نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. بهمن 1394 - 22:11   |   کد مطلب: 17995
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: منابع ارزی آزاد شده در مسیری قرار گیرند که اقتصاد ایران را واکسینه کرده و به آن ثبات دهند تا دشمنان هر چند وقت یک بار با نقشه های خود نتوانند این ثبات را به هم بریزند.

علی نعمت چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها؛ با اشاره به بازگشت پول های بلوکه شده ایران در بانک های جهانی و نظارت مجلس درباره آن اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس بحث نظارت بوده و با توجه به آزادسازی مطالبات بلوکه شده ایران در بانک های کشورهای مختلف باید فکری جدی برای آنان کرد.

وی با اشاره به سخنان و تاکیدات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بیان کرد: همانگونه که رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرده اند مهم است که این پول ها در چه محل و جایی هزینه می شوند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دو مسیر درباره این پول ها وجود داشته که یکی از آنان مطالبات بانک ها و طلب هایی است که بانک ها از دولت دارند.

وی پرداخت ومطالبات بانک ها را باعث رونق اقتصادی دانست و افزود: پرداخت مطالبات و طلب های بانکی می تواند باعث پایین آمدن سودهای بانکی و رونق اقتصادی شود.

وی با اشاره به وجود سه هزار و 200 پروژه نیمه تمام در کشورافزود: درنزدیک به سه هزار پروژه پیمانکاران از دولت مطالبه و طلب دارند و پرداخت مطالبات پیمانکاران یکی از مسائل مهم و برنامه های دولت است.

چهاردولی افزود: این پروژها سرمایه های نیمه تمام و پول بیت المال هستند و بیشتر این پروژه ها با توجه به پرداخت نشدن مطالبات متوقف شده اند.

وی با اشاره به لزوم نظارت مجلس در این باره افزود: مجلس باید در خرج کرد این پول ها نظر داده و تا بتوان اقتصاد ایران به ثبات برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: این پول های در مسیری قرار گیرند که اقتصاد ایران را واکسینه کرده و به آن ثبات دهند تا دشمنان هر چند وقت یک بار با نقشه های خود نتوانند این ثبات را به هم بریزند.

وی صنعت، تولید و کشاورزی را از دیگر راههای خرج کرد پول های آزاد شده دانست و بیان کرد: رونق اقتصادی و اشتغال مسئله دیگری است که باید در این زمینه مد نظر قرار دهد.

چهاردولی گفت: پول های آزاد شده هنوز رسما وارد ایران نشده و پس از اعلام وزیر اقتصاد درباره ورود خروج پول ها به رئیس مجلس و نماینده ها قطعا مجل نظر خود را اعلام خواهد کرد و نمایده ها حسیاسیت خاصی در این زمینه نشان خواهند داد.

وی گفت: به طور کلی پرداخت طلب پیمانکاران، عرصاهای مختلف صنعت، تولید و کشاورزی و رونق مسکن و در کل رونق اقتصادی کشور مهمترین راه های خرج کرد پول های آزاد شده ایران است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خرید برخی کالاهای مصرفی بیان کرد: مبنای کار اقتصاد مقاومتی بوده و نباید به سراغ کالاهایی رفت که در کشور تولید شده و به اقتصاد ایران ضربه می زند.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار