نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. بهمن 1394 - 14:47   |   کد مطلب: 17965
به مناسبت سی و هفتمین بهار انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از آثار قلمزنی، صنایع دستی و نقاشی در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر گشایش یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ در این نمایشگاه، فرزانه سلیمانی تعداد 32 اثر قلمزنی خود را که بر روی فلزاتی حک و قلمزنی نموده، به  معرض نمایش گذاشته است. سلیمانی که دارای کارشناسی گرافیک و 5 سال سابقه کاری در رشته صنعت قلمزنی است در خصوص این هنر گفت: قلمزنی کنده کاری روی فلزاتی مانند طلا، نقره، مس، مفرغ، برنج و ... می باشد که به وسیله ابزاری مثل قلمهای فولادی و چکش انجام می شود و خود دارای شاخه های مختلفی از جمله برجسته کاری، مشبک، سیاه قلم و حجمی می باشد.

وی عمده فعالیت های خود را شرکت در نمایشگاه های بین المللی همدان، حضور در جشنواره اقوام ایرانی، شرکت در نمایشگاه بسیج هنرمندان، جشنواره شیره پزی مانیزان، برگزاری غرفه و فعالیت در بازارچه بانوان کارآفرین ملایر و همکاری با کانون بانوان فرمانداری ویژه و ادارات ملایر دانست و هدف و چشم انداز خود را از هنر قلمزنی بیان کرد و گفت: تحقق بخشیدن به آرزوی معرفی و فراگیر شدن هنر قلمزنی به هنر دوستان و همشهریان به عنوان هنری که در سده های گذشته متعلق به این دیار و ملایر بوده است، ایجاد و رونق کارگاه هایی برای عموم مردم، به خصوص بانوان جهت کسب درآمد و پر کردن اوقات فراغت و همچنین عرضه هنر قلمزنی به میهمانان و مسافران عزیزی که از شهر ما دیدن می کنند از اهداف و چشم اندازی است که برای این هنر در نظر گرفته ام.

بخشی دیگر از این نمایشگاه، اختصاص به آثار نقاشی کیمیا مرادتوفیق دارد که وی نیز 10 اثر نقاشی را با تکنیک مداد رنگ، آبرنگ، گواش و رنگ روغن به نمایش گذاشته است.

همچنین قسمتی دیگر از این نمایشگاه، متعلق به صنایع دستی توانخواهان مرکز توانبخشی آفتاب ملایر است که شامل معرق، نقاشی، ماکت و چرم می باشد.

 در همین رابطه، دکتر محمدعلی باقری مدیر مرکز توابخشی آفتاب، فعالیت های این مرکز را بصورت گزارشی به شرح ذیل ارائه نمود. مرکز توانبخشی آفتاب در راستای رفع آسیب های اجتماعی و کمک به قشر آسیب دیده در سال 1382 با مجوز و تحت پوشش سازمان بهزیستی تأسیس گردید. این مرکز پذیرای 55 بیمار مزمن روانی می باشد که حدود 20 نفر از این توانخواهان مجهول الهویه و فاقد خانواده می باشند. مرکز به صورت شبانه روزی از توانخواهان نگهداری و حمایت می نماید و 17 نفر پرسنل توانبخشی شامل روانپزشک، پزشک عمومی، روانشناس بالینی، کار درمان، مددکار، پرستار، بهیار و مربی به ارائه خدمات پزشکی و درمانی و حمایتی به بیماران مشغول می باشند. بیماران مرکز بین 25 الی 50 سال سن دارند و عمدتاً از خانواده های کم درآمد و دارای مشکلات متعدد هستند.

وی در ادامه، آورده است؛ با استعانت از الطاف الهی، مرکز توانبخشی آفتاب در تلاش است تا با اطلاع رسانی، تصویری جامع و صادقانه، گزارش از فعالیت و نحوه عملکرد مرکز به همه همشهریان عزیز ارائه دهد و با جلب اعتماد عمومی زمینه ساز گسترش فعالیت های نوع دوستانه باشد و این خدمات زیر چتر پر مهر سازمان بهزیستی، پابرجا و مداوم است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار