پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

18. بهمن 1394 - 22:25   |   کد مطلب: 18070
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با جهانگیری در خصوص پروژه های عظیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم که علاوه بر نامه‌هایی که در گذشته به وی داده بودیم، گزارشی از اقدامات این قرارگاه را نیز ارائه دادیم.

به گزارش ملایری‌ها  عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدامات این قرارگاه و همکاری‌های دولتی با آن اظهار داشت: خدمت‌گزاران در قرارگاه خاتم الانبیاء بر حسب یک وظیفه کارهای خود را انجام می‌دهند و سرباز نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه اگر کار ما بر اساس افراد یا مسئولیت ها باشد، غیرخدایی است و خوشایند نبوده تصریح کرد: این احساس تکلیفی که بر دوش ما قرار دارد، این موضوع را ایجاب کرده که ما به عنوان سرباز نظام هرکجا که لازم باشد حضور پیدا می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ضمن یادآوری این موضوع که حدود 22 سال است که در سازندگی مشغول به کار بوده تصریح کرد: در دوره های هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی تا کنون مشکل خاصی با دولت ها در مسیر پیش بردن پروژه های خود نداشته‌ایم.

عبداللهی با تأکید بر اینکه اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیاء هیچ گاه سیاسی نبوده است تشریح کرد: اگر چنانچه بحث سیاسی و اجرایی با یکدیگر مخلوط شود آن پروژه به خوبی انجام نمی‌شود.

وی در توضیح جلساتی که قرارگاه خاتم با معاون اول روحانی، جهانگیری داشته گفت: طبق دستوری که رهبری در خصوص پیگیری اقتصاد مقاومتی توسط دولت دادند، جهانگیری به عنوان پیش رو در دولت در خصوص اقتصاد مقاومتی معرفی شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در ادامه گفت: طی روزهای گذشته جلسه‌ای با جهانگیری در خصوص پروژه های عظیم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم که علاوه بر نامه‌هایی که در گذشته به وی داده بودیم، گزارشی از اقدامات این قرارگاه را نیز ارائه دادیم.

عبداللهی در توضیح پروژه هایی که با دولت در میان گذاشته شدند گفت: 5 پروژه از پروژه های عظیم این قرارگاه در حوزه‌های نفتی در کشور است که می توان به فازهای 22 ، 24، 13 و پالایشگاه گازی بندر عباس اشاره کرد.

وی افزود: 2 پروژه دیگر که درخصوص آنها با معاون اول رایزنی هایی انجام دادیم، در حوزه صنعت و معدن و احیای معادن است و 2 پروژه دیگر نیز در حوزه راه هستند که می توان به بندر شهید بهشتی در چابهار و ساخت آزاد راه کمربندی جنوب از آبیک تا چرمشهر به طول 170 کیلومتر اشاره کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در توضیح پروژه ساخت آزاد راه آبیک تا چرمشهر و لزوم همکاری دولت با آن تأکید کرد: اگر بخواهیم تهران نفس آزادی بکشد، باید برای بحث آلایندگی و کاهش آلودگی های تهران بایستی این پروژه به اتمام برسد که برایندی که کارشناسان در این زمینه داشته اند این است که حدود 50 هزار دستگاه خودرو از این آزاد راه عبور می‌کنند و آلاینده های آنها نیز باتبع وارد تهران نخواهد شد.

عبداللهی افزود: آزاد راه حرم تا حرم نمونه دیگری از این پروژه ها بود که در اوایل همین دولت افتتاح شد و مشاهده می کنیم که امروزه حدود 16 هزار دستگاه ماشین بدون این که وارد تهران شوند مسیر خود را می‌روند و همین موضوع باعث شده است که میزان آلایندگی ها در این مناطق کاهش پیدا کرده و حتی ایمنی نیز در این مسیرها افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ها به عنوان پروژه های اولویت دار هستند که در حال حاضر 10 مورد آن به دولت گزارش شده و هزینه بسیار سنگینی بالغ بر 25 میلیارد دلار برای آنها هزینه شده است که 85 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است؛ در حال حاضر حدود 5 الی 6 میلیارد دلار بودجه لازم است که این پروژه ها تکمیل شوند و در این صورت یک عاید 40 میلیارد دلاری با اتمام این پروژه ها برای کشور به دست می‌آید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه این پروژه ها از مهمترین پروژه های کشور هستند تأکید کرد: که اگر چنانچه بخواهیم بحث اقتصاد مقاومتی پیگیری شود اهمیت این پروژه ها بیشتر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار