرانه اخیر عربستان بود.

از سوی دیگر، نماینده عربستان در سازمان حقوق بشر ادعا کرد که کشورش مسئول رشد موج رو به رشد تروریست در جهان نیست و گفت کشورش با تروریست می جنگد و برای همین منظور نیروهای نظامی زمینی اش را برای مبارزه با داعش و جبهه النصره به سوریه فرستاده است.

قابل توجه است عربستان سعودی در آغاز همین سال جاری بیش از ۶۴ نفر را اعدام کرد. که از میان آنها می توان به اعدام روحانی مبارز شیعه شیخ نمر باقر النمر و ۳۳ نفر دیگر اشاره کرد. که این اعدام موجی از خشم و غضب را در سراسر جهان برانگیخت.

بسیاری از کشورهای جهان و مراکز تحقیقات بین المللی، عربستان را مسئول رشد تروریسم در جهان می دانند. بسیاری از گروههای تروریستی که اکثرشان دارای تفکر وهابی و تکفیری هستند، رسما از سوی عربستان حمایت و پشتیبانی می شوند.

قابل ذکر است، جلسه سی و یکم شورای حقوق بشر در ژنو، روز دوشنبه ۲۹ فوریه در سوئیس آغاز شده و تا ۱۸ مارس ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار