نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. بهمن 1394 - 18:59   |   کد مطلب: 17979
دبیر جشنواره مدرسه انقلاب ملایر خبر داد؛
برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب در ملایر
دبیر جشنواره مدرسه انقلاب شهرستان ملایر گفت : برای چهارمین دوره در شهرستان ملایر نمایشگاه مدرسه انقلاب دانش آموزی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در دبیرستان نمونه سیفیه برگزار می شود.

علیرضا فیروزی  در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها؛ با اشاره برگزاری  چهارمین جشنواره مدرسه انقلاب  درشهرستان ملایر اظهار داشت: برای چهارمین دوره در شهرستان ملایر نمایشگاه مدرسه انقلاب دانش آموزی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی افزود:  دبیرستان هدف برگزاری این دوره نمایشگاه،دبیرستان نمونه سیفیه بوده و در مدارس دیگر هم کمی مختصرتر، این نمایشگاه برگزار خواهد شد تا همه دانش آموزان بتوانند از این نمایشگاه استفاده کنند.

دبیر جشنواره مدرسه انقلاب شهرستان ملایر گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب  تقویت روحیه انقلابی در بین دانش‌آموزان، تعمیق تفکر انقلابی و آشنایی با شخصیت امام راحل و مقام معظم رهبری، هم‌افزایی و هم‌فکری بین تشکل‌های دانش‌آموزی و شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی گفت: به توجه به  اینکه دانش‌آموزان امروزی در جریان انقلاب اسلامی حضور نداشته‌اند، بنابراین برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب بهترین کاری است که می‌توان برای انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی انجام داد.

فیروزی گفت: مقدمات کار این جشنواره از آذرماه آغاز شده و دانش‌آموزان و مربیان حاضر در انجمن‌های اسلامی موضوعاتی را ارائه داده  و دانش‌آموزان نیز طی سه ماه مطالعاتی را درباره موضوعات مطرح شده انجام داده و با خلاقیت و ابتکار اقدام به برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب کردند.

وی مهم‌ترین ویژگی نمایشگاه مدرسه انقلاب را خلاقیت، ابتکار و مطالعه توسط دانش‌آموزان خواند و ابراز کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز نقش راهبری در این زمینه دارد و این نمایشگاه‌ها به بررسی کارنامه سیاه پهلوی می‌پردازد

فیروزی افزود: دهه فجر یکی از طلایی‌ترین زمان‌های تربیتی در مدارس بوده و محور کار انجمن‌های اسلامی نیز در کف مدرسه به عنوان میدان مبارزه با جنگ نرم است.

وی گفت: این نمایشگاه شامل سرفصل‌های دیروز ما، امروز ما و فردای ما بوده وغرفه هایی همچون عفاف و حجاب،سبک زندگی اسلامی،وقایع قبل از انقلاب،شخصیت های انقلاب،دستاورد های انقلاب اسلامی،معرفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و دیگر تشکل های دانش آموزی،دفاع مقدس،جنگ نرم،کتابخوانی و... در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

فیروزی گفت: سرفصل اول نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب شامل بررسی کارنامه سیاه پهلوی هستند و با توجه به اینکه عده‌ای به دنبال تطهیر آن زمان هستند، باید کارنامه پلید و زشت پهلوی برای دانش‌آموزان بازگو شود.

وی افزود: نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی و بررسی شخصیت امام خمینی(ره)، شامل نقش دانش‌آموزان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، نگاهی به آینده و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی و دولت مهدوی از دیگر سرفصل های مدرسه انقلاب است.

فیروزی با اشاره به اینکه استکبارستیزی نیز امسال مورد توجه نمایشگاه مدرسه انقلاب قرار گرفته‌است گفت: جنایت‌های آمریکا علیه مردم آمریکا، جنایت‌های آمریکا علیه ملت‌های دیگر و جنایت‌های آمریکا علیه ایران جزو موضوعات مطرح شده‌ در این نمایشگاه است.

دبیر چهارمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب شهرستان ملایرگفت:  رویکرد فعالیت‌ها و برنامه‌های اتحادیه، استکبارستیزی بوده و مدرسه انقلاب ما نیز حال و هوای حماسی و انقلابی دارد.

وی گغت: شاید برای ما نسل چهارمی های انقلاب و حتی نسل های گذشته تاریخ و اهداف انقلاب ما آنقدر شناخته شده و ملموس نباشد و این نمایشگاه که خود،کاری  نسل چهارمی های انقلاب است می کوشد نسل های جدید انقلاب را به حال و هوای دهه های 40 تا کنون ببرد.

فیروزی افزود: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و هنری از 12 لغایت 22 بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار