نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. اسفند 1394 - 10:57   |   کد مطلب: 18283
وزیر کشور گفت: بعد از تأیید شورای نگهبان بنا بر این است که همه افراد تأیید شده خوب هستند و چه فرقی دارد که چه کسانی به مجلس می‌روند.

به گزارش ملایری‌ها  به نقل از صبح توس، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم افتتاح پروژه‌های حاشیه شهر و پروژه‌های عمرانی روستاها و دهیاری‌های خراسان رضوی که در سالن ورزشی نشاط مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات حاشیه‌نشینی به سبب برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی اشتباه اتفاق افتاده است.

 

وزیر کشور تراکم امنیت در حاشیه شهر را عامل بروز مشکلات اجتماعی فرهنگی و امنیتی دانست و افزود: تراکم بالای جمعیت شهرهای بزرگ و شهرهای با جمعیت متوسط را تحت تاثیر قرار داده است اما بسیاری از استان‌ها توانایی مدیریت استان خود را دارند.

 

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع هسته‌ای، عنوان کرد: مسئله انرژی هسته‌ای اصل مهمی بود که تنش‌زایی که قدرت‌های جهانی به غلط و ناروا علیه ایران تحمیل کرده بودند را برطرف کرد.

 

وی به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: بعضی از تحلیل‌ها در جهت ایجاد تفرقه و خروج از وحدت عنوان می‌شوند و متاسفانه برخی‌ها سعی دارند دین را بفروشند تا آبروی نظام اسلامی را به متاع مال و مقام دنیا بفروشند اما هیچکدام حق نداریم برای رسیدن به مجلس از مسیر نامقدس اتهام و دروغگویی استفاده کنیم.

 

وزیر کشور با تأکید بر نگاه متعادل به توزیع امکانات در کشور گفت: اگر نگاه متعادلی به توزیع امکانات نداشته باشیم هر چقدر هم که به حاشیه شهرها خدمات ارائه دهیم روند افزایشی مشکلات کاهش نمی‌یابد اما این امر به این معنی نیست که نباید خدمت ارائه داد.

رحمانی فضلی افزود: ما نیازمند بازنگری مجدد در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی هستیم و وظیفه حکومت این است که همه مردم را در پناه قانون اساسی و اصول اعتقادی اسلام و توجهی که این دین به گسترش عدالت دارد، حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه اراده دولت این است که توازن متعادل را در قالب برنامه ششم ارائه دهد، گفت: در این برنامه حاشیه شهرها به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در نظر گرفته شده است.

رحمانی فضلی با اشاره به قدرت برخی از مناطق کشور برای اداره خود گفت: خراسان رضوی با توجه به موقعیت مطلوب جغرافیایی، اقتصادی و شرایط مناسب سرمایه‌گذاری و تولید ظرفیت‌های خوبی را دارد؛ اما باز هم به دنبال این است که حق خود را وظیفه عمومی بداند اما همین استان قادر است در صورت داشتن اختیارات خود را اداره کند.

وزیر کشور اقتصاد مقاومتی را نسخه ملموس و قطعی رفع این مشکلات دانست و افزود: ما نیازمند ریل گذاری جدید و تغییر نظام‌های برنامه‌ریزی،‌ مالیاتی و بودجه‌ای هستیم، اما تا زمانی که این تغییرات اجرایی شوند نباید راه‌های کوتاه مدت را فراموش کنیم.

وی از در اولویت قرار گرفتن 4 استان کشور در برنامه ششم توسعه برای رسیدگی به مشکلات حاشیه این شهرها خبر داد و گفت: ما نیازمند انسجام و وحدت در کلام این مسئله هستیم و باید اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود.

رحمانی فضلی با اشاره به جایگاه قدرتمند ایران در منطقه و سطوح بین‌المللی بیان کرد: یکی از آثار حضور قدرتمند و با اقتدار ایران در منطقه موضوع حل انرژی هسته‌ای بوده و آنچه که به  مردم دنیا ثابت شد این بود که ایران به هیچ وجه در جهت استفاده نامطلوب از انرژی هسته‌ای حرکت نکرده است.

وی با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا دنیا این موضوع را پیش از این قبول نمی‌کرد، گفت: ما در زمان انتخابات سال 92 و پیش از آن در اوج فشارها بودیم و دشمن تلاش می‌کرد از آن فضا زمینه‌ای را برای فشار در ایران فراهم کند، اما شرایط به گونه‌ای بود که سران قوا پشت میکروفون با یکدیگر دعوا می‌کردند و مسئولان با یکدیگر مشکل داشتند. در آن زمان تورم در کشور حاکم بود و بر دل رهبر انقلاب به دلیل عدم اطاعت از ایشان غم و کدورت وجود داشت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه آیا وجود این شرایط دشمن را امیدوار نمی‌کند، افزود: اگر ما اکنون پیروز شده‌ایم به این دلیل است که در درون اتحاد داریم. محوریت همه ما رهبر انقلاب است و امنیت کامل در داخل کشور وجود دارد، همچنین مردم امیدوار بوده و مصمم هستند که این مسیر را ادامه دهند.

وزیر کشور بیان کرد: وقتی دشمن با چنین ملت متحد و مصممی مواجه می‌شود نتیجه آن تسلیم است و می‌پذیرند که برای برقراری توازن به ما نیاز دارند و با توجه به همین اراده هیچ کدام از برنامه‌های دشمن به نتیجه نرسید.

وی افزود: اگر کسی گمان می‌کند پذیرش ما از سوی غرب به دلیل خوشرویی، نیت خوب یا پشیمانی آمریکا از سیاست‌هایش است اشتباه می‌کند و اگر کسی گمان می‌کند آن‌ها دیگر به دنبال توطئه نیستند در اشتباه بوده، بلکه پذیرش ایران از سوی آن‌ها به دلیل اراده، اتحاد و اقتدار ملی ما است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بنای نظام بین‌الملل بر اراده است، گفت: گاهی از برخی افراد تحلیل‌هایی شنیده می‌شود که مناسب نیست در صورتی که دولت تمام تلاش خود را برای رفع شر از کشور انجام می‌دهد اما این تحلیل‌ها به گونه‌ای ارائه می‌شود که انگار مسئولان دولت فریب خورده و یا قدرت تحلیل ندارند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که به نظر من به اقتدار ملت یقین ندارند و تحلیل درستی از مناسبات ندارند از روبرو شدن با صحنه‌های بین‌المللی هراس دارند، زیرا حل کردن مسئله نیاز به طرح دقیق مسئله دارد نه پاک کردن صورت مسئله. ما نمی‌توانیم دور خودمان دیوار بکشیم بلکه باید با اقتدار، تدبیر و برنامه‌ریزی با دنیا مواجه شویم و این امر به جز داشتن وحدت و انسجام درونی محقق نمی‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طرح برخی از مسائل و موضوعات و تحلیل‌ها در دل مردم نگرانی ایجاد می‌کند، گفت: مردم مسلمان منطقه به ما امید دارند و رهبر انقلاب را نجات‌بخش خود می‌دانند. حالا اگر ما به این مقاومت ایمان داریم آیا تلاش ما باید بر ایجاد تفرقه و ناامید کردن مردم باشد؟

وی افزود: در انتخابات پیش‌رو همه باید حول محور قانون پیش بروند و سلامت را اصل بدانند اما گاهی شاهد برخی موضع‌گیری‌ها هستیم که انسان فکر می‌کند برخی افراد قصد دارند شهرت را به هر قیمتی به دست بیاورند و سود کنند اما ما حق نداریم برای رسیدن به جایگاه مقدسی مثل مجلس از مسیر نامقدس یعنی تهمت، دروغ و افترا استفاده کنیم، زیرا این مبدأ و مسیر با یکدیگر سازگار نیست.

وزیر کشور افزود: بعد از تأیید شورای نگهبان بنا بر این است که همه افراد تأیید شده خوب هستند و چه فرقی دارد که چه کسانی به مجلس می‌روند. یک نماینده از زمانی که برای حضور در مجلس اراده می‌کند و تا وقتی که پشت صندلی‌های مجلس می‌نشیند از فیلترهای مختلف عبور می‌کند و باید این مسیر را بر عهده قانون گذاشت.

وی با تأکید بر اینکه باید به مردم ایمان داشته باشیم و توانایی‌های خود را به آن‌ها ارائه دهیم، گفت: اگر کسی دزد یا خائن است باید با ارائه مستندات به مردم معرفی شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: انسان گاهی از برخی تحلیل‌ها درباره رابطه مجلس و دولت متعجب می‌شود، تفکیک قوا برای تقابل و تضاد نیست بلکه این تفکیک برای حفظ استقلال قوا و در عین حال همکاری بیشتر آن‌ها است در واقع مجلس ریل‌گذار بوده که مسیر را مشخص می‌کند و دولت باید در آن حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم اینگونه داوری کنیم که تمام مشکلات برعهده دولت است، اظهار کرد: این گونه داوری در واقع توهین به مجلس است. ما در شرایط پر فشار مقاومت کرده‌ایم و همه این موفقیت‌ها نتیجه همکاری دولت و مجلس و سران قوا با یکدیگر است و اگر ظرفی هم وجود دارد همه در آن سهیم هستند و نباید روابط قوا را بر مبنای تضاد تعریف کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: گاهی از واژه‌هایی استفاده می‌شود که انگار هر کسی که به مجلس می‌رود باید با دولت درگیر شود اما این کلمات در قاموس اسلام و انقلاب نیست و ما به عنوان نظام انقلاب و جمهوری اسلامی نباید این فرهنگ‌ها را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث حمایت رسانه‌های خارجی از یک جریان در داخل کشور مطرح است که این موضوع درست بوده اما اگر از انقلاب تا به حال این جریان‌ها وجود نداشته است، این هجمه‌ها علیه کشور ما همیشه و همواره وجود داشته اما مردم ما با شعور و آگاهی و ضمن اطاعت از رهبر معظم انقلاب موضع مناسب یعنی حفظ وحدت را اتخاذ کردند.

وزیر کشور با تأکید بر تلاش دشمن برای راه‌اندازی جنگ روانی علیه ما گفت: ما نباید اسیر جنگ روانی آنها شویم تا انشقاق در کشور ایجاد شود. ما همه مخالف انگلیس بوده و اجازه نمی‌دهیم حرف‌های بی‌ربط رسانه‌های بیگانه موجب ایجاد انشقاق در کشور شود و این درست نیست که به برخی افراد تابلویی را بچسبانیم و بگوئیم شما این‌گونه هستید.

وی افزود: نباید اتفاقی بیفتد که این جنگ روانی بر ما اثر کند و وظیفه ما این است که واقعاً تحلیل‌های درستی ارائه دهیم و از همه تصمیماتی که در جهت عمران و آبادانی کشور گرفته می‌شود دفاع کنیم زیرا ما یک مسیر طولانی را در پیش داریم.

رحمانی فضلی همچنین درباره نظرسنجی‌ها پیرامون انتخابات پیش رو گفت: براساس نظرسنجی‌های ما حضور خیره‌کننده‌ای در انتخابات پیش رو رقم می‌خورد و تحلیل من به عنوان وزیر کشور این است که مجلس آینده یک مجلس ولایی و همراه با تجربه و مجلسی متعهد خواهد بود و همه ما تلاش می‌کنیم چنین مجلسی تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار