نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. اسفند 1394 - 9:58   |   کد مطلب: 18370
سرهنگ عروجی معاون هماهنگ کننده سپاه استان گفت : ۳ هزار نفر از دانش آموزان و معلمان به همراه راویان ۸ سال دفاع قدس تا پایان بهمن ماه از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کرده اند.

به گزارش ملایری‌ها روح الله عروجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت : 3 هزار نفر از دانش آموزان و معلمان به همراه راویان 8 سال دفاع قدس تا پایان بهمن ماه از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور  بازدید کرده اند.

وی با ارزشمند دانستن حرکت خودجوش دانشجویان در برگزاری راهیان نور این اقدام را فرصتی مغتنم بر شمرد وتصریح کرد: به دلیل اهمیت حضور دانشجویان در اردوهای راهیان نور  قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی در کشوربرای حضور هدفمند این قشر از جامعه در مناطق عملیاتی  تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به این حرکت فرهنگی  افزود: رهبر معظم انقلاب همواره زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را همچون شهادت دانسته و با حضور در مناطق عملیاتی نکات بسیار ارزشمندی را در این باره ایراد فرموده اند.

وی توجه به زیر ساخت های لازم در اردوهای راهیان نور را  از اقدامات ویژه سپاه برشمرود و ابراز کرد:  مجموعه سپاه در مناطق عملیاتی جنوب زیر ساخت‌های خوبی را ایجاد کرده تا بدین وسیله فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل آینده و جوانان انتقال دهد.

رئیس دانشگاه بو علی سینا نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی خاطر نشان کرد:  برنامه‌هایی همانند دوره های قبل در حال اجرا بوده و مشکلات مالی نیز همان طور که درسالهای گذشته توسط مدیران مدیریت شده می بایست در این دوره نیز با تدبیر افراد مدیریت گردد.

وی تخصیص بودجه جداگانه برای راهیان نور را  از جمله راهکارهای تامین منابع مالی برای این کار دانست و تصریح کرد: دانشگاهها علاوه بر بودجه فرهنگی سالیانه خود می توانند علاوه بر تخصیص بودجه جداگانه برای این حرکت ارزشمند از سایر بخش ها همانند خدمات  منابع مالی خود را تامین کنند.

دبیر قرارگاه راهیان نور و مسئول بسیج دانشجویی استان نیز برپایی قرارگاه شهید علم الهدی را در راستای رفع نقاظ ضعف اردوهای راهیان نور دانشجوئی دانست و گفت:  برنامه اردوهای زیارتی راهیان نور امسال نیز همانند سال های گذشته برگزار شده و جلسات هماهنگی این مراسم نیز در استان به طور منظم در حال پیگیری می باشد.

فریادرس  با بیان اینکه در سال گذشته استان همدان با اعزام تعداد بالایی از داشنجویان توانسته جایگاه خوبی را در مقایسه با سایر استانها به دست آورد افزود : امسال نیز مقرر شده استان همدان با همکاری موسسات آموزش عالی دراستان 3 هزار نفر را به مناطق عملیاتی اعزام کنند.

بررسی و پیگیری استفاده از وسایل نقلیه دولتی تامین هزینه‌های جاری سفر لزوم استفاده از وسایل نقلیه مطمئن و غیره از دیگر مواردی بوده که توسط معاونین فرهنگی دانشگاههای سطح استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم 3 هزار نفر از دانشجویان استان  همدان در قالب کاروانهای راهیان نور از 18تا 26 اسفندماه عازم مناطق عملیاتی می شوند. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار